Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste ik wil sedert dit jaar eens onze uitgaves bijhouden

en heb het huishoudboekje van radio 2 eens gedownload maar wil dit bewerken naar mijn eigen zin natuurlijk namen wijzigen enz....
Ik heb de beveiliging al uitgeschakeld van het blad maar als ik de naam in het TOTAAL wijzig veranderd er niets in de vervolgkeuzelijst.
Kan er iemand Heel veel van excel ?

grts

Bekijk bijlage radio2_huishoudboekje_v2.xls
 
Ik heb even heel snel tussendoor gekeken wat je bedoeld.

Ik moet zeggen dat ze deze sheet een beetje vreemd gemaakt hebben.


In het Totaal tabblad moet je dit niet veranderen.
Ga naar een tabblad, bijvoorbeeld JAN en zie dat kolom J verborgen is. Zodra je deze zichtbaar zet zie je de Uitgaven die in de lijst gebruikt worden.

Wat ik er dan een beetje vreemd aan vind is dat deze cellen niet gekoppeld zijn aan de rest van de maanden en ook niet naar het blad Totalen.

Beter is om zo'n lijst centraal te maken zodat bij een eventuele wijziging alle tabblad mee veranderen. Ook zou ik wat ruimte open laten voor eventuele uitgave toevoegingen, maar dat moet je dan ook wel weer in de berekeningen mee kopieren.
 
Kijk, bij Januari heb ik nu Kolom J op zichtbaar gezet.
Hier staan dus de cellen met gegevens die voor de lijsten via gegevens validatie bij de Rubrieken gebruikt worden.
 

Bijlagen

  • radio2_huishoudboekje_v2.xls
    302.5 KB · Weergaven: 21
Soms is de oplossing inderdaad zo simpel, maar kan je soms uren zoeken kosten. Ik heb ook wel eens dagen zitten zoeken tot ik er achter kwam dat er een komma of zoiets weggevallen was met kopiëren / plakken.

Ik ga hier een slotje op zetten en als er nog vragen zijn weet je ons te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan