Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb voor het eerst een nieuwe installatie Vista op een laptop gezet. Op een gegeven moment kon ik kiezen waar ik de installatie kon zetten. Ik heb dan eerst de 2 partities geformatteerd en dan de installatie gedaan. Nu zie ik dat de installatie van de Vista op de C staat en de D is volledig leeg. Zou ik die installatie kunnen doen zonder dat de schijf verdeeld is? Bijvoorbeeld dat ik maar enkel de C heb?
Ook heb ik problemen voor het vinden van de drivers. Zouden jullie mij daar ook kunnen bij helpen aub? De gegevens van het moederbord zijn:
Moederbord
Fabrikant Acer
Model Aspire 6920 (U2E1)
Versie Aspire 6920
Chipset verkoper Intel
Chipsetmodel PM965
Chipset herziening C0
Southbridge verkoper Intel
Southbridge model 82801HBM (ICH8-ME)
Southbridge herziening B1
Systeemtemperatuur 45 °C
BIOS
Merk Acer
Versie V1.16
Datum
Ik hoop dat die gegevens volstaan?
Alvast dank bij voorbaat.
 
het maak niets uit of er eerst de premium er op stond en dat je er nu de basic versie er op heb gezet ...
ik heb al de drivers opgehaald en uitgepakt , ben nu bezig deze in 1 rar bestand in te pakken ...
maar heb jij na het installeren van de chipset driver de pc herstart ....'(2 x werd hier al naar gewezen , dat windows dan de nodige drivers zou ophalen ) pas als blijkt dat dit dus niet gaat dien jezelf de nodige drivers te installeren !
 
Het is bij die chipset driver dat ik dit probleem heb.


je heb toch wel de 32 bit versie aangeklikt hé want er is ook een map aanwezig voor de 64 bit ...
Ashampoo_Snap_2013.09.08_18h48m52s_004_.jpg
 
het maak niets uit of er eerst de premium er op stond en dat je er nu de basic versie er op heb gezet ...
ik heb al de drivers opgehaald en uitgepakt , ben nu bezig deze in 1 rar bestand in te pakken ...
maar heb jij na het installeren van de chipset driver de pc herstart ....'(2 x werd hier al naar gewezen , dat windows dan de nodige drivers zou ophalen ) pas als blijkt dat dit dus niet gaat dien jezelf de nodige drivers te installeren !
Het is wel "chipset intel" dat ik eerst moet downloaden he. Wel met deze heb ik reeds dit probleem.
 
1..je download de chipset driver dit is een ingepakte zip bestand
2..je pakt het zip bestand uit ...en je verkrijgt een map met de naam " Chipset_Intel_8.3.0.1013_Vistax86 x64 "
3..deze map kopieer je dan naar de usb stick toe ( dus ook niets verwijderen uit deze map )
4..is de usb stick aangesloten op de betreffende vista pc dan kopieer jij de map in zijn geheel op het bureaublad van de vista en open je de map " Chipset_Intel_8.3.0.1013_Vistax86 x64" en je klikt enkel op de setup.exe ( nergens anders op klikken )
5..nadat de installatie gedaan is van de chipset driver ontkoppel je de stick en je herstart de pc ...
6..als alles goed is zal windows nu de overige drivers ophalen ...( indien dit niet gebeurd dien jezelf de nodige drivers te voorzien ...)

**ik heb hier al de overige drivers ter beschikking ...je hoeft deze maar 1 maal uit te pakken en elke driver heeft zijn eigen map ...

Ashampoo_Snap_2013.09.08_19h52m08s_005_.png
 
1..je download de chipset driver dit is een ingepakte zip bestand
2..je pakt het zip bestand uit ...en je verkrijgt een map met de naam " Chipset_Intel_8.3.0.1013_Vistax86 x64 "
3..deze map kopieer je dan naar de usb stick toe ( dus ook niets verwijderen uit deze map )
4..is de usb stick aangesloten op de betreffende vista pc dan kopieer jij de map in zijn geheel op het bureaublad van de vista en open je de map " Chipset_Intel_8.3.0.1013_Vistax86 x64" en je klikt enkel op de setup.exe ( nergens anders op klikken )
5..nadat de installatie gedaan is van de chipset driver ontkoppel je de stick en je herstart de pc ...
6..als alles goed is zal windows nu de overige drivers ophalen ...( indien dit niet gebeurd dien jezelf de nodige drivers te voorzien ...)
Daar zal mijn fout zitten;
Ik opende ook die map en kopieerde dan die setup naar mijn usb.
 
Daar zal mijn fout zitten;
Ik opende ook die map en kopieerde dan die setup naar mijn usb.
Ik heb nu gedaan wat je me zij. Alles verliep goed, mazar plots kreeg ik deze melding: "
Een of meer bestanden die zijn vereist voor de installatie, ontbreken of zijn beschadigd.

Het installatieprogramma wordt afgesloten.
 
das raar ...haal deze zelf eens op via de site ...en doe de ganse handeling eens over ...

effe een opmerking : je heb de vista basic geinstalleerd , besef wel dat er functies zullen zijn die er niet meer aanwezig zijn in vergelijking met de premium
 
das raar ...haal deze zelf eens op via de site ...en doe de ganse handeling eens over ...

effe een opmerking : je heb de vista basic geinstalleerd , besef wel dat er functies zullen zijn die er niet meer aanwezig zijn in vergelijking met de premium
Ik denk eerder dat ik op zoek zal moeten gaan naar een installatie-cd van de Premium hoor. Maar zal waarschijnlijk moeilijk te vinden zijn.
 
Bernard, vanwaar kom je met dat Vista installatieschijfje?

#10
This computer does not meet the minimum requirements for installing the software.

In het Nederlands vertaald betekent dat.
Deze computer voldoet niet aan de minimale eisen om deze software te installeren.
 
Er stond een Premium op en de licentiesleutel staat er ook nog op op de onderzijde van de laptop.

dan snap ik dus niet waarom je er de Vista Basic er op gezet heb ...
je had toch evengoed gewoon een fabrieksinstelling (recovery) kunnen op starten door gelijktijdig bij het opstarten van de laptop op ALT+F10 te drukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan