Windows 11 Kladblok wordt niet meer gevonden

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Sinds gisteren kan ik bij "zoeken" kladblok niet meer vinden maar ook notepad vind hij niet.
Als ik in verkenner in C:\Windows zoek naar notepad vind ik die en klik ik er op dan opent Kladblok.

Heb niet in instellingen iets veranderd en zoek instellingen lijken Oké

Wie heeft een idee?

1763897851714.png

Je screenshot verwijst naar Google Kladblok ... vind ik raar op zich want ... Kladblok is een onderdeel van Windows en dus Microsoft, niet Google.
Iets geinstalleerd dat geldt als een kladblok vervanger misschien ?

Beste vrienden, (Aardbei en Black Tiger)
Ik schreef:
"Als ik in verkenner in C:\Windows zoek naar notepad vind ik die en klik ik er op dan opent Kladblok."
Dus notepad is er nog steeds alleen hij vind het niet.

Beste vrienden, (Aardbei en Black Tiger)
Ik schreef:
Ehmz... jij kijkt te ver door, ik herhaal nogmaals even wat jij schreef in je allereerste bericht:
kladblok niet meer vinden maar ook notepad vind hij niet.
en dat "ook" wekt dus de indruk dat jij denkt dat het om 2 verschillende programma's gaat. ;)

Ook als je schrijft dat je notepad zoekt en dat dan kladblok opent, wekt dezelfde indruk. Het is hetzelfde programma. Dus als kladblok dan opent dan is het goed.
Ik vraag me dus af wat het probleem is als kladblok gewoon opent.
Ik krijg het idee dat je wat namen aan het verwarren bent en je het zelf gemaakte "mijn kladblok" bedoeld of zoiets.

Of bedoel je dat je beiden alleen niet meer kunt vinden als je in de het zoekvak notepad of kladblok in geeft?

Nee ik ben niet in de war. Het klinkt idioot dat weet ik.
Kan nu nog iets melden dat bizar is:
Als ik een kladblok bestand open via een link dan zegt Windows "bestand kan niet geopend worden met dit programma, kies een andere"

Je laatste zin is juist. Maar dat zei ik al. Het zoekvak vind ze niet, verkenner wel natuurlijk, maar die vind kladblok.exe natuurlijk niet.
Wat niet is wordt niet gevonden. Want kladblok bestaat niet als bestand, dat is notepad.

Net zoals users nu gebruikers heet, maar kijk je naar de map dan heet hij gewoon "Users".
1764010104870.png

Terug
Bovenaan