Hardware Mijn Kingstone SSD schijf geeft te weinig capaciteit aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik wilde mijn Kingstone SSD schijf gaan gebruiken en nu zie ik ineens, dat hij maar 148 GB aan i.p.v. de 240 die hij zou moeten hebben (Zo heb ik hem gekocht). Wie weet hoe dat kan en of ik hem weer naar zijn oorspronkelijke capaciteit kan terug brengen ? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
als je naar schijf beheer gaat hoe is dan de indeellinke van u SSD
rechts klikken op Windows logo en dan schijfbeheer daar zou je uw volume kunnen uitbreiden

1643811761634.png
 
Hoi Patje. De functie schijfbeheer ken ik wel, maar die is volgens mij alleen bedoeld voor interne schijven c.q. partities en ik betwijfel of je die ook kan gebruiken voor externe HHD's, althans dat durf ik niet aan. Toch bedankt voor jouw suggestie,
Groetjes,
Cor
,
 
Ik verbaas mij nog steeds over de kennelijk afgenomen capaciteit van deze Kingston SSD schijf. Hij is weliswaar ongeveer 10 jaar gebruikt, maar zo'n groot capaciteitsverlies, van 240 naar 145 GB ?. Wie kan hier iets meer over vertellen? Ik hoor het nog graag.
Groetjes,
Cor
 
Hoi Patje. De functie schijfbeheer ken ik wel, maar die is volgens mij alleen bedoeld voor interne schijven c.q. partities en ik betwijfel of je die ook kan gebruiken voor externe HHD's, althans dat durf ik niet aan. Toch bedankt voor jouw suggestie,
Groetjes,
Cor
,
enkel voor interne schijven??? .... weeral iets bijgeleerd :unsure:

al es overwogen om postzegels te verzamelen? ;)
 
Voor wivy:
Wij kunnen natuurlijk niet allemaal zo slim zijn, zoals jij jezelf kennelijk vindt. Jouw laatste opmerking is nogal hatelijk, daarom stel ik geen prijs meer op jouw hulp, dus s.v.p. niet meer reageren op mijn eventuele toekomstige hulpvragen op dit overigens sympathieke Forum.
Met onvriendelijke groet,
Cor

Voor Philip:
Weer zette je mij op het juiste spoor. Met Acronis Disk Director kwam ik er achter dat de schijf bestond uit meerdere partities. Ik heb deze bij elkaar kunnen brengen, zodat de schijf weer het juiste volume aangeeft. In Windows schijfbeheer was dit overigens niet zichtbaar. Nogmaals mijn hartelijke dank.

Voor Lange Pier:
"Een SSD verliest geen capaciteit". Alweer iets bijgeleerd. Mijn dank daarvoor en nog een prettige dag allemaal. Met vriendelijke groet,
Cor
 
Fijn dat je er uit bent....

Maar voor Wivy zou je toch wat meer begrip mogen opbrengen vind ik persoonlijk. Hij is een krak in de dingen die hij kent en wil dit gerust met je delen. Dat hij daarbij niet altijd even tactvol is en na verloop van tijd als het niet vooruitgaat wat pinnig / pissig uit de hoek kan komen, dat weet hij zelf als geen ander.

Dat het anders zou moeten weet hij ook, maar je kan de aard van het beestje zomaar niet veranderen.
Maar als je zijn hulp afwijst laat je héél veel goede info liggen.

Ik volg zijn vaststelling overigens soms ook dat je suggesties opzij laat liggen, er overheen leest en verdergaat en dan een aantal posts verder blijkt dat je ze niet had gelezen/begrepen/opgevolgd ... Dat is dan weer iets wat jij beter onder controle zou moeten krijgen.

We zijn hier allemaal vrijwilligers en goed menende bezoekers, dus laat al eens iets over je heen gaan hé ... Moeten wij als beheerders ook doen, anders waren we hier allang weg !
 
OK Philip, ik kijk ook naar mijzelf en weet dat ik niet altijd evengoed met de info omga die ik op dit Forum kreeg. Dat is geen onwil of ondankbaarheid, maar ik weet niet altijd even goed hoe ik met de info moet omgaan. Ik moet mij daarin zeker verbeteren, dat besef ik heel goed. Wat Wivy betreft; zal ik meegaan in jouw suggestie om hem in het vervolg toch te accepteren, zoals hij kennelijk nu eenmaal is en zeker, ik heb ook al gemerkt dat zijn kennis en zijn wil om die te delen, zeer groot is.
Vriendelijke groet,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan