Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb sind kort problemen met mijn usb poorten,ik heb er 6.
Als ik 1 apparaat in de poort heb zitten en doe er nog 1 bij valt de eerste weg kan er ten alle tijden maar 1 gebruiken.
Terwijl ik daarvoor wel gewoon alle 6 kon gebruiken.
Heb al bij apparaat beheer gekeken daar staat alles goed(werkt correct) en stuurprogramma verwijderd en opnieuw ook geen problemen.
Bios staat ook alles aan.
De poorten geven stroom.
Wie zou mij nog verder op weg willen helpen!!

BvD juul
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal zou een USB poort ongeveer 0,5 Ampere moeten kunnen leveren.
Echter zit er aan een poort vaak een hub en dan gaat dit verhaal meestal niet op. De USB aansluitingen op een moederbord zijn hierdoor vaak begrenst tot 100 mA.

Je moet goed proberen na te gaan hoeveel stroom een apparaat nodig heeft en dit goed verdeeld op de aansluitingen van een PC. De documentatie die je bij een pc krijgt is vaak niet toereikend om hier achter te komen. Je zou dan de handleiding van het moederbord zien te bemachtigen.
 
Sorry qtex misschien een klein detail ik heb xp de knopenergie beheer heb ik wel staat alleen onder prestaties&onderhoud.
en de rest van de uitleg kan ik nergens terug vinden,je bedoelt toch eigenschappen van energie beheer?
 
Zoiets zie je in xp ook hoor.

Apparaatbeheer%20#2.JPG
 
@pluis,
Is wel raar dan de computer heeft gewoon altijd gewerkt op een dag is het toetsenbord kapot gegaan,nieuwe gekocht
toen begont tie raar te doen.
die 100mA die erbij stond was waarschijnlijk van de harde schijf...
deze heeft er ook altijd op gestaan?
 
@pluis,
Is wel raar dan de computer heeft gewoon altijd gewerkt op een dag is het toetsenbord kapot gegaan,nieuwe gekocht
toen begont tie raar te doen.

Aha, dat is nieuwe informatie die we nog niet wisten.
Defecte usb apparaten kunnen een USB poort blijvend beschadigen. Stel dat jouw oude keyboard ergens een kortsluiting had en de voedingsspanning heeft daardoor langdurig kortsluiting gemaakt. Dan zullen er ergens onderdelen veel te warm zijn geworden.
 
Op het moment een medion usb toetsenbord heb ook even gauw gekeken bij apparaat beheer,volgens dit 100mA.
En misschien zit ik verkeerd maar denk dat een externe schijf meer vraagt dan toetsenbord??
 
En de harde schijf heeft er ook op gestaan,had nog 1 poort open en daar heeft tie wel een poosje op gedraaid!
En zou eerlijk gezegd niet weten of het een gaming toetsenbord was,denk het niet,zat ook niks extras op voor gaming.
 
Maar pluis dan zou tie het nu toch ook niet doen zou tie zoizo geen stroom geven toch?
heb met een lampje van de usb de usb poorten gecontroleerd en daar brande het lampje bij allemaal

Dit is heel goed mogelijk. Kortsluiting kan iets beschadigen in elektronica, maar het hoeft niet voor 100% defect te raken.
 
Een weerstandje die te warm kreeg kan een andere waarde geven en zodoende minder stroom kunnen leveren.
Je spreekt van een schijf op Usb. Heeft die ook een aparte aansluiting voor de stroom?
Zo ja, dan kan dit de energievreter niet zijn. In veel gevallen zit er een USB aansluiting op de schijf met nog een 2de stekker voor USB. Met een laptop moet je die zeker gebruiken. Met een desktop kan het met die ene stekker (met dikste draad aan).
 
De schijf zit appart op het voeding net.
Maar als tie te weinig stroom zou geven kan ik bijv geen harde schijf aansluiten,of trekt die dat wel?

Dus de schijf kan het niet zijn want die heeft zijn eigen voeding. Als het ene apparaat teveel moest trekken, gaat dit inderdaad ten koste van de andere op dezelfde poort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan