Opgelost Mailstore Home voor Gmail backup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wou graag het gratis programma Mailstore Home gebruiken om mijn mailbox bij Google in backup te nemen.
Wanneer mijn e-mailadres opgeef moet ik eerst bij Google een toelating geven aan het programma om de mailbox te raadplegen. Dat verloopt ook volledig juist.
Maar wanneer ik nu een backup wil starten krijg ik van het programma volgende melding:
"De verificatie van het SSL/TLS-certificaat is mislukt. Schakel optie 'SSL-waarschuwingen in voor het overslaan van de certificaatsverificatie'. Details: Unable to perform revocation check of the server certificate."
Ik kan in Google nergens vinden waar ik die optie moet uitzetten.
Is er iemand die weet hoe dit op te lossen is?
Frank
 
Oplossing
@DDragon80
Ik gebruik Avast Free en het was inderdaad de oorzaak van het virusprogramma. Dit tijdelijk even stopgezet en nu blijkt alles te werken.
Langs deze weg ook bedankt aan iedereen die de moeite heeft gedaan om dit probleem te analyseren en op te lossen.
kende Mailstore home free nog niet maar heb deze zojuist opgehaald en geinstalleerd (dus niet de portable versie gebruiken )..
vervolgens mijn gmail adres ingegeven en ook daarvoor de toestemming moeten geven aan gmail (google)..
vervolgens werden er 492 berichten gearchiveerd naar mailstore en kreeg ik hier geen enkele melding betreffende een verificatie of wat dan ook

om een back-up naar een hdd of usb weg te schrijven werd er niets van een foutmelding vermeld .. tevens kun je pas een back-up maken nadat je eerst de betreffende mails van uit gmail heb gearchiveerd en nadat deze werden opgeslagen op de locatie C/Users/user/Documents/Mailstore Home
vervolgens kun je er dan een back-up van nemen ..
*het is niet mogelijk om rechtstreeks een back-up te maken van je gmail mails !
**het is niet mogelijk om deze locatie te veranderen ..

Ashampoo_Snap_donderdag 25 juni 2020_19h53m46s_005_.jpg
 
ivm. die ** : je krijgt in de instellingen de indruk dat je het wel kan veranderen :

1593164956344.png


maar ik heb het inderdaad niet werkend gekregen op vb. meteen een externe harde schijf of zo iets ....
Dat je niet rechtstreeks vanuit je mail-account kan archiveren in Mailstore is de beperking van de Home (gratis) editie.
 
@Qtex : nu haal je de zaken door elkaar hoor - volledige versie wil nog niet zeggen dat je meteen de server moet installeren / kopen. Die is bedoeld voor ondernemingen met meerdere gebruikers die dan allemaal hun ding doen en archieven opslaan op een server.

nu vind ik de reaktie van @FVG ook wel kort door de bocht : ik werk met de Home gratis versie en zie nog altijd niet goed waar zijn probleem zit ! Ik maak perfect een archief aan van een 7 (!) accounts waaronder ook een Gmail zoals je ziet :

1593195039672.png


Het komt er gewoon op aan ze in te lezen in een mailclient naar keuze en ze dan te archiveren vanuit die client ... en er is keuze :

1593195121633.png


En de resulterende archiefbestanden / database kan je daarna perfect als een Windows-folder met gelijk welke backup app nog eens backuppen naar een medium van keuze ...

1593195240778.png
 
Probeer volgende eens uit te voeren in een Powershell met administrator rechten. Daarna je Windows even herstarten:

Code:
Set-ItemProperty -Path "HKCU:\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings" -Name CertificateRevocation -Value 0
 
@PhilipV aangaande dat de TS zei de volledige versie te gebruiken dacht ik dat hij de "mailstore server editie " bedoelde want de home versie is niet aan te kopen !
daarop nam ik contact met een kennis die deze server editie zakelijk gebruikt en deze wist me te vertellen dat er géén back-up functie aanwezig is omdat dus dit via een server bewaard word ..in het kort gezegd !
*ik herhaal dat er dus enkel de home versie is die men gratis kan gebruiken maar dat deze dus niet aangekocht kan worden .
 
Backup funktie hoeft ook niet strikt genomen, want je kan de bestandsfolder van Mailstore Home gewoon meenemen in gelijk welke PC backup die je maakt met extern programma.
 
je spreekt nu al over het nemen/maken van een gehele systeemback-up ...het nadeel van deze is dan dat je dan ook steeds een geheel systeem dient terug te zetten en bijgevolg je aanpassingen van na het nemen van deze "back-up" kwijt ben .

*als ik het eerste bericht lees van de TS dan heb ik het vermoeden dat hij tracht om de mails in zijn mailbox van gmail rechtstreeks tracht te back-uppen via mailstore home free ..
dit is helaas niet mogelijk ..werd reeds eerder al meegedeeld ...maar kreeg daaromtrent géén antwoord op !
hij kreeg tevens ook een SSL/TLS-certificaat fout welke ik hier niet verkreeg .. met de Mailstore home free
*tevens zei hij dat hij de Mailstore Home free gebruikt en deze maakt dus geen verbinding aan met de server .. er klopt hier iets niet ..!
 
Het "kan" met een ganse systeembackup, maar hoeft niet ...
Ik neem het vb. mee in een file syncro job tussen die folder en mijn backupserver : op file-niveau...

Ik zit ook te wachten op een zinnige reaktie van de TS, ja ... hoe kijkt hij aan tegen de hints en tips ?
 
Ik ben ondertussen al een aantal maanden (met tussenpauzes) aan het experimenteren met MailStore Home maar ik ben nog steeds geen stap verder geraakt.
Ik kan perfect een profiel aanmaken (na toestemming aan Google gegeven te hebben).
Dan moet je dubbelklikken op het profiel om het archiveren te starten.
Op dat moment krijg ik de foutmelding aangaande de SSL/TLS verificatie.
Alle zoekwerk op internet heeft me tot nu toe tot geen oplossing gebracht.
 

Bijlagen

  • 2020-10-03_16-26-16.jpg
    2020-10-03_16-26-16.jpg
    68.2 KB · Weergaven: 152
Ik veronderstel dat je de mails van Gmail NIET leest in een client zoals Outlook maar enkel in de webmail van GMail.
Zelf heb ik al jaren een backup van mijn GMail account maar wel vanuit mijn Outlook mailclient waar ik die lees dagdagelijks.
 
To which Dee, Mailstore Software Engineer replied:
This error is normally caused by 3rd party antivirus software programs blocking important connections and specifically in this case, the certificate verification process. What antivirus/security program are you running on your computer? Try disabling the software temporarily and then running the backup again and see if it goes through, which it should.

bron: https://www.mailstore.com/en/blog/2018/11/21/tech-tips-installation-basics-for-mailstore-server/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan