Windows 10 live mail belgacom account

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik nog steeds mijn allereerste (belgacom) account en krijg hierop nog dagelijks mails allerlei. Deze worden zoals men noemt 'forwarded' vanuit Telenet, wat mijn hoofdaccount is voor 98 % van het 'belangrijke' mail. Af en toe wil ik wel zo'n belgacom-mailtje beantwoorden, doch hierbij krijg ik nu recent een foutmelding dat het adres van de afzender geweigerd wordt !?
Onlangs vroeg Telenet om de beveiliging van de mailboxen vóór 25 maart jl. aan te passen en daarom dacht ik dat daar de oorzaak lag en gaf dit probleem door aan de klantendienst. Ik werd opgebeld en de medewerker dacht dat dit een 'geval' was voor hun technische dienst en verbond me door. Hier kreeg ik te horen dat deze mensen niet opgeleid waren voor Live Mail (!!!!) en dat ik me in verbinding met Microsoft moest wenden ! Op hun forum stond inderdaad het een en het ander met gelijkaardige problemen, doch een oplossing heb ik niet gevonden. Misschien heb ik hier meer chance ?
Ik gebruik uiteraard W10 en zoals gezegd Live Mail Essentials. De servergegevens van mijn POP3 Belgacom account zijn voor de inkomende mail "pop.belgacom.net", poort 25 en uitgaand via "smtp.telenet.be" poort 110. Deze laatste heb ik al eens gewijzigd naar 587, doch zonder resultaat.
Zoals ik al schreef is dit account zeker niet uiterst belangrijk (meer), doch het ware handig mocht het terug werken zoals vroeger. Live Mail is eveneens niet meer van de jongste en wordt niet langer de MS ondersteund. Maar mijn vrouw en ik zijn beiden niet meer van de jongste en als we een een omwisseling naar een ander mailprogramma kunnen vermijden doen we dat hé ?
Zo, mochten jullie enig idee hebben om ons te kunnen helpen, graag en bedankt bij voorbaat.
 
Als je mails in je Telenet aankomen vanuit die minder belangrijke Belgacom account mag je en kan je die ook gewoon beantwoorden vanuit je Telenet account. Dan zal de afzender voor de mailserver je Telenet-account zijn en die zal aanvaard worden.
Een mail sturen over een Telenet account met een Belgacom afzender kan inderdaad niet (meer) omdat dit de uitgelezen bron van identiteitsfraude in mails is : je voordoen als iemand anders dan je werkelijk bent. Dat wordt dus niet meer aanvaard.

Er is dus ook geen reden om die Belgacom settings nog in je mailaccount te hebben als je die mails toch allemaal naar je Telenet laat forwarden. Er is dan geen reden meer om die nog rechtstreeks bij Belgacom te laten lezen dus eens goed ingesteld kan je die beter niet meer in je mailclient (Live Mail Essentials) laten staan. Dat zorgt er ook gewoon voor dat je je antwoorden altijd over de Telenet servers stuurt en probleem is weg.

PS : los daarvan zou ik je toch aanraden om die LME inderdaad te vervangen want de kans is groot dat die software nu of binnenkort niet meer aan de encryptie en beveiliging van de hedendaagse mail kan voldoen en niet meer zal werken.
Je vrees om te veranderen is ongegrond. Overigens als je gewoon de standaard Mail app uit Windows 10 gebruikt ipv. die oude LME zal je amper verschil in manier van werken ondervinden. Onderliggend en technisch is het echter een zéé van verschil.
 
Hartelijk dank Philip voor deze meer dan duidelijke reactie en uitleg. Ik zal zeker jouw raad opvolgen en 1 dezer overschakelen op die standaard Mail. Zooo moeilijk zal dat allicht ook niet zijn, alleen vraag ik me af of en hoe ik nog mijn (oude) bewaarde mails - uiteraard deze van Telenet - nog kan bewaren en evt. nog lezen ? Als het zover komt dan weet ik dat ik hier de gepaste uitleg en hulp kan vinden !!! Nog eens een dikke merci !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan