Opgelost Kleur printen werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS,
Sinds korte tijd kan ik mijn bestanden niet meer in kleur afdrukken. Als ik een foto selecteer om te printen zie ik deze foto ook als zw/w voorbeeld afgebeeld op het scherm.
Een testpagina (HP ENVY 4528) drukt wel in kleur af. Heb HP opnieuw geïnstalleerd en alles (incl. cartridges) gecontroleerd maar het probleem blijft bestaan.
Geen idee waardoor dit probleem ontstaan is... Zo te zien ligt het dus niet aan de printer maar aan de aanlevering van het bestand aan de printer door mijn PC.
Met vriendelijke groet, Elzo
Ter aanvulling; W-10 met laatste updates geïnstalleerd.
 
Oplossing
Als uw print dialoog bij het selecteren van de printer het voorbeeld wijzigt in een zwart-wit afbeelding wil dit zeggen dat Windows de gekozen printer als een printer ziet met enkel zwart-wit mogelijkheden en geen kleur.
U moet dus zoeken in de richting van de driver van die printer.

U kan best de printer verwijderen, niet enkel via apps en printer installatie, maar ook als 'device' in Windows. Daarna terug installeren maar niet met de driver die toendertijd werd meegeleverd maar met een meer recente die je zult moeten downloaden van de site van HP.
Als uw print dialoog bij het selecteren van de printer het voorbeeld wijzigt in een zwart-wit afbeelding wil dit zeggen dat Windows de gekozen printer als een printer ziet met enkel zwart-wit mogelijkheden en geen kleur.
U moet dus zoeken in de richting van de driver van die printer.

U kan best de printer verwijderen, niet enkel via apps en printer installatie, maar ook als 'device' in Windows. Daarna terug installeren maar niet met de driver die toendertijd werd meegeleverd maar met een meer recente die je zult moeten downloaden van de site van HP.
 
Oplossing
Staat de printer of software toevallig niet in zwart/wit ingesteld ?
(Mocht iemand al gelezen hebben voor ik mijn post aangepast had,
had dit even getest en printte testpagina bij mij toch in kleur.
Zw/w instelling was nog niet opgeslagen.... foutje...)

Nog eens getest, testpagina was ook zw/w.
Maar controleer misschien toch je printer instellingen eens? Hier vb voor mijn printer:
print_enkwl_zw-wit_settings.jpg

Sommige programmas hebben ook een instelling om zw/w te printen.
Ik gebruik bv FinePrint wat ik standaard op zw/w ingesteld heb.
Druk ik iets af wordt dit sowieso zw/w ook al staat mijn printer zelf ingesteld voor kleur.
(Heb als extra controle ook ingesteld altijd een preview te geven en kan het altijd snel even uitvinken)
 
Laatst bewerkt:
Neem eens het programma en de foto/tekst die je wil afdrukken in kleur.
Kies voor printen en kies tijdelijk voor Save to PDF of zo iets.

Zie je nu de preview, dialoog in kleur ?
Indien niet, dan stuurt de software inderdaad een zw/w door (zie suggesties van @Deus hierboven)

Kies dan voor je eigenlijke printer en zie je dan de preview zich wijzigen in zwart/wit ?
Indien het pas op dit moment wijzigt dan verwijs ik naar #2
 
Hi, Philip V,

Hartelijk dank voor de aanwijzingen in #2.
Ik heb alles van HP verwijderd via Revo Uninstaller en dan weer opnieuw HP geïnstalleerd via 'HP Smart'.
Nu werkt het weer als vanouds...

Heel hartelijk bedankt,(y)(y)
Elzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan