Software Onvoldoende ruimte op E-schijf

Speurneus

Steunend lid
Vip Lid
Goedemorgen en iederen fijne feestdagen gewenst nog.

Ik gebruik Newslazer om af en toe eens wat te downloaden. Daar staat ingesteld dat de downloads geplaatst moeten worden in de map "Compleet" op mijn E-schijf, dat is een partitie op een extra traditionele harde schijf in mijn desktop PC. Hoewel daar doorgaans nog rond de 50 Gb aan ruimte is, weigert Newslazer soms om de te downloaden bestanden daar neer te zetten en meldt dan dat die schijf vol is, terwijl het gedownloade bestand rond de 2 Gb ligt. Iemand enig idee waar dat door veroorzaakt zou kunnen worden en eventueel is op te lossen (behalve dan dat ik de downloadmap kan wijzigen natuurlijk).

De melding "Newslazer onvoldoende ruimte" betekent meestal dat er een probleem is met de beschikbare schijfruimte voor het downloaden of verwerken van bestanden, of dat er een vastgelopen reparatieproces (PAR2) is, en je moet dan vrije ruimte maken, de instellingen van Newslazer aanpassen (zoals het gebruik van minder SSL-verbindingen), of een vastgelopen PAR2-proces stoppen via Taakbeheer om de wachtrij weer op gang te brengen.
Mogelijke Oplossingen:
  1. Maak Schijfruimte Vrij:
    • Controleer de schijf waarop Newslazer downloadt. Verwijder onnodige bestanden, vooral grote video's of archieven.
  2. Controleer en Stop Vastgelopen PAR2-processen:
    • Open het Taakbeheer (Ctrl+Shift+Esc in Windows).
    • Zoek naar processen zoals par2.exe en forceer deze om te sluiten.
    • Newslazer zal de taak dan als mislukt markeren en doorgaan met de volgende.
  3. Pas Newslazer Instellingen aan:
    • Aantal Verbindingen: Verminder het aantal SSL-verbindingen in Newslazer (bijv. naar 10-20) in plaats van de standaard 50, dit kan helpen bij minder krachtige apparaten of instabiele verbindingen.
    • Poorten: Experimenteer met andere SSL-poorten (563 of 443) om te zien of dit de snelheid verbetert.
  4. Netwerkstabiliteit:
    • Gebruik bij voorkeur een Ethernet-kabel in plaats van Wi-Fi voor een stabielere verbinding.

Terug
Bovenaan