Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik werk reeds enkele maanden met windows 10 zonder problemen, maar nu lukken de updates niet meer.
Ik heb wel vastgesteld dat op de C schijf (SSD) bijna geen plaats meer is, ongeveer 1GB.
Kan ik deze partitie van deze SSD vergroten. Het is een SSD van 250GB en verdeelt in 2 gelijke delen, het eerste (C:) voor windows en D:voor normaal gebruik voor gegevens.
 
en wederom werd vandaag build 10586.104 vervangen door build 10586.122

Ashampoo_Snap_2016.03.01_21h09m46s_001_.png
 
Iemand die weet hoe je die updates gewoon uitschakelt in Win10? Voor dedicated systemen die 24/24/7 moeten draaien is dit een merde.
Ik word echt gek van die updates, ik weet de risico's wel, maar zit achter een hardware firewall met anti virus (USG) en op elk station terug Norton 360.
 
men kan enkel via een register tweak voorkomen dat er een nieuwe build versie opgehaald en geinstalleerd word maar de updates zelf beletten of tegenhouden kan dus niet .
 
Dan moet ik echt af van Win10 en terug zetten naar Win7, op één systeem heb ik ondertussen Ubuntu Linux geïnstalleerd, om eerlijk te zijn, dit gaat wel iets sneller dan WinXP Pro, maar dat is echt wel passé.
@Luc, inderdaad Norton internet security, gewoonte van mij, omdat ik reeds jaren 360 gebruikt heb. Sorry van het foutje :)
 
indien je echt de updates wilt tegen houden ja dan dien je terug een oudere besturingssysteem te gebruiken waar je deze optie dus wel nog had om deze uit te zetten ! ( niet aanbevolen )
 
indien je echt de updates wilt tegen houden ja dan dien je terug een oudere besturingssysteem te gebruiken waar je deze optie dus wel nog had om deze uit te zetten ! ( niet aanbevolen )

Yup, ik ken de risico's, maar veel wordt tegen gehouden door de hardware security waar al mijn data verkeer door gaat en de bewuste PC's gaan enkel op het internet om een audiostream aan te sturen en dan nog via een afgeschermde poort, de PC waar ik echt met surf blijven inderdaad update, maar die hoeven niet 24/24/7 te draaien. Tegenwoordig wordt voor professionele audio veel software voor Linux gemaakt, dus ik denk er aan uiteindelijk over te schakelen naar Linux voor die audio werkstations. En dan behoud ik 1 systeem om Windows, Office en andere administratiesoftware op te draaien.
Maar bedankt voor de uitleg, hier kan ik mee verder.
 
dat tooltje "Windows Update Mini Tool " werkt dus niet op de Windows 10
heb dit zojuist getest .....

Ashampoo_Snap_2016.03.08_21h00m33s_001_.jpg

**correctie dit tooltje werkt perfect op de Windows 10
namelijk heb ik op mijn systeem juist de nieuwe build opgehaald en op mijn virtuele Windows 10 in VMWare gebruik makende van dit update mini tool kon ik bijgevolg deze upgrade tegenhouden ...

de build 10586.122 werd vandaag weer geupgraded naar build 10586.164

Ashampoo_Snap_2016.03.08_21h17m18s_001_.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan