Windows 10 media creation tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Ik wou met MCT een usb drive aanmaken voor windows 11 ipv een iso te branden.
Ik kreeg deze foutmelding toen hij ging controleren. Wat is er misgelopen, het is uitgevoerd op een windows 10 laatste versie en ik heb de optie gebruik de aanbevolen opties voor deze pc uitgevinkt daar ik deze usb ga gebruiken voor een installatie op een nieuwe pc die ik zou aankopen zonder een versie van windows 11 erop.
1680204117947.png
 
Als je een PC met Windows 10 aankoopt, maar die wel aan de vereisten om Win 11 te draaien voldoet is dit helemaal niet nodig. De upgrade naar Win 11 zal je immers dan gewoon worden aangeboden. Dat gebeurt wel niet vanaf de eerste dag, maar je kan dit door een check vanuit instellingen - windows update een duwtje geven.
 
Evident! Maar vraag ook maar eens expliciet aan de verkoper of het toestel aan de voorwaarden voldoet om win11 te draaien.
Die garantie wil ik ook krijgen bij een eventuele aanschaf nieuwe PC.
 
PC in de winkel laten opstarten -> instellingen openen -> windows update
Dan rechts naar Windows Health check (of iets van die aard) en uitvoeren : je krijgt de ganse analyse.
 
Upgrade van windows 10 naar windows 11 is nog steeds gratis.
Maar heb je een pc die niet voldoet aan de eisen van windows 11 kan je wel met een hulpmiddeltje dit toch voor elkaar krijgen

Een addertje onder het gras. Als je windows 11 erop hebt en ben je niet tevreden moet je dat binnen 30 dagen terugdraaien. Anders werkt het niet
 
Evident! Maar vraag ook maar eens expliciet aan de verkoper of het toestel aan de voorwaarden voldoet om win11 te draaien.
Die garantie wil ik ook krijgen bij een eventuele aanschaf nieuwe PC.
mijn laptop voldoet niet om windows 11 te laten draaien.
Is niet geschikt.
Ik zal een nieuwe moeten kopen en denk aan een Dell AIO, iemand suggesties welk model er goed is.
Is een ssd van 512 gig groot genoeg.
En is 16 gig ram genoeg voor gewoon gebruik, ik game niet, surf alleen, en lees en mail.
Office wordt ook gebruikt.
 
Als je een PC met Windows 10 aankoopt, maar die wel aan de vereisten om Win 11 te draaien voldoet is dit helemaal niet nodig. De upgrade naar Win 11 zal je immers dan gewoon worden aangeboden. Dat gebeurt wel niet vanaf de eerste dag, maar je kan dit door een check vanuit instellingen - windows update een duwtje geven.
als ik een nieuwe pc koop zal het er wel een zijn met windows 11 natuurlijk, waarom nog een 10 kopen,
 
@mdc1756 Een AIO is prima, maar bedenk wel dat de uitbreidingsmogelijkheden bij dit soort toestellen eerder beperkt zijn. Als de specs al goed zitten en aan je behoefte voldoen qua randapparatuur hoeft dit geen bezwaar te zijn uiteraard.

De website van Dell geeft een prima basis voor vergelijking : afhankelijk van je budget en je vereisten kan je daar makkelijk je keuze maken, denk ik ... https://www.dell.com/nl-be/shop/des...ps/all-in-one?page=2&appliedRefinements=38623

Een SSD van 512 Gb is al vrij stevig, zeker voor intern. Als je echt in de TB orde van grootte wil gaan zal je sowieso beter voor externe opslag (HDD of SSD) opteren en daarvoor zijn er zeker wel aansluitmogelijkheden, ook op een AIO.

16 Gb RAM is méér dan genoeg : eens boven de 8 Gb is het OK en wordt het verschil enkel merkbaar bij het gebruik van veeleisende, meestal grafische software.

Eén bedenking contra een AIO - als er iets fout loopt met gelijk welk onderdeel van het toestel (scherm vb ?) is het ganse toestel onbruikbaar, niet te vervangen en/of naar de hersteldienst te sturen ... een los, kapot scherm daarentegen kan je makkelijk vervangen door een ander.
 
Eén bedenking contra een AIO - als er iets fout loopt met gelijk welk onderdeel van het toestel (scherm vb ?) is het ganse toestel onbruikbaar, niet te vervangen en/of naar de hersteldienst te sturen ... een los, kapot scherm daarentegen kan je makkelijk vervangen door een ander.
Deze contra doet bij mij de 'balans' sterk overhellen.
Geen liefhebber AIO's. Ik geef het maar mee.
 
mits een kleine bijdrage krijg ik vier jaar on support thuis, ze komen tot bij je thuis en herstellen gratis wat er stuk is als het niet mijn schuld is natuurlijk, als het MB stuk is of scherm vervangen ze het gratis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan