Windows 7 Kan HP ENVY 6000 all-in-one printer niet aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,


Excuses mocht deze vraag niet voldoen aan jullie aanbod.

Het probleem is dat ik de nieuwe HP ENVY 6000 all in printer niet kan aansluiten op mijn P.C. die draait onder Windows 7.
-Er is een foutcode E9 (probleem tijdens de firmware-update van de printer)
-Tevens is er een melding dat de printer niet met een netwerk is verbonden.

Heeft iemand hiervoor oplossingen?

Mvg,
Jef
 
Dag Patje001,

Ik heb een 64bit.
Wat moet ik van die link downloaden?
Ik ken die link en heb het gevoel dat ik in rondjes aan het draaien ben.
Eerlijk gezegd heb ik weinig aan die informatie omdat die gemakkelijk voorhanden is.
Ik zou liever willen dat iemand me begeleid met het installeren van dat zogenaamde easy start gedoe.

Niettemin toch bedankt voor, je hulp.

Ik kan jouw bericht van vrijdag 11:46 niet beantwoorden daarom antwoord op dit tekstdocument: Ik heb er eerlijk gezegd weinig van begrepen. Nochtans heb ik ook die E9 foutmelding! Toch bedankt
 
Laatst bewerkt:
Kunt u even vermelden welke netwerkaparaten u in gebruik heeft? Draadloze routers enzo... en hoe alles verbonden is?

Is uw printer verbonden met je Wifi netwerk?
 
Hallo DDragon80


De apparaten aan de PC verbonden: hp scanjet 7400c, hp Desktopcomputer (JEF HP), beeldscherm S22B350, USB DISK 2.0, USB Keyboard, USB Optical Mouse. Zie foto!

De HP ENVY 6032 all-in-printer heb ik niet vermeld en heb ik trouwens geheel verwijderd!
NB ik heb desgewenst ook foto's van de apparaten die staan genoteerd bij apparatenbeheer...

Ik ben nu draadloos verbonden met telenet-89771 wat daarvoor niet het geval was!
Ik heb geprobeerd te printen toen ik verbonden was met Wifi maar kreeg geen reactie. Het probleem kon ook niet gevonden worden.

Zie foto van het netwerk.

Zoals gezegd heb ik alle HP ENVY 6032 software van het toestel verwijderd.
-HP setup - datum 2012 - 118 MB.
-HP linkup - datum 2012 - 71 MB.
zijn deze software onderdelen relevant voor de nieuwe printer of voor het systeem in zijn geheel?

Over de Router kan ik je weinig gegevens verstrekken omdat ik dat apparaat niet heb gevonden. Ik geef je hierbij ook de foto's van de modem (CH7465LG-TN van telenet). Misschien zit daar de router op omdat het toestel nog niet zo heel lang geleden is vervangen...
Als je me kunt zeggen hoe die router er ongeveer moet uitzien kan ik het misschien wel vinden.

Sorry voor mijn beperkte kennis wat informatica betreft?

Vriendelijke groet
 

Bijlagen

  • Apparaten op de PC.PNG
    Apparaten op de PC.PNG
    39.7 KB · Weergaven: 143
  • basisnetwerkgegevens.PNG
    basisnetwerkgegevens.PNG
    54.2 KB · Weergaven: 156
  • modemgegevens 2.jpg
    modemgegevens 2.jpg
    57.7 KB · Weergaven: 150
  • Ashampoo_Snap_donderdag 2 december 2021_01h17m14s_001_.jpg
    Ashampoo_Snap_donderdag 2 december 2021_01h17m14s_001_.jpg
    36.4 KB · Weergaven: 152
  • Ashampoo_Snap_donderdag 2 december 2021_01h19m02s_002_.jpg
    Ashampoo_Snap_donderdag 2 december 2021_01h19m02s_002_.jpg
    37.7 KB · Weergaven: 138
Ik vermoed dat je een heel basis netwerk hebt dus, zonder extra routers ed. Gewoon je telenet modem/router dus.
Op zich zou dat het geheel vrij eenvoudig moeten maken.

Onderstaande is wel wat verwarrend en tegenstrijdig zelfs;
Ik ben nu draadloos verbonden met telenet-89771 wat daarvoor niet het geval was!
Ik heb geprobeerd te printen toen ik verbonden was met Wifi maar kreeg geen reactie;
Draadloos verbinden kan enkel met Wifi... (in deze context)

Ik ga hieronder een link plaatsen van een youtube filmpje waar alles heel goed uitgelegd wordt, helaas wel engelstalig. Je kan via de afbeeldingen eventueel ook redelijk volgen moest de taal een probleem zijn. Gaat wel over de 6055, maar is gelijkaardig als de 6032.
Je moet wel de naam weten van je Wifi (mogelijks 'telenet-89771'), en het bijhorende wachtwoord van die Wifi verbinding. Dit heb je nodig tijdens de setup.

 
Ik vermoed dat je een heel basis netwerk hebt dus, zonder extra routers ed. Gewoon je telenet modem/router dus.
Op zich zou dat het geheel vrij eenvoudig moeten maken.

Onderstaande is wel wat verwarrend en tegenstrijdig zelfs;

Draadloos verbinden kan enkel met Wifi... (in deze context)

Ik ga hieronder een link plaatsen van een youtube filmpje waar alles heel goed uitgelegd wordt, helaas wel engelstalig. Je kan via de afbeeldingen eventueel ook redelijk volgen moest de taal een probleem zijn. Gaat wel over de 6055, maar is gelijkaardig als de 6032.
Je moet wel de naam weten van je Wifi (mogelijks 'telenet-89771'), en het bijhorende wachtwoord van die Wifi verbinding. Dit heb je nodig tijdens de setup.


Door bezig te zijn met je vragen heb ik gevonden hoe ik mijn PC draadloos (met telenet-89771) kon laten werken. Ik heb toen de printer uitgeprobeerd maar dat lukte niet. Nadien heb ik alle onderdelen verwijderd...
 
Het maakt niet uit of je desktop bedraad of draadloos verbonden is, als deze aan dezelfde router hangt. Maar je moet de printer blijkbaar wel installeren mbv de software, en de nodige stappen daar uitvoeren.
 
Als je een printer draadloze verbind moet de Pc en printer altijd WiFi verbinding met 1 en het zelfde WiFi netwerk verbonden zijn bv via uw Telenet WiFi bij apparaten moet de printer toegevoegd zijn als WiFi printer en zorgt dat hij is aangeduid als standaard gebruik weet je niet op welk net werk uw printer is verbonden printer restten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan