Diverse Kabel usb-c naar usb-c (male to male)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Alle kabels zien er hetzelfde uit maar zijn niet allen geschikt voor data.
Sommige kunnen slechts dienen het opladen van batterijen.

Het aanbod is enorm zoals de prijzen.
Hoe weet men met zekerheid dat een kabel geschikt is voor dataoverdracht ?
 
Volgens mijn ervaring kun je dat niet écht weten tenzij het erop staat vermeld, zoals in de link hierboven.
Het verschil zit hem vooral in wat je 'kwaliteit' zou kunnen noemen. Voor opladen zal het allemaal niet zo nauw luisteren maar voor data-transfer heb je een uitstekende isolatie nodig ten opzichte van mogelijke straling, beinvloeding van buiten de kabel. Eens goed kijken, voelen en bewegen met een kabel leert je meestal al veel. (maar in blisterverpakking kan je dat niet, dat weet ik ook...)

Bij het gebruik van een kabel voor data-transfer zou ik er ook op letten de lengte niet buitenmaats te pakken. Hoe langer, hoe meer kans op beinvloeding. De kabel hierboven vb. lijkt me nogal aan de lange kant, maar dat komt natuurlijk omdat hij door de Action voor beide doelen wordt in de rekken gehangen.

De mate van 'aansluiting' van een kabel op de poort moet voor data ook vlekkeloos zijn, maar bij USB-C kan je daar weinig zinnigs over zeggen. Zit na verloop van tijd vb. de kabel wat losjes in zijn socket (en ligt het niet aan de poort waar hij in moet), dan moet je vervanging overwegen.
 
zoiets:

1685740781768.png


HIER
 
Kan, maar ik zie geen enkele indicatie omtrent het aanbevolen gebruik ervan ... Bij de duurdere, lager op die site staat dan weer wel dat ze shielded zijn.
 
@lange pier Er zit wél verschil tussen, tenminste in kwaliteit ... daar zijn zelfs normen van afscherming voor, te vergelijken met de class van een netwerkkabel. Maar er is inderdaad géén andere bedrading of iets van die aard bij gelijke stekkers.
 
@lange pier Soms heb ik toch echt de indruk dat je zaken niet wil begrijpen als ze niet in je stelling passen.
Of toch doet alsof ... ik ben er vrij zeker van dat je deze wél begrijpt.

Die kwaliteit slaat erop dat data-transfer over een kabel altijd zoveel mogelijk moet afgeschermd worden van invloeden van buitenaf, terwijl dit voor gewoon USB-laden absoluut niet kritisch is.
Dat wordt bereikt door bepaalde fabrikanten in high-end kabels door in een goede afscherming te voorzien. Zoals ik al zei is dit ook het geval met netwerkkabels.
Maar die afscherming kost uiteraard geld.

Als je dus een erg goedkope kabel in de Action koopt is de kans groter dan bij een duur exemplaar uit de speciaalzaak dat die afscherming niet veel voorstelt. Dan krijg je dus beinvloeding van het signaal over het kabeltje door ev. omgeving : een andere kabel die erlangs ligt vb.
Dat zal niet leiden tot foute datatransmissie maar door het interne checken van communicatie over een poort door Windows OS zal de snelheid er wel onder lijden.
Zo kan je van één en hetzelfde merk soms kabeltjes vinden die gelijk zijn in lengte, zelfde stekkers en toch een veelvoud kunnen kosten van hun broertjes-kabeltjes.
De aders van de kabel zullen dan wel identiek zijn, maar de "schil" errond kan 'kwalitatief' verschillen...

Daar komt het begrip 'kwaliteit' in de context van kabeltjes dus vandaan... :cool:
 
De TS heeft het niet over "kwaliteit", dat breng jij erin, het waarom ontgaat mij.
En wat zou ik dan moeten begrijpen?
En welke stelling?

En die kabeltjes van de Action werken prima, heb er vele en alleen bij testen door een gerenommeerde party kan dat worden aangetoond hoe slecht of goed ze zijn en niet het gewoon maar dat roepen.
Maar goed, ook dat is allemaal niet ter zake doende, lees de startpost nog eens want als er iemand het niet begrijpt.....
 
waarom die kwaliteit belangrijk is staat in #3, 6, 8 én 10 ... duidelijker kan ik het niet uitleggen.
Maar ik denk dat TS het ondertussen wel zal begrijpen.
 
Toevallig gisteren op het zelfde moment als Wivy, dezelfde kabel bekeken (#5).
Dat is exact wat ik zocht.
Men moet naar de uitgebreide specificaties gaan (naar beneden scrollen)
Er zijn varianten in kwaliteit, in lengten, en kleur.
Alles staat er perfect gedetailleerd.
Ik breng jullie nog een screenshot van de kabel met de hoogste kwaliteit en hoogste soepelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan