Opgelost Kan tablet Archos Oxygen 101 S Wifi + 4G/LTE niet installeren in 't Nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb onlangs online deze Android tablet nieuw gekocht. Bij aanzetten krijg ik een scherm in het Engels(United Kingdom), normaal kan men een talenlijst aanklikken en Nederlands(België) selecteren en de installatie uitvoeren. Hier vind ik deze taal niet ( zelfs niet Nederlands ) . In het Engels de installatie uitvoeren is geen probleem, maar dat is uitgesloten, want bepaalde toepassingen moeten in het Nederlands .
Een week geleden dit probleem gemeld aan de verkoper Krefel.be, maar geen antwoord. Als er ergens een fout is in het systeem ,wil ik dit retourneren, maar hierop ook geen reactie.
Zou ik bij de installatie iets fout doen ? ( heb reeds een drietal andere Android tablets geïnstalleerd voor buren , en geen enkel probleem) , of iets over het hoofd zien?
Dank voor jullie hulp.
Koekoek
 
Ooit ook bij krefel tablet gekocht voor kids en stond geen google play op ik weer naar winkel en eiste een ander model en gekregen. Maar wel raar dat je geen Nederlands kan kiezen, Medewerker cv weet waarschijnlijk raad en afwachten.
 
Laatst bewerkt:
jij dient mogelijk deze eerst terug te zetten naar de fabrieksinstelling want in de handleiding staat het volgende ..
The First time you start up your ARCHOS, the installation wizard will help you set up your device
wat dus wilt zeggen dat je de taalkeuze dient te bepalen de eerste keer dat je deze dus opstart .. je krijgt dus een installatie wizard te zien en deze is zelf in het Engels maar geef je in deze wizard aan dat je de Nederlandse taal ( Dutch) wenst te gebruiken dan zal deze verder de wizard afronden in het Nederlands ..effe goed opletten en niet zomaar iets weg klikken ...
de link naar deze Meertalige handleiding : https://www.gebruikershandleiding.com/Archos-101-Oxygen/preview-handleiding-749424.html
*vanaf pagina 71 staat deze in het Nederlands en op pagina 75 vermeld men wat ik hier boven heb vermeld .
 
een Frans keyboard layout aantikken, vertoont véél gelijkenis met de Belgische-Nederlandse uitvoering. Heb deze truc toegepast bij een MacOS Mojave & Catalina in VMWare.
 
Beste Qtec,
De handleiding , die u volgt is deze van Archos 101 Oxygen ( tablet met dertiental contactpunten, waaronder een reset ) Ik heb Archos Oxygen 101 S, en daar bestaat nog geen handleiding van, behalve een klein boekje bij de tablet, vooral met de tekening en de contactpunten ('10)en geen reset. Ik heb ook eerst een volledige reset gedaan( via Settings) voor terugkrijgen Fabrieksinstellingen, en bij de automatische heropstart kreeg ik weer de Engelse wizard te zien, waar ik een talenlijst kan openen, waar geen Nederlands te vinden is, maar wel Français, dit heb ik gekozen , zoals WIVY beschrijft: direct veranderde het qwerty keyboard in azerty. Heb dan in het Frans een paar begininstallaties gedaan, zodat ik alle voor geïnstalleerde apps in het Frans zag staan , ook Instellingen ( Paramètres ) Toen moest ik stoppen, en tablet sluiten.
Mijn doel is nu onder Instellingen : toevoegen taal : Nederlands te vinden, en vraag mij af of dan het Nederlands het Frans zal vervangen.
Beste WIVY : hoe bent u daarin geslaagd? Graag antwoord , vooraleer ik verder ga !!
Beste dank voor jullie antwoord.
 
@Koekoek sorry ik had wel degelijk gezocht naar de handleiding van de Oxygen 101 S had er niet verder bij stil gestaan dat deze enkel maar voor de Oxygen 101 was..
mogelijk dat de Oxygen 101 S zijn beperkingen heeft zoals de Windows 10 S d.w.z. dat het dan niet mogelijk zou kunnen zijn om deze in het Nederlands te zetten want jij heb blijkbaar deze nu in het Frans.
*mogelijk dat of Wivy u meer duidelijkheid kan geven ofte wel onze Android medewerker Cve
 
Beste Qtex en Tuts en andere IT - vrijwilligers:
Ik heb bovenstaande ideeën geprobeerd, maar geen enkele leidt mij tot Nederlands(België) . Ik heb een beetje ervaring vorig jaar met het installeren van een paar laptops , tablets van oudere buren ,en mijn eigen Huawei smartphone . Altijd hetzelfde scenario: het startscherm in het Engels(United Kingdom) en een talenlijst kunnen aanklikken , waar altijd Nederlands(België) aanwezig is , en de installatie liep verder in NL en azerty klavier. Dus mijn conclusie : dit tablet kan een constructiefout heben, het is onwaarschijnlijk dat hetzelfde type Archos tablet, dat dagelijks verkocht wordt en gepromoot aan 158,95 euro door Krefel.be allemaal geen universele taalkeuze zouden hebben?
Ik denk dat het nodig is bij Krefel aan te dringen (=eisen) om zo vlug mogelijk de aankoopsom terug te storten en mij een retourlabel te sturen.
Ik hebvorige week reeds 2x dit probleem per e-mail aangekaart, maar geen enkele reactie ( reputatie service-na-verkoop??) Mijn zoon zal ik vragen maandag te bellen ( ik heb momenteel een medisch stemprobleem) om deze "eisen" kracht bij te zetten).
Zien jullie ondertussen eventueel andere mogelijkheden dit taalprobleem op te lossen?
Dank voor jullie tijd en geduld.
Koekoek
 
er kan in dit geval géén aanspraak gemaakt worden op de herroepingsrecht .. de TS zei eerder dat hij deze onlangs online heeft aangekocht ...m.a.w. kan de termijn van 30 dagen al voorbij zijn ...
 
Ik heb die tablet aangekocht op 07/01/20 werd geleverd op 08/01/20, dus wel nog recht op herroepingsrecht, temeer daar mijn eerste mail naar Krefel.be ( met duidelijke formulering van probleem) op 11/01/20.
Nu stuur ik een laatste mail, en mijn zoon zal maandag telefoneren. Ik koop de laatste 2 jaar af en toe Bij Coolblue en Bolcom : bij eventuele problemen heb je daar binnen de twee dagen een antwoord en oplossing.
 
dan hoop ik voor je dat alles goed verloopt ..aangezien jij op je eerdere mails nog géén reactie kreeg vrees ik er echter voor ..
Bij Coolblue en Bolcom krijg je meestal de dag na aanmelding van een retour al een mail toegezonden met een retour bon om uit te printen en is zelfs het terugzenden gratis ..
lees eens het herroepingsrecht na van krefel de terug zending is ter uwe kosten .
 
Eens je tablet op een taal staat is het moeilijk om dat dan duidelijk te maken om in een andere taal te laten werken. In Windows bv is dit wel makkelijker. Dus raad ik je aan om naar fabrieksinstellingen te gaan en terug helemaal in te stellen. Dus heel de boel, ook de taal zal aan bod MOETEN komen. Het kan normaal niet zijn dat Nederlands niet in de lijst staat. Staat ze er toch niet in, dan is het toestel dat jij gekregen hebt niet bedoeld voor de Benelux. Of voor Europa in het algemeen.
 
Ik heb dat gedaan, maar geen NL te vinden. Ik ga het tablet terug sturen , ofwel laten vervangen.
Met dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan