Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,


Heb onlangs telenet laten langskomen,ivm actie helemaal mee,
De nieuwe CBN wireless router staat in living en is wireless verbonden met laptop in zelfde kamer(er is wel signaal verlies).
Verder is de router met Powerline adapters(electrictnet dus) verbonden met de hoofd Desktop PC op kamer bovenverdiep.LAN verbinding(ethernet).Dat signaal is uitstekend(1GB/s)
Nu heb ik een thuisnetwerk geinstalleerd en dat werkt perfect.

Mijn vraag is nu,hoe zit het met Die Wifi,ik liet telenet langskomen oa. voor een sterker wifi signaal beneden voor smartphone,Ipad...
op de desktop pc staat bij netwerkcentrum-geavanc instellingen voor delen bij particulier netwerk(huidig profiel) en netwdetectie ingeschakeld(is ok denk ik,maar
hoe moeten die andere instellingen gast/openbaar,alle netwerken,juist staan, voor Wifi of heeft dat geen belang?

Bij voorbaat dank,
mvg,
 
Een lang verhaal, maar eigenlijk snap ik de vraag niet goed. Wat wil je precies ??

Zowiezo zou ik geen openbaar netwerk instellen en voor gasten zou je ook met wachtwoorden moeten kunnen werken als dit in die telenet router in te stellen is.
Maar wil je met gastaccounts gaan werken vraag ik me af. Hoe vaak gebeurd het dat jij iemand als gast op jou netwerk wilt hebben ?
Tenzij je een bedrijf hebt waar vaak mensen komen die tijdelijk van het netwerk gebruik willen of moeten gebruiken.
 
Laat de instellingen staan zoals standaard aangegeven. Bij normaal gebruik is er geen reden om dit aan te passen. In een privaat thuisnetwerk maakt het uiteindelijk allemaal niet zoveel uit. Je hebt internet, je hebt een router, en je hebt interne clients die allemaal toebehoren aan de personen binnenshuis.

Gast of openbare netwerken hebben betrekking tot firewall instellingen. Maar hier ook weer, alles blijft binnenshuis en dat maakt dan allemaal niet zoveel uti. Blijf bij de standaard instellingen!
 
Beste Skippy&DDragon80
allereerst bedankt voor de snelle reactie,
vooraleerst een vergissing van mij het is een telenet wireless Modem, geen router maar dat maakt niet veel uit denk ik.
IK wil niet met gastaccounts werken,ik vraag me gewoon af hoe het zit met die wifi(instellingen in windows 10 als ik geen openbaar netwerk instel
Wat zijn de beste instellingen voor Wifi in win 10 omdat er gebruik gemaakt word van Wifi voor smartphone en IPad en is er dan geen openbaar netwerk nodig?
en in welke zin hebben openbare netwerken betrekking tot firewallinstellingen)?
Verder (Zie bericht #1 voor opstelling) de laptop staat op ong 7m van de draadloze modem en heeft draadloze verbinding met snelheid van slechts 72Mbps,terwijl
de desktop boven (via powerl ad,LAN) een snelheid heeft van 1Gbps,?
daarom denk ik dat er nog steeds een zwak WIFI signaal is in huis,terwijl de raadpleging van telenet onderandere de bedoeling had daar iets aan te doen.

mvg,
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk om het eenvoudig te houden,komt het er op neer of draadloze toestellen die gebruik
maken van Wifi (smartphone, iPad beinvloed worden door het soort netwerk(hier thuisnetwerk) wat betreft snelheid?
 
Laatst bewerkt:
Je haalt twee zaken door elkaar. Je vaste ethernet poort van je desktop kan 1Gbps halen. Of die snelheid werkelijk gehaald wordt, hangt af van andere factoren. Met powerline ga je dit volgens mij al nooit halen. Snelheid met internet zelf gaat ook (voorlopig) nooit 1Gbpbs halen. Telenet bied voorlopig tot 120Mbps aan dacht ik. Dus de 1Gbps die je ziet, is de theoretische snelheid die je interne ethernet poort kan verwerken, that's it.
Wireless, 72Mbps... snelheid gemeten naar internet? Is naar mijn mening nog zo slecht niet. Heeft ook weinig te maken met de kracht van je Wifi signaal. Je hebt verbinding of je hebt het niet. Bij zwaar gebruik door meerdere gebruikers op je Wifi netwerk gaat die wel invloed hebben. Maar dan nog afhankelijk of die gebruikers een grote datastream hebben.
 
Wifi extenders dienen om het bereik te vergroten, niet meer en niet minder. Ik raad een extender ook niet snel aan.
Je hebt een modem van Telenet. Dit is een apparaat dat meer is/doet dan alleen modem. Dit is ook een Wireless Access Point en Router. Je hebt dus wel een router. Heeft het zin een een extra wireless router te installeren? Hangt van de situatie af, maar puur theoretisch bekenen, Nee dat heeft weinig/geen zin.
Wil je het draadloze netwerk optimalizeren, dan dien je bij voorkeur (één of meerdere) Access Points op strategische plaatsen te installeren. (dit zijn geen wireless routers, maar sommige wireless routers kan je wel instellen zodat die functioneren als Access Points).
De vraag is, heb je problemen met het bereik? Of heb je enkel problemen met de snelheid?
 
Dank je wel DDragon 80. Ik zit hier met hetzelfde probleem. Ik had vroeger een repeater steken en was daar eigenlijk wel tevreden over, maar wil nu hij stuk is wel iets beters hebben. Ik was dus verkeerd aan het denken, want ik dacht dat ik een Wifi Router nodig had op mijn Telenet modem om hier in huis te zetten. Gelukkig is de Wifi router die ik wil kopen ook als acces point in te stellen.

http://www.produktinfo.conrad.com/d...1090717-an-01-en-ASUS_RT_N12E_WLAN_ROUTER.pdf

Asus RT-N12E WiFi router 2.4 GHz 300 Mbit/s in de Conrad online shop | 1090717
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan