Linker usb-poort reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
de linker usb-poort op mijn sony vaio vgn-fz21e geeft geen reactie, nochtans staat er wel stroom op, iemand mischien een idee hoe ik deze terug actief kan maken, kapot is ze niet want kan deze wel gebruiken om mp3 mee op te laden
 
verwijder ne keer via apparaatbeheer de USB controller dus niet gewoon uitzetten maar effectief verwijderen van je systeem...
herstart daarna je systeem , deze zouden nu opnieuw herkend moeten worden en daarmee ook opnieuw geinstalleerd worden ...
sluit daarna een usb apparaat aan en zie wat dit geeft ...het zou normaal gezien verholpen moeten zijn !
 
ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar kan niet kiezen welke ik zou moeten verwijderen
2013-08-05 13.10.31.jpg
 
Zo kan het ook Probeer dit eens even:
Schakel eerst je laptop uit en ook de stroomadaptor ontkoppelen. Vervolgens haal je de batterij uit je laptop. Houdt de aan/uit knop gedurende 20 seconden ingedrukt. Steek de batterij er weer in en steek de stroomadaptor weer in de laptop en in het stopcontact.
 
de linker usb-poort op mijn sony vaio vgn-fz21e geeft geen reactie, nochtans staat er wel stroom op, iemand mischien een idee hoe ik deze terug actief kan maken, kapot is ze niet want kan deze wel gebruiken om mp3 mee op te laden
wat werkt er dan niet?muis? iets anders? want je zegt mp3 wel!toch ook via usb!had vrijdag zelfde probleem met muis en die was kapot !nieuwe muis gekocht en opgelost
 
neen niets, ik kan enkel mijn mp3-speler wel opladen via die poort maar de computer zelf herkent niets wat ik in die usb-poort steek (muis niet, harde schijf niet, niets), de muis werkt wel langs die 2 andere poorten dus daar ligt het niet aan.
Heb ook alles gedaan wat Herd Wick mij heeft gestuurd in die link, maar nog steeds reageert die poort niet
 
je kunt deze FIX IT proberen

of je gaat zelf in het register een aanpassing dienen te doen ..

1.Klik op Start en klik vervolgens op Uitvoeren.
Opmerking Als u met Windows Vista werkt, klikt u op Start en gebruikt u vervolgens het vak Zoekopdracht starten.

2.Typ regedit en klik op OK. De Register-editor wordt geopend.

3.Zoek de volgende registersubsleutel en klik op deze sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\USB

4.Als de registervermelding DisableSelectiveSuspend aanwezig is, dubbelklikt u erop.
Ontbreekt echter de registervermelding, dan voegt u deze toe.
Ga hiertoe als volgt te werk:
a.Open het menu "Bewerken", wijs de optie "Nieuw" aan en klik op "DWORD".
b.Typ " DisableSelectiveSuspend " en druk op "Enter".
c.Open het "menu Bewerken" en klik op "Wijzigen".

5.Typ 1 in het vak Waardegegevens om de functie voor selectieve onderbreking uit te schakelen en klik op OK.
 
Kan ook zijn dat de betreffende poort defect is. Andere poorten zijn afhankelijk van een andere USB IC, dus zou niet abnormaal zijn. Je kan bijvoorbeeld met een Linux live CD eens booten en kijken of de muis dan wel werkt. Ik denk hier bijvoorbeeld aan Knoppix. Werkt het daar wel, dan is het software. Werkt het niet, dan is je USB controller voor die poorten defect. Kan best zijn dat die 5V lijn nog wel werkt, maar de data transfer niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan