Windows 10 Onedrive synchronisatie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een volume van 100Gb onedrive voor 18% in gebruik onedrive tool is geïnstalleerd en werkt perfect zolang ik mappen van mijn C schijf gebruik maar als ik wil synchroniseren met mijn D of E schijf lukt het niet.Ik heb een map met ca 250 bestanden uit de D schijf geüpload via onedrive online en daarna aangepast in de onedrive tool om te synchroniseren maar hij doet het niet.

Mijn pc draait op een eigen lokaal account en niet op een MS account misschien ligt daar de oplossing ik weet het niet.Ik denk er over na om MS office 365 aan te kopen met inbegrip van die 1Tb opslag maar als dat niet werkt vanuit een 2de schijf om te synchroniseren blijf ik beter bij mijn oude office van 2017 denk ik misschien weet hier iemand een oplossing of raad, graag geholpen indien mogelijk

mvg Julke
 
Ik heb dat ooit zelf ook geprobeerd en inderdaad dat lukt niet ... OneDrive staat er blijkbaar op dat je lokale folder op de C:-schijf staat. Een andere partitie, andere schijf, zowel intern als extern werkt niet !
 
Ik heb dat ooit zelf ook geprobeerd en inderdaad dat lukt niet ... OneDrive staat er blijkbaar op dat je lokale folder op de C:-schijf staat. Een andere partitie, andere schijf, zowel intern als extern werkt niet !
Thx Philip voor de snelle reactie het is eigenlijk te mooi om waar te zijn 1TB + office voor 79€/jaar wat wel werkt is de google drive maar voor 1Tb betaal je veel meer Ik heb hier nog een 1Tb ssd liggen misschien mijn ssd 250 met windows op eens clonen kan een oplossing zijn ik zie wel nogmaals bedankt en prettig w.e Julke
 
Inderdaad, OneDrive is géén uitbreiding van je opslagcapaciteit, daarvoor is het niet ontworpen. Maar ik geef toe het is een gemiste kans.
Wat moet het volgens MS dan wel doen ?
  • je bestanden toegankelijk maken vanop elk toestel dat is ingelogd met je MS account ;
  • vooral je bestanden mobiel toegankelijk maken ;
  • de kans bieden om bestanden te delen met derden op een veilige en beheer(s)bare manier ...
Wat geven ze niet meteen aan maar moet het ook doen vanuit hun standpunt ?
  • gebruikers afhankelijk maken van de MS accounts voor zoveel mogelijk toepassingen, liefst ook voor het inloggen met een MS Account
    • dat doe ik liefst niet - want dan ben je toch een pak controle kwijt en al zeker als om een of andere reden je account niet meer werkt / gehacked wordt etc...
Wat had het kunnen doen en zijn dus gemiste kansen ?
  • backup van je bestanden ... dat is het nu niet want als je syncro wel werkt en je gooit bestanden per ongeluk weg op je PC, zijn ze even later ook weg uit OneDrive ;
  • uitbreiding van je opslagmogelijkheid - als het niet zou werken met syncro maar met upload/download. Maar daarin zijn ze niet alleen : Google Drive werkt volgens hetzelfde principe. Voor cloud opslag pur sang zijn er andere oplossingen (te koop !)
Persoonlijk zou ik overigens nooit 1 TB data op gelijk welke cloudopslag zetten zonder een backup lokaal, waar dan ook ... PC of PC's maar nog beter externe HDD of een NAS (helemaal het ultra voor zo'n massa gegevens - Ik heb er hier 2 van 3TB, één produktie, één in constante backup).
Bedenk maar eens wat je allemaal kwijt zou geraken als er iets fout loopt met je toegang tot die OneDrive !!!
 
de bedoeling van mij is juist mijn bestanden die ik dagelijks aanpas of bijwerk ook in de cloud beschikbaar te maken om dat ik er dan mobiel altijd aan kan .Mijn Pc heeft 1 ssd van 250gb en 2xHD van 1TB dus D&E zijn zuiver opslag en de ssd alleen OS ik heb van alle drie een backup extern en D& E zijn gelijk aan elkaar en worden dagelijks om 18u00 automatisch gesynchroniseerd. Op een tweede reserve pc met de zelfde configuratie precies het zelfde en die word wekelijks via mijn netwerk gesynchroniseerd .Dus externe backups heb ik meer als genoeg .Als ik nu die D zou kunnen synchroniseren met de onedrive en zonder mijn lokaal account te verwijderen dat zou een goedkope en werkbare oplossing zijn voor mij .Mijn 250ssd wou ik eerst vervangen door eentje van 1Tb maar dan zit ik vast aan da MS account en daar ben ik geen voorstander van .Heb ook een account van Mega 50GB gratis werkt wel goed maar extra ruimte naar 1Tb kost mij te veel .
In ieder geval bedankt voor de reactie zo heeft ieder een andere kijk of mening op de zaak en da vind ik super
 
Yep, ik snap je helemaal ... maar zie ook niet meteen een oplossing met OneDrive, Google of wat dan ook van die Cloud-diensten.
Misschien moet je toch maar eens goed op zoek gaan of er niet één is die de beperking van 'bron'-schijf tot C: niet hanteert ... Zelf heb ik er geen ID van ...

Als ik dat allemaal lees hierboven én het feit dat je toch wel wat geld (niet te veel) hiervoor over hebt : heb je ooit een NAS overwogen ? Ik heb hier 3TB staan op één Synology die ik vanop de ganse wereld kan bereiken (zowel in share als via apps op PC, laptop, Android smartphone...) en een tweede van 3TB die ik niet op het net heb gezet en die ik als backup van de eerste gebruik. Man, wat een luxe : apps voor delen van bestanden, video streaming, photo etc... Downloadjobs aanmaken op de NAS thuis, terwijl je bij manier van spreken op Tenerife zit etc... Je draait ook alle mogelijke server-programma's op die NAS, die eigenlijk een LINUX-server is, met een volledig grafische Windows-like desktop interface. Je eigen cloud maken, delen met vrienden, etc... het einde van de mogelijkheden heb ik nog niet gevonden !
 
Had ik ook al aan gedacht maar stuit hier op protest thuis i.v.m. plaats hier in mijn hoekje in de living er staat al meer als genoeg rommel zegt mijn partner.Ook mijn kennis op gebied van configureren schrikt mij wat af netwerken zijn niet mijn ding,mijn kennis van computers is wel oke omdat ik vroeger 2 cursussen pc technologie gevolgd heb en er toch dagelijks mee bezig ben als hobby .In ieder geval bedankt voor de moeite en waarschijnlijk tot op een andere keer hier op pctuts met een ander onderwerp M.v.g Julke
 
Een NAS zet je best in de onmiddellijke omgeving van je modem of router van telenet of proximus. En dat mag dus best in een kast of berging zijn - NAS geeft zelfs geen draadloos signaal dus moet niet zichtbaar of bereikbaar staan. Maar het configureren en beheren zou dus wel een uitdaging kunnen worden, dat klopt ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan