Windows 11 Misschien een domme vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een laptop met Windows 11 gekocht en die heeft als euvel dat hij niet verder gaat dan 21H2.
Het lijkt er op dat hij wel updates binnen haalt. De laatste 50206436.
Op de andere machines die wel 22H2 hebben 50206446.
IK begrijp er niets van. Mediacreationtool een ISO laten downloaden.
Lijkt te werken maar stopt met "processor ondersteunt deze versie niet".
Het bedrijf zegt stuur maar op dan zetten wij het er op.

Dit brengt mij tot de volgende vraag.
Als backup maak ik altijd een image van de systeemschijf.
Maar dat gat nu natuurlijk niet werken.
Is het mogelijk een backup te maken zodat ik niet opnieuw mijn programma's hoef te instaleren.
Dat lukt natuurlijk met een image alleen is dan ook het OS weer terug en dat moet niet.

Hoop dat er iemand is die weet of dit mogelijk is en hoe dat dan moet.

Alvast bedankt.
 
@lange pier De processor in mijn Windows 11 pc is de Intel i5 3570. Ongeveer even oud, maar ietsje sneller dus dan jouw i5 3450. Maar 32 minuten voor de upgrade met behulp van Rufus vond ik eigenlijk best snel, ja.

Vooral als ik het vergelijk met een in-place upgrade die ik bijna 6 jaar geleden uitvoerde op mijn andere desktop pc, die nog steeds op Windows 10 draait. Windows 10 vertoonde toen een paar problemen op die pc (Windows update werkte niet goed, en ik kon geen herstelpunten meer aanmaken). Daarom voerde ik een in-place upgrade uit. Die duurde toen 50 minuten. Ik had daarna nog dezelfde versie van Windows 10, maar de problemen die ik eerder had, waren wel opgelost. Die Windows 10 pc heeft als processor de Intel i5 3550. Beide desktop pc's zijn dus (ruim) 10 jaar oud, maar voor mij zijn ze nog snel genoeg.
 
@porrelaar ik weet niet waar het aan ligt maar destijds heb ik meerdere keren met een ISO een oude pc bijgewerkt. Daarbij heb ik nooit en windows Old gezien. Dat die vanzelf zou verdwijnen heb ik nog niet meegemaakt, maar misschien niet lang genoeg gewacht.
Vond het wel bizar dat schrijfopruiming zegt dat Windows Old maar 15 gig groot is. Toch wel bijzonder dat schrijf opruiming meldt; wanneer u dit verwijderd kunt u niet meer terug naar de vorige versie van Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan