microsoft outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een nieuwe office outlook en zou die willen installeren
nu denk ik als ik de oude eraf gooi en de nieuwe installeer dat ik alles zal kwijt zijn van e-mail adressen en e-mails ,mail account enz
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik deze niet kwijt ben
 
Normaal verliest u uw gegevens niet door het plaatsen van een nieuwe office versie.
U kan de folder ook gewoon back-uppen.
ga via configuratie naar e-mail ( bij64 bit systeem moet u eerst 32 bit selecteren en daar vind u dan e-mail).Nu selecteerd u e-mailaccounts, nu kan u in het nieuwe schermpje onderaan zien waar uw e-mailmap zich bevind. Kopieer gewoon deze map.
Veel succes
 
In Uw oude Outlook, via bestand, importeren en exporteren selecteren. Kies "Naar een bestand exporteren". Hierna volgende.
Kies "bestand met persoonlijke mappen.(.pst) Hierna volgende.
Kies "Persoonlijke mappen" en zet een vinkje bij "inclusief submappen". Kies volgende.
Geef een naam aan het bestand (uiteraard een .pst bestand) en laat het opslaan op een plaats die ge verkiest.
Dat is het. In Uw nieuwe Outlook kan je diezelfde gegevens dan "IMPORTEREN"
Je hebt dan alles terug. Zowel Uw contacten als agenda als mail.
 
de tips van de andere posters vullen elkaar goed aan:

*outlook bewaart alle mappen in zijn.pst file.
*outlook bewaart getypte, niet-opgeslagen adressen in de .nk2 file.
*files kan je vinden in de app data/application data [naargelang welke Windows besturing je draait]. (hidden folder)
*backup beiden voordat je begint
*van accountsettings hoef je je niks aan te trekken, zolang je de user/pass van je ISP kent. en zelfs indien niet: je outlook configureert zichzelf met zijn wizard bij nieuwe install.
*als je ooit outlook express draaide en je wilt daarvan de gegevens overzetten gaat het anders:
*als je express nog op je HDD hebt staan gebruik je de import/export-tool van één van beiden.
*als je enkel nog de datafile hebt (.dbx) kan je de converter naar .pst in bijlage gebruiken.

Bekijk bijlage systools-dbx-converter.rar

have fun, en aarzel niet om me vragen te stellen!
 
thanks ,kan je dan ook je accountgegevens ergens opslaan of moet je die terug manueel ingeven

moet je niet eens opslaan:

account:
user: x111111/user defined
pass: ISP provided/user defined
pop3: pop.telenet.be/in.telenet.be
smtp: smtp.telenet.be/out.telenet.be

anyway: de outlook wizard helpt je vanzelf op weg. hij probeert wel eerst een SSL verbinding te vinden, maar daarna doet hij het perfect onbeveiligd.

hier gaat een slotje op. indien nodig doe me PM of open nieuw topic via mijn handtekening :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan