nieuwe pc windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
heb mij een nieuwe pc aangekocht een compac van hp denk ik want er staat veel van hp games enzovoort in ook met een besturingssysteem van windows7 van 64x bit ofzo iets. ik heb hier een cd rom van windows7 liggen als ik mijn nieuwe pc zou herinstalleren heb ik dan geen problemen met die 64x
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voorlopig niet hoor maar ingeval van nood zou ik toch willen dat dit gaat? maar ik denk dat ik alles kwijt zal zijn hetgeen dat met hp te maken heeft ? of niet
 
HP en Compaq n pc's zijn geconfigureerd met een recovery manager (herstelfunctie) of herstelmedia waarmee u het originele besturingssysteem kunt herstellen of opnieuw installeren. Afhankelijk van het model van de pc is er mogelijk een herstel-cd of -dvd meegeleverd, of beschikt uw model over het hulpprogramma Recovery Manager om een persoonlijke herstelschijf te maken.
 
deze had ik op mijn d schyf staan die herstelpartipatie gedeelte maar heb dat eraf gegooid heb er wel 3 cd roms bijgekregen bij de aankoop. in feite gaat het niet bepaald om die hp maar kan ik die cd rom van windows7 hier ook voor gebruiken ingeval van nood?
 
Ja deze kan je gebruiken voor te herstellen van je windows. Installeren kan je ook maar of je ga kunnen activeren weet ik niet.
 
oke bedankt dit was het dat ik moest weten in feite want op die nieuwe staat veel brol op die ik niet gebruik veel van games en cyberspellen die ik daar allemaal eens ga afsmijten. maar zolang hij blijft draaien ga ik hem niet herinstalleren deze onderwerp mag af gesloten worden bedankt voor je hulp
 
Als de cd ook een 64 bit versie is kan je die gebruiken om windows7 opnieuw te installeren met uw originele code.
Vergeet niet dat al uw data verloren gaat zijn, dwz documenten, games, foto's enz.. Het beste dat je kan doen is nu een image maken van uw harde schijf, en regelmatig een back-up van uw gegevens.
 
Als de cd ook een 64 bit versie is kan je die gebruiken om windows7 opnieuw te installeren met uw originele code.
Vergeet niet dat al uw data verloren gaat zijn, dwz documenten, games, foto's enz.. Het beste dat je kan doen is nu een image maken van uw harde schijf, en regelmatig een back-up van uw gegevens.

Hey ghost, leuke avatar zeg.
Famillie van je? :p
Grapje he ;)

Even nog dit meegeven.
Als de windows 7 versie die je hebt liggen geinstalleerd is, of was, vroeger op een andere pc ga je hem niet kunnen activeren indien het een x86 (32bit) schijfje is.
De key mag maar 1x gebruikt worden, op 1 enkele computer.
Ook moet de versie van je windowsschijfje exact dezelfde zijn, heb je home premium op de pc, dan moet het schijfje ook een home premium versie zijn.
Is het een ultimate schijfje, dan is er een tool om er home premium van te maken, mits je er een iso van maakt en opnieuw deze brand op een ander schijfje.
Dit zijn zowat alle mogelijkheden die bestaan denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Met een ultimate versie 32 bit kan je alle 32 bit versies installeren. Met een ultimate 64 bit versie kan je alle 64 bit versies installeren.
Gewoon installeren,maar geen key ingeven. Nadien wordt er u gevraagd voor welke versie u deze installatie wil uitvoeren, kies hier wel de versie waarvoor u een originele key heeft. Als u toch een andere versie zou kiezen zal uw key nadien niet aanvaard worden. Doe tijdens het installeren ook even het vinkje weg naast automatisch activeren na installatie. Het is maar dat u uw key maar 5 maal kan activeren. Was uw installatie niet goed dan is uw key niet verkeerd geactiveerd en ben je er ééntje armer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan