Ik gebruik nog steeds mijn allereerste (belgacom) account en krijg hierop nog dagelijks mails allerlei. Deze worden zoals men noemt 'forwarded' vanuit Telenet, wat mijn hoofdaccount is voor 98 % van het 'belangrijke' mail. Af en toe wil ik wel zo'n belgacom-mailtje beantwoorden, doch hierbij krijg ik nu recent een foutmelding dat het adres van de afzender geweigerd wordt !?
Onlangs vroeg Telenet om de beveiliging van de mailboxen vóór 25 maart jl. aan te passen en daarom dacht ik dat daar de oorzaak lag en gaf dit probleem door aan de klantendienst. Ik werd opgebeld en de medewerker dacht dat dit een 'geval' was voor hun technische dienst en verbond me door. Hier kreeg ik te horen dat deze mensen niet opgeleid waren voor Live Mail (!!!!) en dat ik me in verbinding met Microsoft moest wenden ! Op hun forum stond inderdaad het een en het ander met gelijkaardige problemen, doch een oplossing heb ik niet gevonden. Misschien heb ik hier meer chance ?
Ik gebruik uiteraard W10 en zoals gezegd Live Mail Essentials. De servergegevens van mijn POP3 Belgacom account zijn voor de inkomende mail "pop.belgacom.net", poort 25 en uitgaand via "smtp.telenet.be" poort 110. Deze laatste heb ik al eens gewijzigd naar 587, doch zonder resultaat.
Zoals ik al schreef is dit account zeker niet uiterst belangrijk (meer), doch het ware handig mocht het terug werken zoals vroeger. Live Mail is eveneens niet meer van de jongste en wordt niet langer de MS ondersteund. Maar mijn vrouw en ik zijn beiden niet meer van de jongste en als we een een omwisseling naar een ander mailprogramma kunnen vermijden doen we dat hé ?
Zo, mochten jullie enig idee hebben om ons te kunnen helpen, graag en bedankt bij voorbaat.
Onlangs vroeg Telenet om de beveiliging van de mailboxen vóór 25 maart jl. aan te passen en daarom dacht ik dat daar de oorzaak lag en gaf dit probleem door aan de klantendienst. Ik werd opgebeld en de medewerker dacht dat dit een 'geval' was voor hun technische dienst en verbond me door. Hier kreeg ik te horen dat deze mensen niet opgeleid waren voor Live Mail (!!!!) en dat ik me in verbinding met Microsoft moest wenden ! Op hun forum stond inderdaad het een en het ander met gelijkaardige problemen, doch een oplossing heb ik niet gevonden. Misschien heb ik hier meer chance ?
Ik gebruik uiteraard W10 en zoals gezegd Live Mail Essentials. De servergegevens van mijn POP3 Belgacom account zijn voor de inkomende mail "pop.belgacom.net", poort 25 en uitgaand via "smtp.telenet.be" poort 110. Deze laatste heb ik al eens gewijzigd naar 587, doch zonder resultaat.
Zoals ik al schreef is dit account zeker niet uiterst belangrijk (meer), doch het ware handig mocht het terug werken zoals vroeger. Live Mail is eveneens niet meer van de jongste en wordt niet langer de MS ondersteund. Maar mijn vrouw en ik zijn beiden niet meer van de jongste en als we een een omwisseling naar een ander mailprogramma kunnen vermijden doen we dat hé ?
Zo, mochten jullie enig idee hebben om ons te kunnen helpen, graag en bedankt bij voorbaat.