Opnieuw toevoegen aan thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gisteren een computer volledig opnieuw moeten her installeren met de media creation tool op dvd omdat ik met de computer niets meer kon doen (ook geen systeemherstel).
Nu wil ik die computer opnieuw toevoegen aan mijn thuisnetwerk zodat ik er opnieuw bestanden kan mee delen met de andere computers in het thuisnetwerk.
Ik heb al zitten zoeken op google hoe ik dat kan doen, maar vind zo onmiddellijk niets.
Iemand een idee hoe ik dit moet doen. Vroeger kon je dit doen via de thuisgroep, maar die is in versie 1803 verdwenen uit Windows 10.
 
klik eens op start >instellingen >netwerk en internet >ethernet >geavanceerde opties voor delen wijzigen ..
en hier dien je bij Particulier netwerk dan de 2opties in te schakelen betreffende de netwerkdetectie en bestands en printerdeling
 
Lukt niet. Bestands en printerdeling is wel ingeschakeld.
Als ik de locatie van de andere computer in de adresbalk intype en op enter klik krijg ik een popup om mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te typen.
Nadat ik dit gedaan heb krijg ik telkens de melding dat het wachtwoord niet juist is.
Beide computers zijn wel ingesteld op het lokaal account in plaats van op het Microsoft account.
 
heeft niets te maken met het Lokaal account ...ik werk hier steeds met het Lokaal account .
ik ga hier eens de reserve desktops gereed zetten en de werkwijze vast leggen om deze met elkaar te laten verbinden in het lokaal netwerkje ...dit is dan wel via de modem/router van telenet .
laat nog iets weten .
 
ook hier lukt het me niet meer deze met elkaar te verbinden …
op de ene desktop worden ze vermeld maar kan er geen verbinding tot stand komen op de andere desktop worden ze zelfs niet vermeld !
 
Gebruiken alle pc´s dezelfde werkgroep ? Standaard maakt Windows WORKGROUP.
Ik heb geen idee wat er na bepaalde updates van Windows 10 gebeurd. Ik gebruik zelf Windows 7 nog.
 
Ik vraag mij af waarom Microsoft die thuisgroep verwijderd geeft uit Windows 10. Het was een gemakkelijke manier om bestanden tussen al je computers te delen.
Nu wil Microsoft dat je jouw bestanden deelt via Onedrive zo weten ze ook wat je allemaal deelt.
 
je bent niet verplicht om via Onedrive of Google cloud bestanden te delen als jezelf dus een Netwerkmap aanmaakt ..
in deze Netwerkmap plaats je dan weer een structuur van mappen bv : een map genaamd Doc's waarin jij enkel de documenten neerzet die gedeeld dienen te worden zodat ook deze van af een andere pc in je netwerk kan bekeken worden …
wil jij ook deze documenten kunnen bewerken die je daarvoor de toegang voor te verlenen ..dit alles staat mooi uitgelegd in de link waar ik naar verwees .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan