melding geheugen te kort

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

sedert een zekere tijd heb ik problemen met de melding geheugen te kort als ik op internet surf met Opera en/of chrome. (mijn vrouw op Chrome en ik op opera). als ik meerdere tabbladen heb openstaan. Vroeger nooit problemen gehad.
Heb opera al opnieuw geïnstalleerd.

Reeds een geheugen check gedaan : geen fouten gevonden. (4 GB memory)


bij het opstarten kreeg ik gisteren een blauw scherm met melding : er wordt gewerkt aan onderdelen, 35 % voltooid, schakel de computer niet. Maar hij bleef maar op die 35 % staan. Als ik opnieuw opstartte stond hij plots op 100% en bleef daar ook hangen.

nu blijkbaar geen problemen meer.

Denk dat er iets volloopt waardoor er problemen ontstaan ?

Alvast bedankt voor jullie visies.

Ben
 
er was een configureren van een update bezig blijkbaar was er dus tijdens een vorige pc gebruik een update binnen gekomen en heb jij de melding van uit het update proces zelf om de pc opnieuw op te starten niet opgevolgd en daadwerkelijk de pc uitgezet ..en dan krijg je inderdaad bij de eerst volgende opstart datgene wat je hier beschrijft in je openingsbericht ..
 
Indien een W10 64 dan is 4GB wel erg weinig, je zou aan het gebruik van of een extra reepje of het gebruik van superfetch met een USB stick kunnen gaan denken.
Indien een SSD in het notebook, het wisselbestand met een vaste waarde van b.v. 8 GB daarop zetten.
 
Qtex;n229710 zei:
er was een configureren van een update bezig blijkbaar was er dus tijdens een vorige pc gebruik een update binnen gekomen en heb jij de melding van uit het update proces zelf om de pc opnieuw op te starten niet opgevolgd en daadwerkelijk de pc uitgezet ..en dan krijg je inderdaad bij de eerst volgende opstart datgene wat je hier beschrijft in je openingsbericht ..

Hoi Qtex , bedankt voor je reactie :moet ik dan 8 uur en meer wachten tot de update erdoor is ? Vreesde al dat er ransomware bezig was mijn schijf aan het encrypteren...

@ lange Pier ook merci voor je reactie : is een desktop zonder SSD maar ik begrijp niet waarom er vroeger nooit geen problemen waren en nu plots wel.
 
dat het 8 uur nodig is voor dat de update klaar is ..is dan ook niet normaal te noemen ..
betrof het echter om een nieuwe cumulatieve update dan kan het wellicht aan de hardware samenstelling van je pc liggen ..
ik bedoel dus te zeggen dat het niet onmogelijk is dat het soms lang duurt ...heb dit hier ook eens meegemaakt op een hier binnen gebrachte Pentium 4 welke dus de Windows 10 draaide ..
 
Kijk even na of je root schijf niet volgeschreven is. Enkele MB vrij is al vrij fataal... Ongeveer 10GB zou je moeten vrij houden in jouw situatie.
4GB is ook een beetje aan de krappe kant, maar nog wel bruikbaar. Dit heeft zeker gevolgen wanneer je veel tabbladen gaat openen in je webbrowser. Of meerdere instanties van je webbrowser. Dit kan dus evengoed een gevolg daarvan zijn, daarom niet altijd een "fout".
 
je zou je virtuele geheugen wat kunnen omhoog halen, rekening houdend ermee dat deze nep-RAM 10 keer trager is dan je werkelijke 4 GB. je zou ons best eens een screenshot nemen van je taakbeheer---dus de prestaties van je pc op de moment dat hij moeilijk doet.

het is wel zo dat je met een HDD moet uitkijken als je je virtual memory verhoogt indien je maar 20GB vrij hebt. een verzadigde harde schijf kan ook het probleem worden dan.
 
intussen eens veel bestanden verplaatst naar andere schijf maar helpt blijkbaar niet veel. Vandaag al dikwijls geblokkeerd en zelfs al scherm uitgevallen. Zou die melding op het grafisch gedeelte slaan?
Is een HP compaq elite 8300 ultra slim desktop. heb de indruk dat het altijd gebeurt als opera al eens opgestart geworden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan