Windows 11 Kan mappenboom ook anders ingesteld worden?

Hallo,

Ooit was de mappenboom in de verkenner overzichtelijk. Nu niet meer naar mijn idee.
Ik heb even zitten spelen om onderstaande vergelijking te maken.

mappen structuur.JPG

De linkse boom vind ik niet overzichtelijk. Dit omdat de inspringingen minimaal zijn, omdat de lijntjes er niet zijn en de regelafstand te groot is. Die van totalcommander vind ik veel overzichtelijk.

Is er bij windows een (register) tweak mogelijk om die lijntjes er weer in te krijgen?

Mvg

Rob

Als je kiest voor een alternatief voor de verkenner is er keuze ten over : de explorerplus maar ook Files (uit de MS Store en van MS zelf), totalcommander, multicommander ...

idd, 32 bits of 64 bits, een beetje moderne computer is tegenwoordig 64 bits.
Ik gaf dit maar aan omdat het een lichtgewicht verkenner is, gelijkaardig als Windows verkenner maar wel met indents.
Een stuk makkelijker dan totalcommander, multicommander ... trouwens.
Iedereen zijn keuze.

Om de items een beetje korter onder mekaar te tonen ga je naar verkenner.
Klik op "Weergeven" en daarna nog eens op "Weergeven".
Als er geen vinkje staat bij "Compacte modus" klik dan op die optie. Het vinkje wordt geplaatst.
De tussenruimte in de boomweergave is nu kleiner.

De "pijltjes" om aan te geven dat er een volgend niveau is in een map komen tevoorschijn als je met de muis over de boomstructuur beweegt.
Ga je met de muis van de boomstructuur weg, dan verdwijnen die "pijltjes" weer.

Nou, het is een onhebbelijkheid die doorwerkt in andere programma's.
Dus andere programma's gebruiken zoals total commander is een uitkomst. Maar dat lost deze onhebbelijkheden in andere programma's niet op.

Toch wil ik explorerplus, explorerplusplus, multicommander ,Double commander, Freecommander of Q-dir nog gaan uitproberen. Misschien kom ik andere vlakken ook verder.

In ieder geval bedankt voor de mededeling dat het niet kan. Jammer, maar nu hoef ik daar niet verder naar te zoeken.

wat te wit/zwart, maar ik ben het eens dat het voor gewoon, dagelijks gebruik niet meteen efficiënt is.
Als je echter bestanden wil syncroniseren, verplaatsen e.d. tussen méér dan 2 folders is er geen betere ...

Ik heb dus zowel Q-dir als Multicommander geinstalleerd staan.

Terug
Bovenaan