live.be en hotmail.be

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

navarro

Gast
al 2weken raar probleem tijdens de les hotmail
de leraar maakt week op voorhand emailadressen aan voor de mensen want je kan er maar 3per dag maken!
adressen werken goed!maar naar paar emails te hebben verzonden na mekaar moet je al die gatcha invullen voor spam!vroeger deden we dit 1keer en je kon blijven zenden !!nu moet je dit echt meermaals doen!
en dan komt het volgende je limiet is overschreden en als je op die link klikt komt word je gevraagt om je gsm nummer in te voeren!
is dit veilig voor de cursisten?niemand bij ons weet direckt raad op dit probleem!want op die manier kun je niet veel doen in de les he
p.s in April werd met dit ook gevraagt op mijn hotmail.com! was mijn eerste email die dag dat ik wou verzenden heb mijn gsm nummer ingevoerd en kreeg een code die ook invullen en sinds die dag gaat alles goed
is dit normaal of niet?
gtrjs
navarro
 
@tuts het is natuurlijk zo dat mensen niks van pc kennen niet hier op het forum geraken!we hebben ook heel veel alochtonen die les komen volgen!
maar als pctuts cursussen zo maken met filmkes enzo en het raak bekend zou je veel mensen hebben daar ben ik zeker van!!!
 
En is ze eindelijk afgestudeerd?
ja Mik dit hangt af van mens tot mens af he!en de interesse van de cursus!gaf eens fotografie er was eens vrouw van 82 dat was de beste van de klas die wilde dat perse leren toestel leren instellen en dan met HELICON FILTER leren werken !beste prog dat ik ken dat gratis is!moest da mens bijna nooit helpen!! zo zie je maar he
 
Cursussen, ik heb deze nooit gedaan.
Alles wat ik kan en weet heb ik mijzelf aangeleerd of ergens gelezen hoe ik iets moest doen.

Natuurlijk moeten er scholen of cursussen bestaan, al is het alleen maar om de euro's te laten rollen.
Tevens zijn deze lessen goed voor de eerste beginselen om iets te leren.

Misschien zie ik het verkeerd, maar mijn mening is dat men gewoon zelf aan de slag moet gaan ( want in de praktijk leert men beter en sneller ) en als er problemen zijn dan bestaat er Google.
Daarna kom je op helpforums zoals ook op Pctuts.
Men kan daar vragen stellen en men wordt gratis geholpen door mensen die zoiets leuk vinden om andere mensen te helpen.

Mijn inzet is 100% Pctuts, maar in kan niet ontkennen dat er ook andere goede helpsites bestaan, al hoop ik natuurlijk dat ooit iedereen naar ons komt.
 
Je zou een cursus moeten combineren met de praktijk. Geeft het beste resultaat. En dan natuurlijk met real life situaties werken.
Nu heb ik wel uit ervaring geleerd dat je bij Microsoft installaties best de manuals/guides doorneemt welke terug te vinden zijn op Microsoft's Technet website. Dit is een must. Zonder die manuals/guides te volgen bega je zeer grote fouten of doe je dingen die fouten kunnen teweeg brengen.

En natuurlijk zoals Pluis aanhaalde; Google is your best friend. Heb je een probleem, Google is the answer. Al kan je best wel meerdere bronnen raadplegen voor één probleem en daarboven nog eens je kennis en logisch verstand inschakelen.

Al bij al zijn cursussen soms zeer nuttig, al is het zelfstudie. En kom je in situaties waar het "doen" moet voorafgegaan worden door het "waarom" en "hoe". Ik denk hier bijvoorbeeld aan beveiligings mogelijkheden implementeren zoals Certificates. Dit is voor veel mensen een hel om op te zetten en mee te werken. Al komt het meer en meer naar de oppervlakte tegenwoordig. Websites gaan meer en meer hiermee werken (https). En eerlijk gezegd, een goede cursus is hier ook een must.
 
Ik heb een 8tal jaar geleden meegewerkt aan het geven van cursussen voor mensen die bang waren een computer op te starten.
Het waren er heel wat. In totaal dacht is dat we hiermee een 6tal jaren mee bezig waren. Het hielp de mensen van hun schrik afkomen. We waren telkens met 5 personen. 1 gaf de les en de rest hielp de mensen terwijl ze deden wat opgedragen was.
Maar met of zonder Google, iemand die niet weet hoe de muis te sturen mag je praten tot morgen. Niets helpt.
Ik heb een vrouw van 55 aangeraden naar de bibliotheek te gaan en een cd kinderspel te huren. Het leerde haar met de muis te tikken op de ballonnen.
Ze vroeg me eerst of het was om haar belachelijk te maken. Maar ik vertelde haar wat ze ermee kon. De volgende les kwam ze me bedanken voor de tip. Nu heeft ze geen problemen meer daarmee. Je ziet maar, niet alles is voor iedereen zo makkelijk.
 
@mik ja dit maak ik ook allemaal mee wat je schrijft!eerste les bij ons leren ze ook werken met de muis we gebruiken Mouse Trainer daarvoor
amaai 1leraar en 4 begeleiders is wel veel hoeveel mensen had je dan?
 
@mik ja dit maak ik ook allemaal mee wat je schrijft!eerste les bij ons leren ze ook werken met de muis we gebruiken Mouse Trainer daarvoor
amaai 1leraar en 4 begeleiders is wel veel hoeveel mensen had je dan?

Dat waren allen vrijwilligers die reeds heel vlotjes met pc overweg konden. We mochten het computerlokaal van school gebruiken en daar konden we 13 personen in kwijt.
Dus inderdaad, heel veel begeleiders.
We leerden ze de basisbegrippen om te werken met pc. (wat is het allemaal, van muis tot schermkaart en programma's) Dan de basis van Word. Zelfde met Excel en Powerpoint. Tot slot de eerste stappen naar het internet met mail. Alles bij elkaar amper 13 lessen van 2uur. We moesten mensen weigeren de eerste jaren omdat we geen pc's genoeg hadden. Tot 2 groepen per week en 2 lessenreeksen per jaar. We hadden wel diverse mensen die voor hetzelfde pakket 2 maal inschreven. Reden : ze vonden van zichzelf dat ze te weinig onthouden hadden van de eerste lessen. Maar ja, de prijs was een lachertje 20€ per jaar. Daarvoor bracht zelfs de Sint en de Klokken van Rome nog een bezoek. Maar we moesten er ook niets aan winnen. Dit kwam uit van de plaatselijke KWB en KAV vereniging. Een vriend kon ik warm maken voor het idee en doordat we met 2 duwers waren, kwam het ook tot stand. Was wel een leuke tijd.
 
@Mik je gaf in elk geval meer als wij!
ondekt de pc is 6x 3uur (muis,toetsenbord,prullenbak,rekenmachine,docs opslaan dat is het zo wat)rechts klikken leren de mensen niet !!!!!
ondekt het internet is 3x 3uur hotmail 3x uur
dan soms workshops van 3of 6uur
powerpoint of blog maken op 3uur is veel tekort vind ik! nu komt picassa ook maar 6uur!
 
@Mik je gaf in elk geval meer als wij!
ondekt de pc is 6x 3uur (muis,toetsenbord,prullenbak,rekenmachine,docs opslaan dat is het zo wat)rechts klikken leren de mensen niet !!!!!
ondekt het internet is 3x 3uur hotmail 3x uur
dan soms workshops van 3of 6uur
powerpoint of blog maken op 3uur is veel tekort vind ik! nu komt picassa ook maar 6uur!

De bedoeling van ons was (ook onze slogan) "Als je bang bent van die muis, wij ook, we helpen U erdoor"
De mensen konden niet echt werken met hun pc zoals wij dat zien, maar ze leerden hun angst voor de nieuwe media overwinnen. Nu nog loop ik mensen tegen het lijf die durven te zeggen "zonder die lessen waren we nooit zo ver gekomen" Ze voelden zich ook gesteund bij ons. Maar ja, niet iedereen kan zoveel medewerkers inzetten. Voordeel was ook dat we er niets voor betaald hoefden te worden. Op vandaag zou dat vermoedelijk niet meer mogelijk zijn.
Wij zijn ook nog de stuwende vrijwilligers voor de kaarting van de gepensioneerden bij ons. Wij zetten alles klaar, bedienen en schenken en houden de standen bij. Als er iets met ons voorvalt....... mogelijks niemand die het nog wil doen. Alhoewel, onze kinderen en kleinkinderen helpen wel regelmatig als er eens iets voorvalt.
 
Laatst bewerkt:
@mik knap gedaan zou ik zeggen:duimop:
heb ook voor een VZW begeleider geweest!ook alle medewerkers waren vrijwilligers
hadden goede lessen pakketten 3weken verkenner leren daarop 7weken alles van google!!10 weken fotografie met picassa of heliconfilter!maar de stad besliste dat het project na jaren ophoude!en zonder centen is het afgelopen he
was daar heel graag!gingen op loacaties les geven leraar en 2 begeleiders!hadden laptops foto toestellen van ons
 
@pluis leuk filmke hoor!
maar heb paar vragen voor jou
je zegt heb nooit les gevolgt,mag ik vragen hoe jong je was?
want mensen van 65+tot80+ hebben wel een basis nodig denk ik!want zelf studie zal niet lukken denk ik!mik zal me wel gelijk geven!
zelf heb ik ook de basis gaan leren !wel in volwassenonderwijs er is verschil tussen 60uur en 18uur zou als wij les geven,klopt dit Pluis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan