Opgelost Mailstore Home voor Gmail backup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wou graag het gratis programma Mailstore Home gebruiken om mijn mailbox bij Google in backup te nemen.
Wanneer mijn e-mailadres opgeef moet ik eerst bij Google een toelating geven aan het programma om de mailbox te raadplegen. Dat verloopt ook volledig juist.
Maar wanneer ik nu een backup wil starten krijg ik van het programma volgende melding:
"De verificatie van het SSL/TLS-certificaat is mislukt. Schakel optie 'SSL-waarschuwingen in voor het overslaan van de certificaatsverificatie'. Details: Unable to perform revocation check of the server certificate."
Ik kan in Google nergens vinden waar ik die optie moet uitzetten.
Is er iemand die weet hoe dit op te lossen is?
Frank
 
Oplossing
@DDragon80
Ik gebruik Avast Free en het was inderdaad de oorzaak van het virusprogramma. Dit tijdelijk even stopgezet en nu blijkt alles te werken.
Langs deze weg ook bedankt aan iedereen die de moeite heeft gedaan om dit probleem te analyseren en op te lossen.
Principe is hetzelfde waar het over gaat. Faalt op een certificate revocation check. Die wordt ergens tegengehouden. AV, Firewall, ... veel kan het niet zijn. Meestal één van de twee. Of een algemeen security product dat beiden doet.
 
Ik verwijs naar mijn post vlak voor de jouwe ... Hij faalt om een SSL check omdat GMail die waarschijnlijk gewoon niet toelaat op zijn servers. Bij het maken van een profiel kan je aan Mailstore vertellen dat hij die check achterwege mag laten, door dat vinkje aan te zetten bij het maken van het profiel voor je mailaccount.
Dan doet Mailstore dat dus niet meer én geeft hij resultaat zelfs als het certificaat niet kan gechecked worden (zoals bij GMail) gewoon omdat hij er niet meer naar kijkt ...

Er is geen sprake van iets 'tegengehouden' door je eigen PC, netwerk of firewall - Google laat die check niet toe.
 
gaat over check op het SSL certificaat ... zie de foutmelding in post #12 van TS ...klopt ...
Maar er staat letterlijk "Schakel de SSL check uit" in de foutmelding... Mailstore heeft dus al lang aangevoeld dat ze die workaround moeten aanbieden.
 
Vrijwel elk product bezit een optie om CRL checks uit te schakelen. Is op zich niet vreemd. Maar geeft wel een extraatje aan de beveiliging als het correct werkt.
Op zich kan het inderdaad geen kwaad om die parameter aan te vinken. Alleen kan je je ook de vraag stellen waarom dat verkeer niet toegelaten wordt... En wat er nog meer kan/gaat mislopen.
 
Heb het net hier ook eens geinstalleerd voor een Gmail account van mij en .... ik krijg die vraag zelfs niet !
Mailstore vraagt mij wel of de authorisatie op Google Mail mag aangezet worden ... Google aanvaardt die en stuurt me overigens op dat mailadres direct een beveiligingsmelding maar het het werkt op slag !
 
@PhilipV

Wanneer je een account voor Gmail (webmail) aanmaakt (Bij 'e-mailaccount > Knop: Geavanceerd > Gmail) dan krijg je het venster van hierboven waar je 'Ignore SSL meldingen' kan aanvinken NIET (zie bijlage).
Nu kan ik wel een account maken voor Gmail zonder vooraf voor Gmail te kiezen (Bij 'e-mailaccount > Knop: Starten) in plaats de standaard manier via 'Geavanceerd'.
Op deze manier kan ik bovenstaand venster wel bekomen en de selectie aanvinken.
Voor de gebruikersnaam denk ik dat ik de naam van mijn Google-account moet gebruiken dus zonder gmail.com.
Maar helaas ken ik niet de servernaam van Google Gmail. En zonder die servernaam geraak ik niet verder
 

Bijlagen

  • Mailstore Gmail-profiel aanmaken.jpg
    Mailstore Gmail-profiel aanmaken.jpg
    31.4 KB · Weergaven: 126
@DDragon80
Ik gebruik Avast Free en het was inderdaad de oorzaak van het virusprogramma. Dit tijdelijk even stopgezet en nu blijkt alles te werken.
Langs deze weg ook bedankt aan iedereen die de moeite heeft gedaan om dit probleem te analyseren en op te lossen.
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan