onverstaanbaar als je met je iPhone belt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
iPhone-microfoon werkt niet bij bellen

Ben je onverstaanbaar als je met je iPhone belt? Kunnen mensen je niet horen met je iPhone? Dan kan dat worden veroorzaakt door noise cancelling. Deze instelling kun je uitschakelen door in de Instellingen-app naar Algemeen > Toegankelijkheid te gaan en dan Geluidsonderdrukking uit te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
"noise cancelling" is in feitte bedoeld om de hinderlijke achtergrond geluiden te filteren zodat je wel degelijk beter verstaanbaar bent .
 
Dat was bij mij het geval beld iemand verstaande mij niet dus uit gezet en probleem verholpen.
 
iPhone is toch een raar ding hoor, dit dient gewoon aan te staan. Als je dit dient uit te schakelen eer dat de mensen je verstaan is er iets mis met diene iPhone van u.
 
iPhone-microfoon werkt niet bij bellen

Ben je onverstaanbaar als je met je iPhone belt? Kunnen mensen je niet horen met je iPhone? Dan kan dat worden veroorzaakt door noise cancelling. Deze instelling kun je uitschakelen door in de Instellingen-app naar Algemeen > Toegankelijkheid te gaan en dan Geluidsonderdrukking uit te zetten.
awel mijn dochter heeft ook een iPhone ,en heb van die instelling gesproken nu kan ik ze eindelijk goed verstaan (er voor was het altijd of ze onder water sprak )
bedank tuts voor de info (y)(y)(y)
 
Het blijkt een vage toevoeging van Apple die ik nu ook uitgezet heb. Het verschil is duidelijk waarneembaar.

Ik heb eens Google gebruikt en dit gevonden: https://translate.google.nl/transla...sable-phone-noise-cancelation-iphone-ios-tips
Als ik dit mag geloven is dit geen ruisonderdrukking maar een soort fase correctie die de audio in tegen fase kan zetten waardoor de lage tonen elkaar grotendeels opheffen.
In de vliegtuigindustrie wordt dit als anti geluid toegepast. Maar ook bij grote audio installaties bij grote festivals wordt zoiets in beperkte mate toegepast om op bepaalde plaatsen geen last te hebben van de lage tonen. ( sub laag )
 
Stom van mij dat ik deze uit geblazen heb, daar door in stof binnen gedrongen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan