Windows 10 Op Pc ,na foutmelding (niet benaamd) sluit Pc af en start automatisch terug..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Reeds een paar dagen : ik ben aan het surfen (+ andere activiteiten) , en plots verschijnt op het scherm ,dat er is fout is met de PC, dat deze na een paar seconden zal afsluiten en opnieuw zal opstarten.En hij start inderdaad automatisch terug op??
Zeer vervelend, als je aan iets bezig bent, dat niet mag verloren gaan . Orrzaak?
Heb Bullguard internet security 2019 ,en bij een scan signaleert het geen enkel probleem. Ook Arconis backup 2019 vermeldt geen probleem na scan. Ook freeware Malwarebytes ziet geen malware probleem...
Dank voor antwoord en mogelijke oplossing.
 
Krijgt u daarbij ook een blauw scherm?
Zo ja, dan is dit ergens een hardware probleem. Er wordt dan een foutcode vermeld die belangrijk is om te traceren wat het hardware probleem kan zijn.
 
Ik krijg geen foutcode te zien . .Ik krijg geen blauw scherm, enkel het scherm , waar ik mme bezig ben, waarop plots de tekst verschijnt, die zegt dat de PC onmiddellijk zal afsluiten, hij doet dat en start direct opnieuw op.
Ik ga eens kijken bij de Windows updates . Ik zit pas vandaag weer aan mijn pc, wegens onverwachte afwezigheid.(hospitaal)
 
Koekoek;n239746 zei:
tekst verschijnt, die zegt dat de PC onmiddellijk zal afsluiten, hij doet dat en start direct opnieuw op.
Ga eens naar (sorry voor het Engels) Control center -> system -> advanced system settings -> startup & recovery -> settings en haal het vinkje weg vóór Automatische Herstarten
Als het goed is blijft het scherm dan staan en kun je zien wat de eventuele foutmelding is - en/of de reden van het (blauwe) scherm.
 
Geef eens de opdracht eventvwr.msc
Zoek hier eens in de logboeken.
Het is een beetje lastig om aan te geven waar u moet zoeken, omdat we niet weten waarom deze melding komt en de pc opnieuw boot.

Kijk eerst eens bij Beheergebeurtenissen of daar iets waardevols staat vermeld.
Ook bij Windows logboeken en dan systeem kunnen dingen staan waar we iets aan hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan