Opgelost Office 2019 opent geen bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Offce 2019 geiinstalleerd onder windows 10.
Ik gebruik outlook 2019 met een imap e-mail account.
Probleem : De office bijlagen verstuurd via mail worden niet geopend. Ik krijg een foutboodschap : zie bijlage
Als ik de mail open via webmail (mail staat bij one.com) kunnen deze bijlagen ook niet geopend worden: steeds dezelfde fout
De bijlage eerst opslaan op de hd geeft geen oplossing , zelfde fout.

Opmerking : pdf bijlagen kunnen wel worden geopend met Adobe Reader

Iemand een zelfde probleem en hopelijk de oplossing?
 

Bijlagen

  • foutbootschap word.PNG
    foutbootschap word.PNG
    12.8 KB · Weergaven: 17
Als je het eerst opslaat en daarna een Word bestand in Word wil openen en dat gaat niet dan is het bestand corrupt en heeft dit niets met Outlook te maken.
Of Office is naar de haaien. Kun je wel andere documenten die al op de pc stonden openen met een Office programma ?
 
Als je het eerst opslaat en daarna een Word bestand in Word wil openen en dat gaat niet dan is het bestand corrupt en heeft dit niets met Outlook te maken.
Of Office is naar de haaien. Kun je wel andere documenten die al op de pc stonden openen met een Office programma ?
Op een andere pc met Office 365 en hetzelfde bestand werkt dit wel en ook bijlage via webmail gaat ook zonder problemen.
Op de "probleem pc" werkt dit dus allebei niet.
Het zal geen outlook maar een Word probleem zijn
Een Word document maken en opslaan gaat perfect zolang het document maar niet via internet binnenkomt?
 
Klinkt bekend : ik heb geen office 2019 maar je moet eens in de security settings van je Word grasduinen.
Ik heb inderdaad ook al ondervonden dat Office weet of een bestand van het Internet komt of niet - ook als het al op je PC is opgeslagen.
 
Ga eens hier naartoe : C:\Users\jouw gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Outlook\nummer en dan staat daar een map met meestal een nummer.
Kijk eens in deze map. Als het goed is staan daar de bijlagen.
Leeg deze map eens als hier extreem veel bestanden staan. Het is een Temporary map.
 
Oplossing ondertussen gevonden.
In word (en excell en powerpoint) naar opties-> vertouwencentrum-> instellingen vertrouwenscentrum -> beveiligde weergave : alle drie opties uitschakelen
Bedankt allemaal voor de suggesties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan