Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...slecht begin van de zondag:
Sinds deze morgen zie ik geen Map Afbeeldingen meer op mijn eerste externe drive. Ik zie er wel veel (of alles?) op mijn tweede externe drive waar ik een automatische backup doe.

Ik heb niets noemenswaardig gedaan met back-up, OneDrive of zoiets. Dus: verplaatst zijn ze niet. Geen jpg, png, gif, ... 'lege map' staat er.

Mijn Afbeeldingen staan normaal geplaatst op een externe D:-drive, zoals alle andere data trouwens, aangezien mijn C:-drive alléén het O.S. en de programma's draait.

Eén geruststelling: als ik met Recuva mijn D naar Afbeeldingen check, schijnt op het eerste zicht alles er nog te staan.

Ik kan natuurlijk met Recuva alles terughalen, maar vooraleer ik dit doe wil ik toch wel weten wat er kan schelen. Een Image van drie weken geleden kan ik terugzetten, maar twijfel of dat helpt, want als ik op de externe D kijk zie ik toch ook niets. De C herstellen lost allicht niets op. Of toch?

Nu is goede raad zeker goud waard. Ik blijf zorgvuldig van de D:-drive af tot ik weet wat te doen.

Merci op voorhand.
 
Min-of-meer opgelost.

Met Recuva en mijn lopende back-up op mijn 2de externe schijf heb ik het gros van mijn Afbeeldingen terug.
In mijn D (1ste ex. Dr.) heb ik een map Afbeeldingen terug aangemaakt.
Waarom die verdwenen was, weet ik nog steeds niet.
 
Corruptie in je file system (NTFS). NTFS heeft nu wel wat aan boord (journaling) om het één en ander te herstellen. Heb hier momenteel op één van men disken ook een map waar ik niet(meer) inraak. Recovery software ziet ook nog alles staan. Soms op te lossen met een checkdisk... Anders ff snel recoveren. En voor goed te zijn volledige disk een formatteren. En controleren op fouten eventueel...
 
Her-formatteren? Er staat nog zoveel ander spul op die D-disk...
Ik heb gekozen voor wat voor de hand lag: terug vinden met Recuva ging goed, maar nogal wat kapotte files. Nu heb ik ooit Genie Timeline geinstalleerd en permanent laten lopen, zonder er naar om te zien. Wonder boven wonder stonden er door Genie Timeline op mijn 2de external drive veel Afbeeldingen op die ik met .jpg, .png en .gif te selecteren teruggehaald heb.

Dus: redelijk opgelost, maar ik weet echt niet wat er gebeurd is.

Nu verwachtte ik dan ik via Start - Afbeeldingen deze afbeeldingen te zien die ik terug in Afbeeldingen van mijn D:-drive had gezet. Dat is toch het principe van Bibliotheken? En toch zie ik daar niets... Hoe komt dat nu? Ze staan wel waar ze moeten staan: mijn D:-drive.
 
Te veel is te veel...

Te veel is te veel...

headbang_zps2ac29901.jpg
 
ik heb ook eens een map gehad dat ze leeg was films ineens zomaar en zag ook zoveel gb

dacht dat het iets van verborgen was
met eigenschappen te nemen zag ik verborgen staan heb vinkje weggedaan

weet niet of dat bij jou ook zoiets kan zijn ?
 
Inderdaad. Gelukkig had ik een back-up van mijn externe D-drive.
Vorige week een back-up drive overleden. Toch onmiddellijk een andere ingeschakeld. Mijn ducumenten staan in OneDrive, maar mijn Afbeeldingen niet. Daarvoor heb ik een schijf thuis.
Geen risico's dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan