Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms valt mijn internetverbinding plots weg (zowel bij Ethernet als bij WiFi). Als ik de computer uitschakel en weer opstart, merk ik dat de betreffende netwerkadapter is uitgeschakeld. Ik kan die weer inschakelen en dan is alles weer ok voor een paar dagen.
 
Vandaag is de verbinding plots weer uitgevallen. Bij problemen oplossen krijg ik de melding: De standaardgateway is niet beschikbaar. Na heropstarten van de PC is de netwerkadapter uitgeschakeld. Ik kan dit oplossen ... weer internet voor een tijdje.
 
Die melding is vrij algemeen en geeft niet echt de oorzaak van het probleem, enkel een gevolg.

We kunnen eens proberen je netwerkcomponenten te resetten.
Open een opdracht prompt met Administrator rechten (Rechts klik op opdracht prompt icon en starten met admin rechten)
Voer vervolgens volgende opdrachten uit:
Code:
netsh int ip reset c:\ipreset.log
netsh winsock reset

Herstart daarna je Windows.
 
Ik heb de bewerking uitgevoerd ... zie bijlage
 

Bijlagen

  • Reset.JPG
    Reset.JPG
    33.7 KB · Weergaven: 119
er staat "Resetting Neighbor " wat er op duid dat jij het over de onbeveiligde draadloze verbinding heb van je buurman !
het komt er hier op neer dat jij dus de draadloze verbinding van je gebuur gebruikt !
*heb jij zelf geen internet abonnement afgesloten bij een provider !
 
Vandaag is de verbinding plots weer uitgevallen. Bij problemen oplossen krijg ik de melding: De standaardgateway is niet beschikbaar. Na heropstarten van de PC is de netwerkadapter uitgeschakeld. Ik kan dit oplossen ... weer internet voor een tijdje.

Ik denk maar even mee .
Eens proberen met een hardware reset van de router . Router dus eens ongeveer een minuutje van de stroom te halen en daarna terug aan de stroom hangen .
Blijft het probleem bestaan vermoed ik dat het wel eens een malware probleem zou kunnen zijn .
 
Ik heb "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uitgezet.

Ik veronderstel dat het om een desktop computer gaat en geen laptop en je dus gebruik maakt van een Wi-fi USB adaptar . Je kan de adaptar uitschakelen om energie te besparen maar je kan ook de USB poorten uitschakelen om energie te besparen. Controleer dit eens in apparaatbeheer hoe het energiebeheer is ingesteld voor de USB poorten.
 
Een desktop computer met D-Link Wireless AC 1200 Dual Band USB Adapter. In Energiebeheer is "De computer mag dit apparaat uitschakel om energie te besparen" NIET aangevinkt.

Hiermee beheer je het energie voor de draadloze adaptar . Wat ik bedoel is energiebeheer voor de USB poorten . Rechtsklikken bij USB poorten > kies voor eigenschappen .
klik daar op tabbladje Energiebeheer .
Controleer daar of deze mogen uitgeschakeld worden om energie te besparen.

Knipsel_usb1.PNG

Knipsel_usb2.PNG
 
Start Registry Editor (regedit uitvoeren)

Navigeer naar:
Code:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Nsi\{eb004a00-9b1a-11d4-9123-0050047759bc}\26

Rechtsklik op de 26 key en selecteer Permissions.
Zet "Everyone" (Iedereen) op Full Control (volledig beheer).
Toepassen en sluiten.

Pas dan terug volgende regels toe vanaf een Admin command prompt
Code:
netsh int ip reset c:\ipreset.log
netsh winsock reset catalog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan