wel draadloze internetverbinding,maar kan niet surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan dit proberen, moest het niet zo zijn moeten we even verder zoeken.
 
Nu is het helemaal in orde.
Ik wilde nieuwe drivers installeren, maar dan moesten eerst de oude verwijderd worden volgens da pc-ke hier.
Ik kreeg deze niet verwijderd en een vriend van me had het schitterende idee om een systeemherstel uit te voeren.
Ik had een externe harde schijf aangesloten om mijn bestanden op te bewaren en ben dan gaan herstellen.
na herstel wilde ik de bestanden terugzetten en wat blijkt?
De harde schijf is helemaal leeg... Deze heeft totaal niets opgeslagen.
Nu ben ik dus ALLES kwijt wat op mijn pc stond.
Van belangrijke mappen van mijn werk en emails, tot foto's van onze vakanties;!

Ik vraag jullie aub om hulp.
Is er ergens nog hoop dat ik iets zal terugvinden met een programma ofzo, of iemand die weet hoe ik alles kan terugzetten?

Ik en mijn vrouwke zullen jullie eeuwig dankbaar zijn:Merci:
 
Je hebt waarschijnlijk geen systeemherstel gebruikt maar een recovery terug gezet.

In dat geval ben je alles kwijt en is er geen data meer terug te vinden.
 
was dus inderdaad een recovery.
Is daar echt niks meer aan te doen?
Dan ben ik hopeloos verloren, want alles wat ik nodig heb voor mijn job stond daar op...
Ik weet dat het niet slim was van mij om deze niet op en andere schijf te zetten, maar je leert door je fouten hé, dus volgende keer zal ik super voorzichtig zijn.
 
Een recovery zet de PC terug naar de fabrieksinstelling, je bent dan alles kwijt en er is niets meer terug te halen.
Sorry, maar een meer hoopvol antwoord kan ik niet geven.

Hier blijkt dus weer hoe waardevol een goede Backup kan zijn. Maakt niet uit waarop je een Backup maakt, dit kan ook op CD's of DVD's ( eventueel rewritable ) zijn, of voor enkele tientallen euro's een externe harde schijf kopen. Je kunt ook een tweede harde schijf in de PC bij plaatsen. Als de data maar ergens als Backup weggeschreven staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ PLuis, ik had dus een externe harde schijf gaan kopen om alles daar op te zetten.
Maar er is blijkbaar iets misgelopen want er staat totaal niets op :-(
Toch bedankt voor uw reactie
 
Altijd eerst checken of het Backuppen (in dit geval dus het kopieeren) van bestanden gelukt is en daarna pas andere dingen gaan proberen.
 
Bij deze wil ik nog eens onderstrepen hoe belangrijk het is je data (of de hele map " mijn documenten " op een afzonderlijke partitie te zetten, en doe dan enkel een bachupoperatie van je C drive, zo blijft je data bewaard.

Niets meer doen met die schijf, zelfs de pc er niet meer mee opstarten.
Hang dat ding in een externe behuizing of in een andere pc en gebruik easeus data recovery - Freeware - Pctuts.be
Deze haalt alles terug, zelfs indien 1x overschreven (in jouw geval met die backup)
 
Deze Free versie van Easeus is gelimiteerd. De Full versie beloofd wel wat meer, maar moet je kopen. Na een systeem recovery zal je niet zo veel meer terug vinden, omdat er veel overschreven zal zijn.
 
Met easeus heb ik grondig getest, volledige format op mijn eigen testpc gevolgd door een low format, daarover format naar ext2 en ext 3, als toetje naar fat 16 en fat 32.
Daarna windows volledig herinstalleerd op de eerste sectoren van de harde schijf (= format naar ntfs). nog vond ik alles terug. Het is maar na een 2e maal volledige herinstallatie/recovery dat alles werkelijk verloren gaat, of na secure wipe met bvb active killdisk waarbij eentjes en nulletjes worden weggeschreven op de schijf. En indien je schijf gefragmenteerd was is de kans zelfs nog groter dat je het meeste terug vind.
Recovery is goed tot 0.99 Gigabyte, daar kan je alle documenten/pps voor je werk mee terughalen, en de rest kan je doorbladeren. Is die data belangrijk, koop dan de professionele versie aan. Je kan dat gerust doen want je hebt al gezien dat de data er nog staat, en teruggehaald kan worden.
Een volledige scan is sterk afhankelijk van de grootte van je schijf en duurt makkelijk enkele uren.
We horen het graag wanneer je gered bent.
 
OK, proberen dan maar. mij is het niet gelukt om enige nuttige bestanden te redden na een systeem recovery.
 
Je hebt wel pc genieën die alles kunnen terugvinden denk ik, alleen zal het niet zo goedkoop zijn.

Sorry voor het late antwoord hoor.
Je kan gewoon easeus data recovery installeren opje hiidige systeem maar de kans op volledige recovery verkleint er sterk door.
Je gaat in ieder geval iets kunnen redden hoor, daar ben ik stellig van overtuigd.
Ik zal een paar plaatjes toevoegen, het is echt zeer eenvoudig met deze oftware.

Bekijk even mijn bijlage alstublieft.

Druk bij start van het programmaatje op complete recovery
selecteer je schijf (ik nam hier de kleine partitie, de C is deze die ik in mijn laptop heb zitten).
selecteer de groene zoekresultaten, deze zijn net overschreven door je recovery en druk op next
je krijgt het zoekresultaat waar je kaan bladeren en aanvinken wat je wil terughalen. met de knop "search" kan je de bestanden waar je de naam nog van kent sneller opzoeken.
Vink alles aan wat je terug wil.
klik next, wacht even en selecteer je usb schijf
Klik op next en de data die je hebt geselecteerd word op deze schijf geschreven, je vind alles terug in de map " 1 NTFS "

Kijk even, daar hoef je echt geen genie voor te zijn hoor.
Maar hoe langer je hiermee wacht hoe kleiner de kans dat je nog iets kan redden.
Doe dit vandaag nog of laat het erbij, dat is helaas de harde realiteit.
 

Bijlagen

  • easeus.zip
    287 KB · Weergaven: 96
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan