Hardware NIEUWE batterij laad niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb NIEUWE batterij gekocht voor Acer Aspire 8930G-844G82Wn 2009/03/24

Besturingssysteem: Windows 10 PRO

De Nieuwe batterij heb ik geplaatst en was 15% geladen en werkte perfect en ook de adapter op stroom was aangesloten.
Na een Kwartier stond ze op 4% en de Batterij werd/was NIET opgeladen.
Na 24 uren opladen, blijft ze op 4% staan.... Conclusie: de batterij wordt wel erkend, maar laad niet op.

Onderaan rechts bij batterij-instellingen blijft staan ( BATTERIJ 4% opgeladen.) maar werkt niet als de netstroom met adapter uitgetrokken is.

OUDE Batterij:
BLU-BASIC Laptop Accu Li-ion
Model: BC08
DC 14.8V 4400mAh/65Wh
Replace: AS07B31
-----------------------------------------------------
NIEUWE Batterij:
Green Cell
Replace: AS07B31, AS07B42, 5520
Li-ion 14.8Volts 4400mAh/65Wh

Wat kan hier de oorzaak van zijn.
 

Bijlagen

  • 2.JPG
    2.JPG
    26.1 KB · Weergaven: 115
  • 3.JPG
    3.JPG
    71.9 KB · Weergaven: 124
wat is de reden dat je een nieuwe batterij gekocht hebt? Dezelfde reden...? Dan kunnen we concluderen dat de batterij niet het probleem is maar de lader/laptop. Als de laptop blijft werken met de voeding, dan gaat het probleem bij de laptop zitten...
 
Een nieuwe oplaadbare batterij kan ook een keer een misser zijn.
Zeker als het om en oud model gaat kan deze soms al lang in de stelling liggen en da’s meestal niet goed voor zo’n type Li-ion batterij.
Ik zou de leverancier hier eens over benaderen.
 
De Nieuwe batterij was 15% opladen toen ik ze gekocht had.
De reden dat ik een nieuwe batterij gekocht hebt , is omdat ze heel op was, kon nog 10min. mee werken.
De laptop blijft perfect werken met de voeding, wat kan dan het probleem bij de laptop zijn.
 
De Nieuwe batterij was 15% opladen toen ik ze gekocht had.

Zoals Skippy al zei : als dat zo is, geef je die best terug in de winkel ... Een nieuwe batterij wordt NOOIT geleverd met zo'n lage lading.
Dat is een exemplaar dat een paar jaar op het schap heeft gelegen en dus niet meer bruikbaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan