Ook Mc Afee WebAdvisor app verwijderen bij gebruik van een ander virus app ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag advies,
Op mijn nieuwe Medion pc MD 34135 met Windows 10 is voor geïnstalleerd de apps Mc Afee LiveSave en Mc Afee WebAdvisor,
Mijn abonnement verloopt binnenkort en ik wil van Ziggo het Antivirus programma ZiggoSafe Online wat ik bij mijn internet pakket heb installeren.
Ik begrijp dan dat ik het antivirus Mc Afee LiveSave moet verwijderen.
Moet ik dan ook McAfee WebAdvisor verwijderen?
Vriendelijke groet Anton
 
Dat zou ik ook verwijderen ja. Zie zelfs geen enkel nut van zo een webadvisor. Een goed AV hoeft niet bij gestaan te worden van weet ik veel wat allemaal. Dat vertraagt enkel je systeem. Ze willen je vaak doen geloven dat je dit of dat nodig hebt, maar vaak is het enkel lucht dat ze je verkopen. Ik vrees dat zo een webadvisor ook zoiets is.
 
Ligt er ook een beetje aan hoe uw website bezoek is. Als u alleen vertrouwde URL's bezoekt zou ik me niet zo druk maken en kan zoiets verwijderd worden. Bezoekt u regelmatig louche site's is een goede beveiliging een pré.
McAfee WebAdvisor beveiligd tegen malware en phishing tijdens uw website bezoek en het vergt weinig systeembronnen, dus op zich een goede beveiliging als er verder geen andere beveiliging programma's aanwezig zijn.
 
Als ik het goed begrijp zit deze functie ook bij ZiggoSafe Online ook in, dit is te zien aan de groene vinkjes voor de websites bij het zoeken op internet.
Bedankt voor jullie advies!
Ik denk dat ik McAfee WebAdvisor ook maar verwijder.
Vriendelijke groet Anton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan