Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Tijdens de lancering van het Windows 8 besturingssysteem liet Microsoft reeds weten voornemens te zijn meer frequent van een update te gaan voorzien. Snel daarna kregen we voor het eerst lucht van Windows Blue, of dit een update voor Windows 8 zou zijn of een geheel nieuw besturingssysteem was destijds onduidelijk, gezien de korte ontwikkeltijd verwachten we dat het een update betreft. Op het wereldwijde web gaan nu nieuwe geruchten rond over het Windows Blue servicepack en het toekomstige Windows 9.
Windows Blue (met kernel 6.3) zou aan het eind van dit jaar uitgerold gaan worden en zorgen voor een hechtere samensmelting van het besturingssysteem voor desktops, servers, laptops, tablets, smartphones en de nieuwe Xbox. Na Blue zou Microsoft snel genoeg met Windows 9 willen komen, zo zou een Beta-versie van het nieuwe OS reeds aan het begin van volgend jaar beschikbaar moeten komen. In november 2014 zou Windows 9 verkrijgbaar moeten zijn, de RTM variant zou een maandje eerder beschikbaar moeten zijn.
Bron: Hardware.info
 
op naar windows 10:nee:

Waarom niet? Wat is er dan zo slecht aan Windows? Zo slecht dat iedereen het gebruikt, en alternatieven zat...
Iets om over na te denken, niet?
Microsoft Windows is een mooi product. En goed. Stabiel, ...
Mensen zijn bang voor verandering. Verandering is van nature slecht. Eens aanvaard, en alles is ok. Raar...
Wie heeft er de hele evolutie meegemaakt? Wie is zonder fouten?

Vertel eens, wat is er zo slecht aan Windows dat mensen het product dat ze zelf dagelijks gebruiken zo verafschuwen?

Ik verwacht niet zozeer antwoorden. Eerder even iets om over na te denken.
 
zodra men kan kiezen tussen wat ze willen gebruiken (windows/osx/linux) gaan ze het meest simpele verafschuwen.
ze zijn niet gewend aan grote veranderingen binnen windows en kraken het daarom af.
zelfde met ubuntu gebruikers. terwijl osx gebruikers bijna altijd tegen hetzelfde moeten aankijken.
 
Veel mensen weten niet wat die producten echt doen. Waarvoor ze echt ontwikkeld zijn. Wat ze in petto hebben. Hun mogelijkheden, ... Eindeloos...
Een klein beetje verandering wat het oog alleen kan waarnemen, en boem...
Maar de 200pk onder de motorkap extra, tja,... niet gezien, niet gekend,...
Allemaal vrij normaal, been there, done that myself. Is menselijk neem ik aan. Maar zwaar onterecht.
Zelfde cliche als een Windows gebruiker zegt; Linux is veel beter. Ze kennen Windows nog amper, laat staan dat ze weten wat Linux is.
 
Vernieuwing is voor de een handig en de ander niet.

Het ontbreken van de startknop vind ik bijzonder onhandig in Windows8, heb daarom een tooltje geinstalleerd waardoor ik de startknop terug heb.
Ook de tegels zijn voor mij overbodig, daarom start W8 hier gewoon met een bureaublad op.

Ik vraag me af of dit met wennen te maken heeft. Bij mij gaat het denk ik om mijn manier van werken op een PC.

Hetzelfde geldt hier voor Microsoft Office. Ik werk nog steeds met Office 2003, omdat ik maar niet kan wennen aan dat lint van de latere versies.
Ik zoek me telkens een ongeluk als ik weer eens op Office 2007 of 2010 moet werken en duurt alles 3 keer zo lang voordat ik een sheet in excel heb gemaakt. Maar eens zal dat ook wel weer goed gaan komen.
 
Ja, maar wat me vooral opvalt is hoezeer mensen enkel zien naar de buitenste schil. De GUI. Niet verder... niet wat het kan, mogelijkheden, ... hoe de interactie is met het internet, deployment, ...
Goed, de GUI is hetgeen staat tussen jou en de machine. De GUI bepaald hoe vlot je met de machine wereld kan communiceren.
Is een neveneffect van de moderne technologie; smart phones, tablets,...
Ik begrijp de bedoeling van Microsoft zeer goed, maar het is zeer gewaagd. Verandering is altijd gewaagd.
Microsoft heeft dit ooit geintroduceerd in Windows 95. De ene luste het niet, de andere wel.
Iets dat goed gaat, verander je dat? Is het nodig om dat te veranderen? Waarom hebben ze het verandert en is die keuze slecht?

Ik geef toe dat niet alles aan de nieuwe GUI zonder slag of stoot aanvaard wordt. Iedereen stelt die vraag. Incl mezelf. Maar sta open voor verandering en je gaat een andere kant zien die ook nog niet zo slecht is. Ik merk wel, hoe ouder een persoon wordt, hoe slechter hij die verandering aanvaard. Elke verandering.
 
Een vergelijking van Dos naar Windows 95 vind ik hier niet relevant, omdat Windows 95 gejat was van Apple en daar werkte ik toendertijd al jaren mee naast enkele Dos versies. Eindelijk was Microsoft in 1995 dan ook ook zo ver dat het een degelijke grafische besturing op de markt had gebracht die deels met Windows 98 en later de second edition vet werd overtroffen.

Ik sta ook volledig open voor verandering, maar dan verandering die mij het werken op een PC gemakkelijker of eenvoudiger maakt.
Ik aanvaar op zich best wel kleine aanpassingen in een besturing of programma waar ik vertrouwd mee ben, maar dan moet mij dit wel winst op leveren en geen zoektocht.
Een totale verandering die mij op slag invalide maakt is toch wat moeilijker te aanvaarden en dan blijf ik liever bij het oude zodat ik mijn werk met de snelheid die men van mij gewend is kan behouden.
Zo'n vernieuwing heeft in zo'n geval voor mij geen enkele toegevoegde waarde.

Geloof me, ik zonder mij niet volledig af voor vernieuwing hoor, want ik heb de nieuwste besturing en programma's allemaal op de PC staan en als ik tijd heb start ik deze ook op om er mee om te leren gaan. Helaas ben ik op dit moment nog niet overtuigd dat het mij het leven en omgaan met deze software en besturing gemakkelijker maakt.
Maar ik ben ook positief, want wat niet is kan nog komen.
Ik zal tevens de laatste zijn die zal zeggen dat deze ontwikkelingen niet nodig zijn. Ik juich ze juist alleen maar toe. Maar op dit moment is het niets voor mij en hoop dat anderen er wel plezier aan beleven en er gelukkig mee zijn.

Het mee gaan met nieuwe software maar ook andere dingen zoals telefonie enz. enz. lijkt tegenwoordig wel een hype en mode verschijnsel te zijn geworden. Als je het niet hebt, hoor je er niet meer bij.
Nou, ik doe waar ik mijzelf het prettigst bij voel en heb schijt aan de rest van de wereld. Via deze manier blijf ik gelukkig mijzelf en blijf daardoor met beide benen op de grond staan en ik bepaal altijd liever zelf wel of ik wil overschakelen naar iets nieuws of niet.
Wordt dit niet geaccepteerd dan is dat erg jammer, maar ik zal er niet mee zitten en men moet maar accepteren hoe ik ben.

Ik zie mensen om me heen die geen geld meer hebben om gezond voedsel te kunnen kopen om in leven te blijven, maar de allernieuwste iPhone hebben ze wel dan weer wel om er dingen mee te kunnen doen die niet van levensbelang zijn.
Mensen raken in deze tijd werkloos en telefoneren of twitteren zich in de schulden. Natuurlijk moeten de kinderen ook allemaal een Phone om te kunnen blijven communiceren met onzin berichtjes met de vriendjes, want zoiets moet en men kan niet zonder.
Als ik hier als nuchtere Hollander over na denk dan moet ik concluderen dat de wereld gek aan het worden is. Wanneer gaat dit gedoe allemaal eens stoppen ?


Op zich maakt mij dat ook allemaal niets uit, omdat ieder gezin hier zelf verantwoordelijk voor is.
Maar ergens in mijn hoofd zegt mij dat vroeg of laat, ik hier als hard werkende burger ook weer voor moet gaan betalen en de belasting of andere premies nog verder omhoog moeten om het land financieel leefbaar te houden.
Dat ik dus mensen moet gaan onderhouden die nooit met geld om hebben leren gaan.

Bull-Shit dus.

Maar goed, ik geloof dat ik een beetje van het onderwerp ben afgedwaald.

Sorry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee hoor, is allemaal een gevolg daarvan. Ik vind ook dat het de slechte richting uitgaat met levensbehoeften vs technologie. Ook al is het men werk en men passie.
Ik bezit ook nog steeds een vrij normaal GSM toestel. IK vertik het om op de smarth phona kar te springen. Al weet ik niet hoelang ik dit nog kan uitstellen. Doet me denken aan een situatie van men baas een paar maanden geleden. Hij was aan het tonen wat hij met ze'n nieuw toestel allemaal kon. Op dat moment kreeg hij telefoon... tja, probleem... wist niet hoe dit te beantwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan