Windows 11 OneDrive zonder Microsoft account

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee - OneDrive is een product van Microsoft, niet van Telenet.

De MS account is wel gratis en u kan het gebruik ervan beperken tot die OneDrive. U behoudt dus alles wat u al hebt.

@DigiCat Misschien toch eens uitleggen waarom u géén MS account zou aanvaarden ? Wat @Patrick.S hierboven uitlegt kan perfect, maar het is dan uiteraard ook een MS account waarin die OneDrive opslag gebeurt... alleen is de naam een verwijzing naar Telenet - maar je bestanden en alles wat je in OneDrive stopt komen evengoed bij MS te staan ...

Wat zou daar mis mee zijn ?

@PhilipV omdat je zonder Microsoft 365 maar een beperkte inhoud van 5GB krijgt, ik heb Microsoft Office 2016 maar krijg toch de vraag om gratis 365 te testen gedurende 1 maand.Mijn foto's en muziek staan nu op een externe HDD of USB stick en ik gebruik Drive niet tenzij er foto's automatisch opkomen , moet dat nog eens nakijken.Je hebt ook Google Drive en Google foto's waar je ook opslagruimte gratis krijgt. met een account.

Dat is inderdaad één van de redenen om de OneDrive niet te gebruiken, maar wel de Google Drive, klopt ...

Een ander nadeel van het gebruik van OneDrive is inderdaad ook, zoals je aangeeft, het nogal pushy gedrag van MS om te proberen je toch allerlei betalende pakketten aan te smeren en je een niets vermoedende gebruiker met gratis proberen daarin te trekken.

De switch naar Google Drive (e.a. apps) heb ik daarom ook al lang gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan