Internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Hansje

Gast
Hallo,

Telkens ik mijn laptop afsluit en de volgende dag terug opzet is steeds mijn internetverbinding enkel LOKAAL !!! Dan verbreek ik deze en dan neem ik 1 van in mijn buurt totdat ik verbinding heb en verbreek deze meteen en start mijn internetverbinding terug en dan heb ik terug verbinding met het internet. Dan geeft deze terug LOKAAL en INTERNET weer. Hoe kan ik dit op een gemakkelijke manier verhelpen. Mijn verbinding is draadloos. Mvg Hansje
 
Heb al wel eens iets gevonden ivm de oorzaak iets van DNS server. Als dit je beter kan helpen wat mijn probleem is en hoe ik dit moet en of kan oplossen é
 
Hallo,

Telkens ik mijn laptop afsluit en de volgende dag terug opzet is steeds mijn internetverbinding enkel LOKAAL !!! Dan verbreek ik deze en dan neem ik 1 van in mijn buurt totdat ik verbinding heb en verbreek deze meteen en start mijn internetverbinding terug en dan heb ik terug verbinding met het internet. Dan geeft deze terug LOKAAL en INTERNET weer. Hoe kan ik dit op een gemakkelijke manier verhelpen. Mijn verbinding is draadloos. Mvg Hansje

als ik het goed begrijp moet je dus eerst aanloggen op een andere router/access point en dan naar jou belkin gaan voordat je erop kan? en als je dan aan het surfen bent staat er in je netwerkverbinding dat die lokaal is?
 
Hallo Antwanneke,

Zo is dit inderdaad het geval maar ik heb enkel als ik laptop opzet de melding LOKAAL en kan dan NIET op het internet :-((. Verbreek mijn draadloze verbinding en ga dus even op iemand anders router tot ik daar Lokaal en internet krijg. Verbreek die dan en neem die van mij en heb dan ook internet met de melding lokaal en internet. Heb de oplosser al eens laten zoeken en die gaf de melding iets over DNS server niet goed. Maar ik ben er niet echt een krak in pc en weet dus niet wat ik moet doen. Had dit probleem naar Telenet laten weten en kreeg geen reactie :-(( Mvg Hans
 
wat je kan doen is open DNS gebruiken. Hier kan je een tutorial ophalen hoe je de naamservers aanpast in jou pc. Open DNS werkt sneller en accurater dan de meesten die aangeboden worden door je ISP
 
Welke moet ik gebruiken Antwanneke? Computer, Router of DNSServer???
Kan dit geen kwaad voor mijn beveiliging van pc en internetverbinding?
Alvast heel vriendelijk bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan