Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste,

Ik ben op zoek naar een cloud voor meerdere gebruikers zoals onedrive voor 99€ per jaar.
Nu is het zo dat ik mij afvraag kan ik die gebruikers splitsen op de onedrive? want je krijgt een totaal van 1TB voor 5 users.

Gebruiker 1 bv: 250 GB
Gebruiker 2 bv: 300 GB
enz......

Of kunnen ze allemaal aan dezelfde documenten en foto's?
Ik zou het moeten kunnen instellen als de familieleden onedrive installeren op hun pc dat ze alleen die 250 GB in hun map zien op de pc en niet mijn bestanden.
Ik zou ook beheerder zijn van heel het abonnement.

grts
 
Lijkt me het beste om dat met een eigen goede NAS te doen. Dan heb je alles in eigen beheer en hoef je geen Cloud ruimte te huren. Kost je wel iets aan stroomkosten omdat deze 24 uur / dag aan moet staan en uiteraard moet je een betrouwbare internet verbinding hebben.
QNAP of Synoloy hebben goede apparaten, wel wat duurder dan de concurrentie maar het assortiment apps mag er zijn. Kies er dan meteen één met meer dan 1 schijf zodat je het minimaal in RAID 1 kan zetten zodat er bij een defecte schijf altijd de gespiegelde schijf nog is zodat er geen data verloren gaat.
Koop dan meteen schijven die op de toekomst zijn voorbereid wat grootte betreft. 2x een 3GB schijf heb je voorlopig genoeg aan lijkt mij. Ik ken jouw doel verder niet, maar als je hiermee verder wilt gaan is een NAS met 4 of meer schijven natuurlijk ook mogelijk.

Je kunt met rechtenbeheer gaan werken en iedereen een stukje schijf geven. Ook kun je dan instellen of er schrijf of alleen lees rechten moeten zijn. Eigenlijk kun je daar dus alle kanten mee op.
 
Ja heb daar ook al aan gedacht ik heb nu online op onedrive 390 GB staan aan persoonlijke documenten en foto's,
En de familie wil dat ook dat ze zeker zijn dat alles veilig gebackupt is natuurlijk. maar dat kan niet bij ik natuurlijk zelf kopieer ik ook al mijn gegevens naar mijn multimediaplayer waar 4 TB op kan een netwerkschijf.even zien en vergelijken natuurlijk :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan