Hardware Muziek en speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wegens schilderwerken diende ik deze week mijn pc af te koppelen. Nu de werken gedaan zijn, heb ik geprobeerd om alles terug te installeren. Alles blijkt gelukt te zijn, behalve mijn muziekboxen (2) die doen het niet meer. IK heb ze terug gezet waar ze stonden, en heb de stroom draad in het stopcontact gezet. Dan de stekker met een punt (of hoe moet ik dat noemen) achteraan in mijn pc gestoken. Muziek opgezet : lichtje van de speaker brandt , maar er komt geen moer muziek uit... dju toch. Blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan, maar wat? Kan ielmand mij a.u.b. raad geven? Alvast bedankt.
 
Oplossing
Gelukt !!!! Blijkbaar was er iets met het kabeltje. Was blijkbaar te stevig aangespannen.
Alles afgekoppeld en terug aangesloten en YES, alles functioneerd terug zoals voorheen.
Iedereen van harte bedankt voor jullie inspanningen. terug muziek tijdens mijn werk op de pc.
Item mag dus gesloten worden.
Als u de speakerboxen aan zet en de connector uit de pc trek. Hoort u dan iets uit de speakers komen. ( meestal een soort geknetter of gebrom )
Zo niet, er zit meestal een volume regelaar op 1 van de boxen. Staat die op 0 ?
En zoals Mik hierboven zegt, de jack stekker dus in het juiste kleur gaatje steken. De groene dus.

Onderstaande afbeelding zou het er zo uit kunnen zien.

sound_sound_card.jpg
 
ervan uitgaande dat de juiste aansluiting werd gebruikt zou het eerder ook een verkeerde instelling kunnen zijn aangezien deze afgekoppeld werden ..
ga eens via start>instellingen naar systeem en klik verder op geluid .. onder geluid dien je dan het juiste uitvoerapparaat te kiezen .

*vb aangezien ik hier de Fx Sound Enhancer gebruikt dien ik hier dus deze ook te selecteren als uitvoerapparaat ..
neem ik de andere optie dien ik eerst de Fx S.E. uit te zetten anders heb ik geen geluid !
Ashampoo_Snap_woensdag 5 mei 2021_17h28m16s_001_.jpg
 
Bedankt voor de diverse berichten. Er wordt gebruik gemaakt van de groene fiche. Ik hoor niks gebrom of geknetter uit de boxen komen (vroeger wel). Geluid staat op 6 en het rode lichtje brand (teken dat er stroom is) . Ik ben via systeem naar de instellingen gegaan en heb het volgende aangezet : Realtek Digital Output (Realtek R) Jammer genoeg geen geluid te bespeuren...Ik zou zeggen : ok koop nieuwe boxen, maar als het niet aan de boxen zou liggen zit ik daar met 2 paar boxen...
 
Ik heb ook ooit eens gesukkeld daarmee. Bleek dat de fiche niet goed in de speaker zelf zat. Dus niet in de case het probleem, maar in de speaker.
 
Dan is het lastig om van afstand zonder te zien wat er aan de hand kan zijn een oplossing te geven. Enige mogelijkheid kan dan nog zijn dat het kabeltje stuk is gegaan.
Als er geen brom of knetter uit de speakers komen ligt het niet aan de pc of geluidskaart maar aan de speakers ( versterker ) of het kabeltje.
Kunt u misschien een foto plaatsen van de speakers en vooral een detailfoto van de bediening met de connector van het witte IN gaatje. Misschien kunnen we dan iets zien wat niet hoort.
Vaak zit alles in 1 speaker ingebouwd en gaat er een luidsprekerkabeltje naar de andere speaker. Maar het kan ook zo zijn dat er een losse versterkermodule is en 2 losse speakers. ( Dan heb je dus 3 "doosjes" ) En er kan nog een losse subwoofer zijn. Ook kan er een apart bedieningspaneeltje zijn dan uiteraard ook in het juiste gaatje geprikt moet worden.
 
Bedankt voor de info. Alles zit in 1 box, deze heeft een vaste aansluiting voor stroom (zie foto 1) en er komt een draad vanaf de andere box en die plug ik dan in het witte gaatje (foto 2).
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    35.5 KB · Weergaven: 86
  • 2.jpg
    2.jpg
    37.2 KB · Weergaven: 77
Dat zijn niet de nieuwste meer, maar uiteraard kunnen ze nog goed hun werk doen.

De witte connector is hier dus voor de andere speaker.
Dan zou je een kabeltje moeten hebben met 2x tulp naar 1x stereo jack.
-_1.5_meter_Stereo_CAGP22200BK15_N010301302_medium.jpg


Op bovenstaande afbeelding zijn de tulpstekker wit en rood, maar dat kunnen soms ook andere kleuren zijn.
Verbind dus deze twee tulpstekkers op de rode en zwart connectors van de speaker.

Nu gaan we even iets testen. Zet de speakers aan en zet het volume op 10
Houdt nu met de ene hand de jack plug ( in bovenstaande afbeelding de zwarte ) bij de draad of het kunststof gedeelte van de plug beet.
Je ziet bij het metalen gedeelte bij de punt 3 gedeeltes gescheiden door zwarte isolatie ringen.
De punt is de tip, daarna een zwarte ring en dan komt er een metalen stukje, daarna weer een zwarte ring en daarna een groot gedeelte.
Als je de connector dus in de ene hand hebt, raak dan met de vinger van de andere hand de punt of tip van de connector aan.
Nu zou je iets uit 1 speaker moeten horen.
Doe hetzelfde met de ring. ( het tweede metalen gedeelte dus ) nu zou je iets uit de andere speaker moeten horen.

Hoor je helemaal niets dan is er iets mis met dit speakersetje.
 
Wederom bedankt, maar ik kan niet goed volgen (zal de leeftijd zijn...) Ik heb geen draad en stekker met 3 kleuren. Er is steeds een verbindingsdraad geweest van de ene naar de andere speaker met aan het uiteinde een pin dewelke in de speaker met volume knop enz. diende gestoken te worden (zie foto 3). Ik denk dat er niets anders zal opzitten dan een nieuwe te kopen.. tenzij ik nog iets zou vinden
 

Bijlagen

  • 3.jpg
    3.jpg
    25.2 KB · Weergaven: 82
Nu volg ik niet meer ... ik lees in je post nr. 9 : alles zit in één box - nu zeg je : kabel van de ene naar de andere !
Dat laatste volg ik en is logisch.

Maar hoe zit de eerste box (met volume knop etc....) dan aan je PC ? toch met een kabeltje zoals @Skippy je toonde ?

En hier zie je de aansluiting :

1620313891574.png
 
rechtsklik op het luidsprekertje in de taakbalk ..kies daar geluiden en klik in het volgend scherm op de tap afspelen .. plaats daarvan eens een afbeelding van je afspeel mogelijkheden ..mogelijk dat daar een verkeerde selectie aanstaat ..
*hier zie je mijn opties ..
Ashampoo_Snap_donderdag 6 mei 2021_17h12m14s_001_.jpg
 
Gelukt !!!! Blijkbaar was er iets met het kabeltje. Was blijkbaar te stevig aangespannen.
Alles afgekoppeld en terug aangesloten en YES, alles functioneerd terug zoals voorheen.
Iedereen van harte bedankt voor jullie inspanningen. terug muziek tijdens mijn werk op de pc.
Item mag dus gesloten worden.
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan