Windows 10 Nadat item verplaatst is naar andere map, opent windows die ook onmiddelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlop

Steunend lid
Vip Lid
Daar je vaak met andere dingen bezig bent, een text of een foto bewerken bijvoorbeeld, moet je dan weer terug gaan zoeken waar dat was.
Dit is heel irritant, vooral als je met ingewikkelde administratie bezig bent en veel tabs en dingen open hebt staan.
Er moet een simpele manier bestaan dat dit automatisme doet ophouden, maar ik kan het even niet vinden in de instellingen.
Graag een tip en alvast bedankt.
 
Lees je vraag zelfs eens opnieuw : er ontbreekt volgens mij een ganse paragraaf...
Wanneer moet je gaan zoeken waar dat was ?
Hoe en wanneer opent Windows een map ?
Welk automatisme ?
 
Oeps, iets fout gegaan blijkbaar. (Of te snel getyped?)

Nadat je een item (video bijv.) hebt verplaatst naar een andere map gaat windows daar meteen automatisch ook heen als dat klaar is.
Ik zou graag willen dat hij daar mee ophield. De reden daarvoor heb ik al gegeven zie ik. :)
 
Nu moet ik je toch iets laten zien wat mij opviel...

sshot-1.jpg
 
Dat is de werking van het forum ... als er een reactie komt op een topic dat je hebt geplaatst komt deze melding inderdaad. Zo wordt het opvolgen van de vragen die je stelde makkelijk ...

Wat was er daaromtrent opgevallen ?
 
Nadat je een item (video bijv.) hebt verplaatst naar een andere map gaat windows daar meteen automatisch ook heen als dat klaar is.
Ik zou graag willen dat hij daar mee ophield. De reden daarvoor heb ik al gegeven zie ik. :)
Gaat de explorer naar die andere map in hetzelfde venster of wordt er een nieuw venster in die map geopend ?
 
Bij het verplaatsen van een bestand (knippen > plakken) in Verkenner wordt de bijhorende bestands-app toch niet geopend?
Doet TS het 'verplaatsen' anders?
Of zitten we hier nu op een dwaalspoor?
 
folder options.jpg


De explorer gaat onmiddelijk naar het bestand toe in de map waar het heen verplaatst is. Dat is een andere map.
Bij een film kan dit wel eens enige tijd duren, dus je zit net met een ingewikkeld stuk werk te stoeien en floep.
Dan ben je de weg even kwijt en moet je gaan zoeken naar waar je mee bezig was.
Heel irritant. Aps doen dit niet, alleen explorer.
 
Laatst bewerkt:
Dat is de werking van het forum ... als er een reactie komt op een topic dat je hebt geplaatst komt deze melding inderdaad. Zo wordt het opvolgen van de vragen die je stelde makkelijk ...

Wat was er daaromtrent opgevallen ?
Exact het begin (missende gedeelte) van de vraag die als vermist werd opgegeven door jou, wordt hier weergegeven.
Ik zat mij af te vragen hoe dat nu weer mogelijk is. Een spook als ghostwriter? :eek:
 
De explorer gaat onmiddelijk naar het bestand toe in de map waar het heen verplaatst is. Dat is een andere map.
Bij een film kan dit wel eens enige tijd duren, dus je zit net met een ingewikkeld stuk werk te stoeien en floep.
Dan ben je de weg even kwijt en moet je gaan zoeken naar waar je mee bezig was.
Heel irritant. Aps doen dit niet, alleen explorer.
Pas deze optie eens aan :

1664908648356.png
 
Nee, dat maakt eigenlijk niet uit. Ik denk niet dat die instelling daar zit. (jammer genoeg)
Na een paar dagen beter opletten lijkt het alleen te gebeuren als het bestand (of map) van de ene naar de andere harde schijf verplaatst wordt.
Daar ik die wel meerdere heb, zowel fysiek als virtuele, denk ik dat ik er mee zal moeten leren leven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan