Windows 10 media creation tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Ik wou met MCT een usb drive aanmaken voor windows 11 ipv een iso te branden.
Ik kreeg deze foutmelding toen hij ging controleren. Wat is er misgelopen, het is uitgevoerd op een windows 10 laatste versie en ik heb de optie gebruik de aanbevolen opties voor deze pc uitgevinkt daar ik deze usb ga gebruiken voor een installatie op een nieuwe pc die ik zou aankopen zonder een versie van windows 11 erop.
1680204117947.png
 
Je kunt met Rufus een USB stick met de installatie bestanden van W11 freubelen voor PC's die niet geschikt zijn voor die W11, werkt prima.
het gaat me niet om windows 11 op mijn10 te zetten maar op een lege ssd een en windows 11 te zetten met usb, het ging niet met MCT en usb zie mijn eerste post, kreeg een foutmelding, dan kreeg ik een tip om de iso van windows 11 pro met rufus te maken, maar ik weet namelijk niet hoe rufus werkt, that's the point.
En Philip btw, als je scherm van een AIO stuk is kan je dit toch vervangen of zit alles achter het scherm ingebouwd toch?
 
En Philip btw, als je scherm van een AIO stuk is kan je dit toch vervangen of zit alles achter het scherm ingebouwd toch?
Ja, dat kan ... maar dat doe je niet zelf - het ganse ding moet dan immers gedemonteerd worden, zoals je al aanvoelt. Dat wil dus zeggen, de AIO moet naar de winkel (en eigenlijk in bijna alle gevallen naar de producent/invoerder)
 
@mdc1756 I.v.m. A.I.O. computers, zit ook vaak notebook technologie in. Heb het even snel nagezien.
In die Optlplex die Philip V gelinkt heeft zitten desktop CPU's in maar het geheugenlatje is dan weert SODIMM, wat in laptops gebruikt wordt.
Vermoed ook dat er in sommige modellen slechts 1 latje zit zonder mogelijkheid uit te breiden.
Er zit dan wel DDR in maar 1 channel = slechts de helft v.d. mogelijke geheugen transfer snelheid.

Desktop CPU in combinatie met SODIMM wil ook zeggen dat het in dit geval zeker een custom moederbord is.
Zodra garantie verlopen is en het zou stuk gaan, mss zelden maar het kan gebeuren, veel kans er geen herstelling meer zal gebeuren of heel duur.

Als het vanwege plaatsgebrek is en echt niet anders kan dan is het een bruikbare oplossing en gezien het desktop CPU's zijn (wel dubbelchecken, kan bij andere modellen niet zo zijn!!!) presteren ze wel ok als je geen zware grafische toepassingen of games wil draaien. Dan een model met dedicated GPU kiezen !!

HDD, geheugen etc vervangen valt wel mee. Achter deksel + afschermplaat eraf en je kan het meeste wel vervangen.

Nog een tip, als je buiten garantie problemen hebt en je hebt problemen kan je mss wel bij Dell terecht, wrs mits €€€
Als het via een dealer/winkel is geleverd zij ze vaak "onherstelbaar". Niet te snel aannemen hij echt stuk is !!!

Heb er hier al een paar, net als laptopts, binnengekregen die vlgs 1-3 winkels/verkopers (zelfs goed aangeschreven en meestal ook redelijke service gevende winkels) "stuk" waren waar dus echt niet veel mis was, gewoon standaard fouten zoals hdd/ssd, geheugen, voeding.....
Een paar zelfs waar het enkel met wat instellingen te maken had waardoor hij gewoon niet meer opstartte...

Maar daar heb je dan natuurlijk het PCTUTS forum voor ;-)

Kortom, een zelf of door winkel gebouwde PC zal altijd meer mogelijkheden tot wisselen onderdelen of eventueel herstellen bieden.
Indien EOL eventueel via 2de hands markt.

AIO zal buiten garantie lastiger of veel duurder zijn, meestal volledig vervangen, dus ook het scherm wat bij een standaard PC apart is en dus ook makkelijk te vervangen of upgraden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan