IRIS Scanner USB stopt Slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Vrienden,

Ik heb een IRIS Mousescanner gekocht en het werkt verbazend goed. Teksten worden automatisch rechtgezet en ik kan als *.jpg, *.txt, *.docx, enz saven.

Alléén dit: als het spul is aangesloten (USB) dan kan mijn PC niet meer in slaapstand gaan (ingesteld na 15 min inactivitieit).

Ik heb ze de vraag gesteld, maar ik geloof dat ze me niet goed begrepen hebben, want dit is hun antwoord:

Dear Walter,
Thank you for contacting us.
If your Computer enter in Sleep mode and the USB connections are disconnected the driver will be not loaded and therefore the IRIScan mouse will not work.
You can change your settings your System Power management, disable the USB shutdown in order to avoid this issue.

Best Regards,


Maar misschien kan ik toch wat met dit antwoord doen?

Nu ontkoppel ik de USB en alles slaapt zoals ingesteld.

Een idee - iemand?

Walter
 
D.,
Dat zal wel zo zijn. Het gaat tenslotte ook om een € 60 product en niet over een veel kostelijker product. Hoewel ze toch belang er bij hebben het probleem te erkennen want het is pas op de markt, vooraleer er nog klachten komen. Gelukkig zijn de resultaten goed en is het gebruik simpel.
Toch blijf ik aandringen tot ze met een treffelijke uitleg komen en/of ze deze fout (want dat is het) er uit halen!

De tijden en de product-waarden zijn anders. Maar..: waar ik 20 jaar heb gewerkt, werd customer-support heel ernstig genomen en werd er naar de gebruiker toe gegaan tot het opgelost was. Het ging ook over gecomputeriseerde spullen.

...wordt vervolgd.

Walter
 
Laatst bewerkt:
Waar fabrikanten gevoelig voor zijn is negatieve publiciteit. Op dit punt is er misschen nog iets te bereiken om de fabrikant vaart te laten maken omtrent dit probleem.
 
das een goeie opmerking van Grominet die me volledig ontgaan was ...
jij Wawa heb dus ook de Samsung SSD 840evo in gebruik of eender ander merk !
wel om deze SSD optimaal te kunnen gebruiken werd denkelijk de hybride slaapstand/sluimerstand uitgeschakeld ( althans zo zou het moeten zijn !).
 
Zo is dat.
Mijn instellingen zijn: Gabalanceerd - na 10 min inactief: Monitor uit. - Na 15 min: Pc in Slaapstand.
Hybride is toch voor Laptops met batterijen?
Wanneer ik bv. een off-line scan doe, dan schakel ik 'DontSleep' tijdelijk in.
Zo werk ik graag omdat ik in de loop van de dag on/off op de Pc werk. Mijn Samsung gebruik ik ook door de dag.
>> De melding van L. in #22 is zeker een vreemd iets die me intrigeert.
 
NIEUWE MAIL VAN IRIS: Wat bedoelen ze hiermee a.j.b.:Thank you for contacting us.

This is not a bug in our Program, but the effect of your System Power Management configuration.

If you have configured your system to shut down the USB Power Supply when it enter in sleeping mode, the IRIScan™ Drivers will be unloaded and therefore will not work.

After you disconnect and connect again, the drivers will be loaded again and it will work.

I suggest you configure your Power Management to not turn off the USB Power Supply.

Ik begrijp dit niet zo goed... niet het Engels, maar hun bedoeling...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan