Opgelost mail online wel en in mailapp lukt het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Mijn schoonvader heeft een proximus mail.
Hij heeft problemen met het verzenden en ontvangen van mail.
Omdat hij echt niet handig is en online zijn mails lezen en verzenden te omslachtig is wenst hij zoals ik ook doe, het met de of ingebouwde mail applicatie van Win 10 of met thunderbird werken.
Heeft er iemand een idee hoe wij dit werkende kunnen krijgen?
Het betreft dus om een @skynet.be mail adres.
 
Misschien is de ook handig link , https://www.getmailbird.com/setup/nl/access-skynet-be-via-imap-smtp#windowsmail boven aan zie wat #2 schrijf.
als je naar benden scrold tot “Meer hulp nodig?” .daar kan stap voor stap zien hoe je een e- mail toe kan voegen in een programma dat jij of je schoon Vader gebruik . links zie je de namen van de programma ,klik op het programma ,daar na kan op de pijltje klikken voor de volgende stappen te zien
 
Bedankt voor deze snelle reaktie, maar dit heeft allemaal niets mogen uitmaken. Heb ook op die link gekeken die je mee hebt gestuurd, heb daar ook nog enkele mogelijke oplossingen gevonden, maar helaas hebben die ook niet mogen baten.
 
Misschien is de ook handig link , https://www.getmailbird.com/setup/nl/access-skynet-be-via-imap-smtp#windowsmail boven aan zie wat #2 schrijf.
als je naar benden scrold tot “Meer hulp nodig?” .daar kan stap voor stap zien hoe je een e- mail toe kan voegen in een programma dat jij of je schoon Vader gebruik . links zie je de namen van de programma ,klik op het programma ,daar na kan op de pijltje klikken voor de volgende stappen te zien
Ga morgen daar dan eens voor zien, maar nu voor de moment geef ik het op. Ik haat het met al zijn geknoei. Hij laat ook jan en alleman aan zijn spullen instellen, maar als het niet meer lukt, dan is hij daar dan hoor. Dan mogen wij alles weer in orde zien te krijgen, als je er dan iets van zegt, weet hij dan zogezegd van niets hoor. Maar wij weten wel beter.
 
Misschien is de ook handig link , https://www.getmailbird.com/setup/nl/access-skynet-be-via-imap-smtp#windowsmail boven aan zie wat #2 schrijf.
als je naar benden scrold tot “Meer hulp nodig?” .daar kan stap voor stap zien hoe je een e- mail toe kan voegen in een programma dat jij of je schoon Vader gebruik . links zie je de namen van de programma ,klik op het programma ,daar na kan op de pijltje klikken voor de volgende stappen te zien
Heb dit ook bekeken, maar brengt ook geen enkel resultaat met zich mee. Ik denk dat wij eens samen met mijn schoonvader naar een Proximus winkel zullen gaan met zijn tablet mee, ze mogen het daar zelf eens gaan oplossen. Dan moet ik wel zeggen dat de dienstverlening van Telenet toch een pak beter in elkaar steekt. Wij zijn al jaren Telenet klant, als er een probleem is, komt er gewoon iemand langs om het op te lossen, bij Proximus moet je het allemaal zelf gaan doen. Hij kreeg ook een nieuwe modem toegestuurd, wij hebben dit moeten gaan installeren voor hem. Nu niet dat het zo moeilijk was, maar als je een upgrade doet bij Telenet, komen ze dit installeren. Bij een modem die stuk is, kan je gewoon naar de winkel gaan en een nieuwe vragen, Dit is slechts enkele kabeltjes in het nieuwe apparaat steken en laat dan dit maar rustig op starten en klaar. Maar bij Proximus krijg je eigenlijk zo goed al 0 hulp. Wetende dat mijn vrouw eigenlijk al 2 maand bezig is met zijn boeltje in orde te krijgen. Dan zeggen ze aan de telefoon, oh, dat is voor diene dienst. We gaan het doorgeven, maar na enkele weken wachten belde ze dan opnieuw zelf, ah ok. We gaan het even aan die dienst doorgeven. Resultaat, nougat bollen niets hulpverlening. Het is voor zo een bedrijf toch echt wel heel erg magertjes.
 
misschien eens een aantal screenshotjes posten van de instellingen, dan weten we waarover we spreken...
Philip, jij zou wel moeten weten dat ik daar eigenlijk zou moeten mee spelen he. Alles staat goed ingegeven, maar steeds klaagt hij over het of mailadres of wachtwoord. Gelijk wat we ook doen. Hoeveel keer dat dit al eens gereset is geweest door de klantendienst van Proximus. Je wil het niet weten. Wij zijn er klaar mee, Proximus mag dit nu in orde gaan brengen. Wij zijn heel erg teleurgesteld in dit bedrijf.
 
Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:
  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993

    Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja
Als je een skynet.be mailbox hebt moet je uw xxxxxx@skynet.be mailadres blijven gebruiken want als je de naam zou veranderen naar xxxxxx@proximus.be zou dit niet werken.

Corrigeer me als ik het fout heb. Ben een Hollander he!
 
@wivy Klopt, dat weet cve zelf ook wel hoor, is collega-medewerker met bakken ervaring ...
Maar die opmerking van jou is beetje wrang want ... je hebt het zelf verwijderd.

1661095859397.png
 
Dan moet ik wel zeggen dat de dienstverlening van Telenet toch een pak beter in elkaar steekt. . Maar bij Proximus krijg je eigenlijk zo goed al 0 hulp. Wetende dat mijn vrouw eigenlijk al 2 maand bezig is met zijn boeltje in orde te krijgen. Dan zeggen ze aan de telefoon, oh, dat is voor diene dienst. We gaan het doorgeven, maar na enkele weken wachten belde ze dan opnieuw zelf, ah ok. We gaan het even aan die dienst doorgeven. Resultaat, nougat bollen niets hulpverlening. Het is voor zo een bedrijf toch echt wel heel erg magertjes.
Als de dienstverlening bij Proximus dan toch zo slecht is, wat belet uw schoonvader om over te stappen naar Telenet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan