E-mail Mailstore

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Vb

Steunend lid
Vip Lid
1706604250806.png

Om een bijlage te laten zien (foto van artikel of PDF bijlage) met ik altijd op bovenstaande link klikken,
Is het mogelijk om deze default aan te zetten zodat de foto's ook in de mailbackup zitten.
 
Volgens wat ik kan vinden heeft Mailstore Home géén specifieke instelling hiervoor, maar volgt het backup-programma de instellingen van je mailcliënt. Dus ik herhaal mijn vraag eigenlijk : welke mailcliënt gebruik je voor het lezen van je Telenet mail ?
 
In thunderbird zie ik direct de foto's , is zo ingesteld.
Ik heb effe een proef gedaan en ook van thunderbird een backup gemaakt naar Mailstore Home en het resultaat is hetzelfde,
telkens moet ik die melding wegklikken
 
Ah ... dat is het verschil met mijn opstelling.... Ik lees mails in van 9 verschillende accounts maar allemaal in één verbinding, via mijn Office 2019 Outlook.
Heb meteen alle foto's omdat in die Outlook die setting zo staat.

Geen clue te vinden hoe het dan in het geval van een directe connectie met de mailserver moet werken ... iemand ?
 
Gelezen in de Duitse Mailstore Home Community. Vertaald naar het Nederlands begrijp ik er zelf niets van, misschien doe jij dat wel:
Het downloaden van afbeeldingen heeft alleen zin als de e-mail zodanig wordt aangepast dat de link in de e-mail in plaats daarvan de afbeelding van de download oproept.
Dit zou een inbreuk zijn op de sabotagebeveiliging. Omdat we dit bij al onze producten garanderen. E-mails worden gearchiveerd precies zoals ze zijn gevonden.
De meeste e-mailprogramma's herschrijven e-mails niet zodat externe afbeeldingen intern worden opgeslagen. Dit komt omdat de auteur van de e-mail er bewust voor heeft gekozen om de afbeelding niet met de e-mail mee te sturen, maar om in plaats daarvan naar externe adressen te verwijzen. Dit kan bijvoorbeeld een tijdelijke aanbieding zijn, of inhoud die aan verandering onderhevig is ...
MailStore Home is ontworpen om de grootst mogelijke veiligheid te bieden. Externe links hoeven niet gevaarlijk te zijn, maar dat kunnen ze wel zijn, omdat ze alleen door uw hele systeem worden herkend wanneer ze worden opgeroepen. Vroeger was er geen mailserver en waren er geen veiligheidsmaatregelen om de inhoud te controleren.
Mailprogramma's waarschuwen hier ook voor, maar bieden dan soms de optie om de waarschuwing permanent uit te schakelen. MailStore Home is geen klassiek mailprogramma voor communicatie.
Als je jaren later een e-mail ontdekt bij een zoekopdracht, is er meestal geen herinnering of manier om te weten of de afzender betrouwbaar was. Archiveren is een opslag voor de lange termijn, geen alledaags hulpmiddel, dus hebben we hier voor een andere aanpak gekozen.
 
Ik probeer het even iets 'menselijker' en eenvoudig uit te leggen.

Afbeeldingen kunnen op 2 manieren getoond worden in mails :
a) embedded, dus opgenomen en meegestuurd met de mail of
b) enkel de link en bij het tonen van de mail haalt het mailprogramma dat van de server. De afbeelding zelf zit niet IN de mail dan.

Wat Mailstore nu aanhaalt is dat er bij geval a) geen probleem is omdat de afbeelding er nu is en er binnen 5 jaar nog zal zijn.
Maar dat in geval b) dat helemaal niet zeker is dat het nog bereikbaar is.
Er is dan bedacht - en blijkbaar werken sommige mailbackup-progs zo - dat een mail met een externe link dan bij het backuppen zou aangepast worden zodat de link niet meer extern verwijst maar de afbeelding ophaalt, mee stockeert en de tekst van de mail zo wordt aangepast dat hij vanaf dan naar de intern gestockeerde afbeelding verwijst. Mailstore Home doet dat niet en volgens hen doen zelfs de meeste mailprogramma's dat niet.

Een mailprogramma heeft voorzieningen om het ophalen van onveilige afbeeldingen of liever afbeeldingen vanaf onveilige servers te controleren en zo nodig tegen te houden.
Maar een backup-programma, zoals Mailstore Home, heeft die mogelijkheid niet.
Het klakkeloos overnemen van een externe link zou er dan echter toe leiden dat het openen van een mail vb. 5 jaar later onmiddellijk ook een verbinding zou openen met een server zonder de controle te kunnen doen of wat aan de andere kant geopend wordt wel veilig is. En nog meer zelfs : wat 5 jaar geleden veilig was, en toen door de mailsoftware als dusdanig werd doorgelaten, kan 5 jaar later niet meer gegarandeerd worden als veilig.

Dus ... better to be safe, than sorry - Mailstore neemt dat risico niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan