Onbekend USB-apparaat

Johannes1956

Steunend lid
Vip Lid
Heel soms komt het voor dat de USB een probleem geeft.
Kreeg vandaag de melding onbekend USB-apparaat verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt.
Nu ben ik niet iemand die constant inplug of uitplug met USB-sticks deze keer was het toevallig de Labelprinter 450 Duo
die aan gaf offline te zijn, dit terwijl deze al een jaar op dezelfde USB-aansluiting zat.
Ik moest toevallig wat verenigingslabels maken en hij gaf aan offline wat zeer vreemd was, hij werkte normaal altijd
Ja, dus effe zoeken waar de fout zit, na apparaatbeheer gegaan en daar stond natuurlijk een geel vraagtekentje bij een USB-aansluiting. met de nodige Tips updaten, verwijderen, uitschakelen, helaas vernieuwen, of updaten werkte ook niet.
De oplossing zat in een andere USB-ingang proberen, tja, en toen werkte de Labelwriter weer, en zo blijf je wel weer bezig. :cool:

USB poort schoonblazen met een compressor en/of wat contactspray in spuiten, dat werkte bij mij bij een wat oudere PC, het betrof een front USB poort van de kast zelf.

@lange pier,

dat is het eerste wat ik heb gedaan, maar helaas werkte dat bij die USB-aansluiting niet
Meestal inprikken in een andere lost het probleem wel op, tegenwoordig heb je al USB hubs met tien aansluitingen :cool:

Terug
Bovenaan