Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
heb sedert enkele weken problemen om op bepaalde sites( één.be, vtm.be, en oa ) video's te bekijken.
ook voor folders op sites( vb:aldi )krijg ik de melding "kan plug-in niet laden".
ik gebruik google chrome in windows 10(laatste versie van w10).
de browser is up to date, alsook de flashplayer.
in firefox heb ik geen enkel probleem.
in chrome help vind ik het volgende:
Websites bezoeken die NPAPI gebruiken
NPAPI-plug-ins kunnen niet worden ingeschakeld, dus als u een website met een NPAPI-plug-in wilt openen, moet u een andere webbrowser gebruiken.

Plug-in-gebaseerde content werkt niet in Chrome - Chrome Help

hoe weet ik welke website welk systeem gebruikt en
is er daar dan geen andere oplossing voor?
of ligt het probleem ergens anders?

Didi


 
Dan denk ik dat je toch een andere browser moet gebruiken om de filmpjes op die websites te bekijken.

Er staat duidelijk dat de NPAPI plugin niet meer ondersteund wordt in Chrome. Als deze plugin dus vereist is om een video te bekijken gaat dat niet werken in Chrome, tot de websitebouwer een andere oplossing verzonnen heeft en een wel gebruiksvriendelijk plugin gaat gebruiken voor Chrome.
 
ik heb hier juist op een virtuele Windows 10 de chrome browser geinstalleerd en ondervind dus geen problemen ..
de aldi folder opent hier gewoon ook op een.be kan ik hier gewoon een filmpje bekijken ....even als op vtm.be (3 web pagina's tegelijk open in chrome geeft hier geen problemen )...

*ik zie nergens hier een vermelding betreffende een plugin zelfs niet naar de NPAPI plugin !

de chrome welke ik hier gebruik is dus Versie 54.0.2840.99 m
 
misschien moet ik eens google chrome weg doen en opnieuw installeren.
terug gaan via herstel gaat niet meer, want sedert de laatste update zijn de herstelpunten verwijderd(wat eigenlijk niet zou mogen,maar ja.....)
ik kan nog een kopie terug zetten van enkele maanden terug en zien of het dan nog werkt.
maar dat zal dan wel voor in het weekend zijn.
dus een simpelere oplossing zou welkom zijn.
 
nee, absoluut niet.
ik wilde alleen maar bedanken voor de vlugge reactie en hulp.
we blijven verder zoeken en zoals eerder gezegd, en als niets lukt dan, in het weekend verwijder ik chrome of zet ik een kopie terug.
 
Wat ik me dus af vraag is waarom de melding komt over de NPAPI plugin. Hier met Windows 7 en tijdelijk ook Chrome eens geïnstalleerd krijg ik geen melding over deze plugin als ik naar VTM | Je beleeft het hier ga en video's ga bekijken.

Ga ik naar Plug-in-gebaseerde content werkt niet in Chrome - Chrome Help dan lees ik NPAPI-plug-ins werken niet meer. Maar ik kan gewoon video's bekijken met Chrome.

De vraag is dan waarom jij wel de melding krijgt over deze plug-in terwijl ik zonder deze plug-in de video's kan bekijken.
 
Hallo verdidi,

Toen ik in het verleden een soortgelijk probleem had probeerde ik het volgende en het werkte: ga naar het linkerdeel van het Adobe Flash Player downloadscherm en open de dialoog bij: "Hebt u Flash Player nodig voor een andere computer?". Kies de juiste opties en installeer de Flash Player.
 

Bijlagen

  • Adobe Flash Player.PNG
    Adobe Flash Player.PNG
    31.5 KB · Weergaven: 153
probleem opgelost!
ik heb chrome verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
eerst had ik wel de favorieten opgeslagen, maar bleek niet nodig, wat ik niet begrijp.
heb het programma ccleaner gebruikt om chrome te verwijderen en dan ook nog eens het register opgekuist.
dan terug chrome geïnstalleerd, en alles werkt weer normaal.
maar de favorieten waren niet verdwenen. natuurlijk niet erg hé.
het belangrijkste is dat alles weer werkt!
misschien ergens een bestandje(dll) die ontbrak.
dus een simpele oplossing die niet veel werk vraagt.
 
Kijk uit met opschoon programma's !!
Een dll of een ander programmabestand verdwijnt niet vanzelf.
Wel zou er een bestandje kunnen beschadigen wat overigens zelden gebeurd.
Een andere mogelijkheid is dat een harddisk slecht begint te worden en het toeval wil dat daar bestanden van Chrome staan waardoor ze niet meer te benaderen zijn. Ver gezocht, maar het is een mogelijkheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan