Windows 11 Niet lege mappen verwijderen onder dos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer die 5 minuten...

Hallo,

Ik heb de volgende situatie:

X:\map1\map2\mapx
X:\map1\map2\mapy
X:\map1\map2\mapz

Mapx, mapx en mapz hebben steeds een andere niet voorspelbare naam. Die wil ik graag met een batchfile verwijderen. Naar X:\map1\map2\ gaan en dan del of rd met de nodige schakelopties .
https://ss64.com/nt/del.html
Met deltree kom ik hier ook niet verder.

Heeft iemand een oplossing?

Mvg

Rob
 
is die ' X:\ ' afkomstig van een aangekoppeld usb-stick? dat zie ik vaak als ik een bv met : een Aomei BackUp iso mijn pc boot

1645884030210.png


en die X is gedeeltelijk mijne stick!!! mijn systeem is C met het OS en D mijn data partitie ....
X is gelocked en daar kan je dus niets mee doen ...
 
Door windows (temp) en Thunderbird (Cache) worden massa's bestanden aangemaakt, die ik bij het opstarten wil verwijderen. Die wil ik iedere keer bij het opstarten wissen. Ik doe dat al op onregelmatige momenten handmatig. Soms meer dan 1000 bestanden in de cache. Meerdere MB groot. Het regelmatig legen daarvan heeft nog nooit problemen opgeleverd. Bepaalde zoekopdrachten hoeven daar dan ook niet meer door en dat levert ook tijdwinst op. Nu wil ik het automatiseren en dat lukt prima met en batch bestand tijdens het opstarten. Dus niet het DOS-besturingssysteem, maar de commando's in een Batch bestand onder win 10 of straks 11.
X:\ is hier willekeurig gekozen. "X" zou iedere willekeurige drive kunnen zijn.
Het mag ook een script zijn of Powershell. Daar zal ik me dan in moeten verdiepen. Wellicht vind ik daar wat tijd voor.
Het eerste wat me te doen staat is de links van Philip V bestuderen. Wellicht wordt dat morgen avond. Alvast bedankt voor de links. Met die Engelse link denk ik aardig op weg te geraken.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Bepaalde zoekopdrachten hoeven daar dan ook niet meer door en dat levert ook tijdwinst op.
Dat is toch een onevenwichtige benadering. Zoek maar eens op waarom bepaalde programma's een cache bijhouden ... idd. om tijdswinst te boeken ! Als je die elke keer ledigt moet de ganse zwik door het programma opnieuw van het internet gedownload worden, niet bepaald een win/win dus.

Windows Temp is een ander verhaal : dat is een al lang bekend probleem van 'slordigheid' van MS. Maar daar is de oplossing vooral het uitsluiten van die folders (als dat al niet zo is ingesteld) van je zoekprogramma.

Mooie vingeroefening - goed om inzicht te krijgen in Powershell commands, maar praktisch nut : nagenoeg nihil voor die caches.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan