Windows 10 Onedrive oude laptop verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allen, heb een vraagje over Onedrive op een laptop die terug moet ingeleverd worden op het werk wegens einde leasing. Ik heb een nieuwe laptop ontvangen en alles hierop geinstalleerd.
Ook Onedrive Personal, zodat ik zowel mijn folders thuis op mijn persoonlijke laptop als op het werk op de laptop van het werk kan raadplegen. Echter , op mijn oude laptop staan deze ook nog op. Hoe kan ik deze daar verwijderen, zonder dat ze overal weg zijn. Of is het niet mogelijk dat wanneer ik de oude laptop inlever dat ze aan mijn folder in de Onedrive kunnen ?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
 
denk dat het verstandigste is om de Windows opnieuw te installeren zonder behoud van persoonlijke instellingen en of bestanden ..m.a.w. een verse Windows er op !
dit kan via start>instellingen >systeemherstel>en verder klikken op deze pc opnieuw instellen ...
*let er op dat je effectief aangeeft om niets te behouden ...
 
Je kan ook je account op de oude PC afmelden van OneDrive, en hier in dit geval dus van gans de MS account in zijn geheel.
Dan is er geen syncronisatie meer en zal het verwijderen nadien je cloud gegevens en dus syncro met andere toestellen niet beinvloeden.
 
denk dat het verstandigste is om de Windows opnieuw te installeren zonder behoud van persoonlijke instellingen en of bestanden ..m.a.w. een verse Windows er op !
Dat zullen ze bij een bedrijfs-PC niet bepaald toejuichen op zijn werk vrees ik ... Tenzij voor hen de PC niet meer voor hergebruik in aanmerking komt en het ook software-matig destructief mag gebeuren. Hou het dan simpel en wis gewoon de C:-schijf !
 
Je kan ook je account op de oude PC afmelden van OneDrive, en hier in dit geval dus van gans de MS account in zijn geheel.
Dan is er geen syncronisatie meer en zal het verwijderen nadien je cloud gegevens en dus syncro met andere toestellen niet beinvloeden.
Hier had ik ook aan gedacht, er is nl. een mogelijkheid om een pc te ontkoppelen, alleen weet ik niet wat dit echt doet met de folders en files die op de Onedrive staan.
 
Interessant artikel. Enkel bij : ' Ontkoppel OneDrive van het Microsoft-account via tabblad Account, link Deze pc ontkoppelen, knop Account ontkoppelen. Verplaats de persoonlijke mappen door middel van knippen en plakken naar een andere locatie ' : als ik dit doe op de oude laptop vraag ik me af of er op de andere laptop deze wijzigingen ook gaan plaats vinden. Ik zou dan nl. de bestanden op de oude laptop kunnen verwijderen, maar weet niet of die dan overal weg zijn. Misschien kan ik het eens testen door een bestandje toe te voegen en dan dat eens te verwijderen via bovenstaande werkwijze.
 
Denk even logisch : als je ONTKOPPELT kan er nadien / vanaf dan ... géén wijziging meer door gestuurd worden naar je OneDrive in the Cloud en dus ook niet naar de OneDrive op welke andere, nog wel gekoppelde PC ook. Lijkt me toch evidentie zelve ... :cool:
 
installeer revo uninstaller verwijder alle software die je erop gezet hebt verwijder revo daarna via het configuratiescherm verwijder je eigen documenten maar brand ze eerst op een cd zodat je een kopie hebt controleer alle mappen of ergens nog prive gegevens staan en verwijder die noteer evt je windows paswoord zodat ict-beheer van je firma er nog in kan wijzig het evt in een standaard wochtwoord die je kan doorgeven.
 
't zou plezant zijn moesten oud vragen / problemen (meer dan een jaar oud) gesloten worden ...
nieuwe leden kijken niet naar de datum .... ik soms ook niet ... jeugd dementie ... ;)
 
Laatst bewerkt:
@wivy Ik probeer dat een beetje systematische te doen hoor, maar het is vaak niet duidelijk of een topic uitgediscussieerd is of niet. En als het een tijdje heeft stilgestaan kom ik er ook niet meer langs om het dan af te sluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan