Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb sind kort problemen met mijn usb poorten,ik heb er 6.
Als ik 1 apparaat in de poort heb zitten en doe er nog 1 bij valt de eerste weg kan er ten alle tijden maar 1 gebruiken.
Terwijl ik daarvoor wel gewoon alle 6 kon gebruiken.
Heb al bij apparaat beheer gekeken daar staat alles goed(werkt correct) en stuurprogramma verwijderd en opnieuw ook geen problemen.
Bios staat ook alles aan.
De poorten geven stroom.
Wie zou mij nog verder op weg willen helpen!!

BvD juul
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je ook al eens de usb controllers verwijderd (effectief verwijderen niet enkel uitzetten ! ) en dan een herstart gedaan !
na de herstart worden deze dan terug geinstalleerd vanuit windows zelf ...
 
Al eens nagekeken of er niet één bepaald USB apparaat de rest platlegt? Wanneer je toevallig een apparaat insteekt, wat zelfs mss nog "correct" werkt, de rest platgaat. En dat je er dan niet vanuit gaat dat het aan de PC ligt ipv aan een bepaald USB apparaat...
Een andere verklaring is dat je USB poort geen 500mA meer kan leveren. Dan zit je met een hardware defect. Maar kijk toch eerst maar eens naar de apparaten welke je aansluit.
 
Elk USB apparaat dat z'n spanning krijgt van de USB aansluiting trek een bepaalde stroom. Deze stroom is verschillend voor elk apparaat.
Een USB poort kan maar een bepaalde stroom leveren.
Sluit je een apparaat aan die de volledige hoeveelheid stroom trekt van een USB poort dan kan het gebeuren dat een andere USB aansluiting niet meer werkt.
Een PC heeft meestal een aantal USB aansluitingen parallel staan op 1poort en beschikt meestal over 2 of meerdere poorten.

Probeer daarom eens een USB apparaat aan de voorkant van de pc en een apparaat aan de achterkant van de pc, omdat dit meestal verschillende poorten zijn.

Een andere mogelijkheid is een USB hub te gebruiken die op een voedingsspanning werkt.

Voorbeeld: Sitecom 4-poorts USB HUB Met Voeding, No.1876 te Koop Aangeboden op Tweedehands.net

1c.jpg
 
De poorten geven stroom.

De poorten hebben SPANNING.(volt) Als ze geen STROOM(Ampere) hebben is ze overbelast. Dat kan je niet weten zonder meten. Een mogelijk oorzaak kan ook zijn dat de voeding naar de lichte kant is.
Maar zoals Pluis aanbrengt, een usb hub met voeding kan vermoedelijk Uw probleem oplossen.
 
Allereerst bedankt voor de reacties!!:duimop:

@qtex: Als je bedoelt dat ik de installatie ongedaam heb gemaakt dan zitten we op 1 lijn.

En ik heb voor de rest nog een harde schijf aan de achter kant gezet en mn telefoon laten opladen met usb aan de voorkant
+ er zat nog een usb van het toetsenbord achter in.
dit stond er in apparaatbeheer qua stroom:

usb hoofdhub 100mA 2 poorten beschikbaar
usb hoofdhub 0mA 3 poorten beschikbaar
usb hoofd hub 2mA 4 poorten beschikbaar

Voor de rest stonden er nog 2 SIS 7001 PCI
SIS PCI usb enhanced
usb massa opslag

Moest de computer wel opnieuw opstarten want het toetsenbord deed het niet meer het lampje van de ontvanger
van het toestenbord brande wel!
 
ik denk dat je me niet verstaan heb ...jij zegt ""Heb al bij apparaat beheer gekeken daar staat alles goed(werkt correct) en stuurprogramma verwijderd en opnieuw ook geen problemen.""
wellicht heb je de afzonderlijke usb hoofdhub verwijderd en opnieuw geinstalleerd !
mijn vraag echter betrof de usb controllers ?
 
Een telefoon opladen, vreet stroom. Ik zou daar geen andere apparaten meer bij doen.

Ga ik even naar de topic vraag terug.
Je zegt: "Als ik 1 apparaat in de poort heb zitten en doe er nog 1 bij valt de eerste weg kan er ten alle tijden maar 1 gebruiken"

Over welke poort heb je het dan ?
 
tevens stel ik me ook de vraag hoe je energie beheer is geregeld ...

open je configuratiescherm klik op het icoon energiebeheer
staat deze ingesteld op gebalanceerd of eerder op hoge prestaties (ik kies liever voor de hoge ) ook al sta bij de gebalanceerde (aanbevolen)

eender welke instelling je heb klik verder op " de schema instellingen wijzigen "
note : we gaan eerst vergelijken !!
klik verder op geavanceerde energie instellingen wijzigen.
klik dan op het + teken van de usb instellingen .
klik nogmaals op het + teken .
de instelling hier moet op " ingeschakeld" staan is dit niet zo dien je dit te doen !
bevestigen met toepassen en ok
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan