Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Bron. AndroidWorld.nl

Het NVMA een instantie uit Nederland heeft naar aanleiding uit klachten een hele hoop laders getest en daar zijn er maar liefst 24 die de test niet doorstaan hebben van de 41. Voor je een extra of een vervangende lader voor je Smartphone of Tablet aanschaft, lees dit eerst eens heel aandachtig door.

Een regel die ik hier uit deze wel heel mooie review heb gehaald is, laat de goedkoop ogende en vaak goedkoper geprezen en vaak uit China komende USB laders links liggen. Dat kan je een hoop ellende besparen. Alhoewel er 24 uit de handel zouden zijn gehaald, kunnen er wel nog altijd laders door de mazen van het net glippen natuurlijk. Dus wees een alerte koper en koop liever een iets duurdere lader, dan een iets goedkopere, want je kan er heel wat ellende mee in huis halen.
Je kan het helemaal doorlezen en ook kan je er de goede en de slechte erin terug vinden in onderstaande link.
https://androidworld.nl/nieuws/deze-smartphone-laders-zijn-levensgevaarlijk-hier-moet-je-op-letten/
 
Heel goed dit bericht. tnx.
Mensen staan er vaak niet bij stil wat ze kopen. Als het maar goedkoop is, is meestal doorslaggevend.

Ik zou ook wel eens een test willen zien over Powerbanken.

Met zo'n powerbank hebben we het over veel hogere stromen dan met adapters.
Hoe hoger de stroom hoe groter de gevolgen kunnen zijn bij het defect raken of bij een ongelukje met zo'n apparaat zoals een kortsluiting.

Het verschil met een adapter en powerbanken is wel dat een adapter over een 220volt aansluiting beschikt. En een powerbank maar een spanning levert van 5 Volt.
Daarentegen levert een adapter doorgaans een stroom van 1 ampere en er zijn powerbanken van 20 ampere of zelfs meer.

5 Volt bij 20 ampere kan wat brand betreft ook zeer gevaarlijk zijn.
 
Heel goed dit bericht. tnx.
Mensen staan er vaak niet bij stil wat ze kopen. Als het maar goedkoop is, is meestal doorslaggevend.

Ik zou ook wel eens een test willen zien over Powerbanken.

Met zo'n powerbank hebben we het over veel hogere stromen dan met adapters.
Hoe hoger de stroom hoe groter de gevolgen kunnen zijn bij het defect raken of bij een ongelukje met zo'n apparaat zoals een kortsluiting.

Het verschil met een adapter en powerbanken is wel dat een adapter over een 220volt aansluiting beschikt. En een powerbank maar een spanning levert van 5 Volt.
Daarentegen levert een adapter doorgaans een stroom van 1 ampere en er zijn powerbanken van 20 ampere of zelfs meer.

5 Volt bij 20 ampere kan wat brand betreft ook zeer gevaarlijk zijn.

Wel Lana, van als ik zo een test vind dan zet ik het in de desbetreffende topic. Want ik ben er namelijk wel naar op zoek, maar niemand schijnt er blijkbaar erg in te hebben.

PS: er zijn wel testen hierover, maar dan heel oppervlakkig, ik wil iets met meer diepgang.
 
In Smartphone land wordt dit steeds in mAh weergegeven. Het waarom weet ik ook niet.
 
reactie op bericht van cve betreffende de goedkope opladers.
Ik heb indertijd een oplader gekocht van Nokia en eentje in een winkelketen die zeer goedkope zaken aanbiedt.
Beide opladers ware "made in China" en ze waren qua elektronica volledig identiek. Trouwens de meeste opladers van de "betere" merken komen allemaal uit China. De betere merken houden (of zouden moeten houden) controle op de kwaliteit van het geleverde.
Dus kopen "made in China" is niet noodzakelijkerwijze een slechte aankoop. Heb je geen kennis van elektronica, dan is de duurdere merkaankoop een veiliger oplossing.
 
reactie op bericht van cve betreffende de goedkope opladers.
Ik heb indertijd een oplader gekocht van Nokia en eentje in een winkelketen die zeer goedkope zaken aanbiedt.
Beide opladers ware "made in China" en ze waren qua elektronica volledig identiek. Trouwens de meeste opladers van de "betere" merken komen allemaal uit China. De betere merken houden (of zouden moeten houden) controle op de kwaliteit van het geleverde.
Dus kopen "made in China" is niet noodzakelijkerwijze een slechte aankoop. Heb je geen kennis van elektronica, dan is de duurdere merkaankoop een veiliger oplossing.

Je hebt het deel goedkoop ogende dan niet gelezen denk ik. Natuurlijk komt het grootste gros van al die elektronica uit China. Maar grote merken houden controle en bevelen bepaalde onderdelen aan, wat bij die goedkope vaak niet het geval is.
Dit is waar gebeurt maar gaat nu niet over elektronica maar over mijn vorige en huidige scooter.
Beide zijn ogenschijnlijk op het eerste zicht identiek, op de prijs na dan. Die die ik eerst had, koste maar liefst 300€ goedkoper dan deze die ik nu heb, als je weet dat deze die ik nu heb 1000€ gekost heeft, weet je dat mijn eerst over de toonbank is gegaan voor 700€. Op het eerste zicht zijn ze identiek op de koplamp na. Maar dat is gewoon de frontplaat veranderen en is zo gefixt. Maar na nog geen 3 jaar kon ik met mijn eerste niet meer deftig rijden, ik viel om de haverklap met dat ding zonder aanleiding. Ik naar mijn huidige scooterzaak gegaan, omdat ik de eerste zaak niet meer vertrouwde na wat mislukte afspraken. Eerst ging ik mijn oude oplappen, maar dit ging mij al snel 500€ kosten(maar zekerheid of hij dan wel goed ging zijn kon hij mij niet geven). Juist ja, iets minder dan wat hij nieuw had gekost. Ik keek dan naar zijn scooters, ik vroeg de prijs ja het dubbele van die 500€, maar kijk dit is anders, en dit en nog een hele hoop dingen die hij opnoemde, veel dingen waren zichtbaar anders, zichtbaar beter, maar ook sommige dingen onderhuids beter. Ik heb me erop gewaagd, ik rij er nu dik 3 jaar mee, er is nog geen sleutel hoeven op te staan, ik ben er nog geen enkele keer mee gevallen. Maar de firma die controle houd over het scootermerk waarmee ik nu rij is een Nederlands bedrijf en die bepalen welke kwaliteit ze moeten halen. Ik heb het al mogen merken dat dit heel veel uithaalt.
 
Ach, op mijn iPhone staat: Designed by Apple in California Assembled in China
Maar zo rot is die iPhone eigenlijk helemaal niet.

Heb ook wel eens een paar voedingsadapters Made in China in mijn handen gehad waar ik niet eens naar durfde te kijken, Keek je er per ongeluk naar gingen ze al kapot.

Je kunt ook van een budget winkel niet verwachten dat er kwaliteit verkocht wordt voor zo'n low budget prijs. En van een serieus goed merk mag je verwachten dat men degelijke spullen levert. Terwijl beide producten in China gemaakt kunnen zijn.

Uiteraard zullen hier uitzonderingen op bestaan.
 
In Smartphone land wordt dit steeds in mAh weergegeven. Het waarom weet ik ook niet.

Reden is heel eenvoudig. De eerste toestellen en telefoons hadden vaak een batterij van 1A of minder. Dus 1000mAh oogt stukken beter.
Men kan dan ook zeggen als het een 5v batterij is 5W. (Watt) Maar dat klink al helemaal niet.
 
Ach, op mijn iPhone staat: Designed by Apple in California Assembled in China
Maar zo rot is die iPhone eigenlijk helemaal niet.

Heb ook wel eens een paar voedingsadapters Made in China in mijn handen gehad waar ik niet eens naar durfde te kijken, Keek je er per ongeluk naar gingen ze al kapot.

Je kunt ook van een budget winkel niet verwachten dat er kwaliteit verkocht wordt voor zo'n low budget prijs. En van een serieus goed merk mag je verwachten dat men degelijke spullen levert. Terwijl beide producten in China gemaakt kunnen zijn.

Uiteraard zullen hier uitzonderingen op bestaan.

Nee natuurlijk is een iPhone geen slechte telefoon. Dit is ook zo dat het moederbedrijf niet in China is gevestigd en dus liggen de normen en waarden in de US en niet in China. US maatstaven bepalen hier de kwaliteitsnormen van die appeltjes. Dat is dik in orde natuurlijk. Ze kunnen zich ook niets anders veroorloven gezien hun positie op de markt. Je kan natuurlijk altijd wel een maandag morgen toestel of vrijdagavond toestel ontvangen, maar het grote gros van deze telefoons zijn wel dik in orde. Ik heb een Motorola, mijn eerste telefoon die ik gekregen heb was ook niet in orde, heb dan een nieuwe gekregen, die is nu wel dik in orde. Mijn SIMkaartslot was stuk. Mijn huidige is echt heel goed. Die staat onder Lenovo tegenwoordig en dat is ook een Chinees bedrijf, maar de normen en waarden liggen ook op Europees niveau. Tegenwoordig zijn de Chinese telefoons zoals een Meizu, Elephone en zo ook wel dik in orde en dit aan een heel scherpe prijs. Nu nog afwachten wat die merken doen in de uithouding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan